Skiles van te voren boeken? En gebied voor beginners ok?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Ik ga in maart 2016 skiën in kaprun. Ik heb 1 x eerder geskied, maar kan nog wel wat lessen gebruiken :)
Is het handig dit van te voren te boeken of gewoon daar? We komen zaterdag eind vd middag aan en de meeste klassen beginnen op zondag, wat ik ook graag wil.
Tevens een vraag over de pistes, is het goed te doen voor een beginner? Vorig jaar in Brixental geweest en daar gingen blauwe pistes wel goed (moet nog wel vaak in de pizzapunt… ) en paar rode gedaan, die soms meer blauw leken en een blauwe die veel moeilijker was. Dus volgens mij zeggen de kleuren niet altijd alles. Ik heb gelezen dat maiskogel goed is voor beginners, maar vraag me af of Kaprun ook gewoon te doen is.

Kaprun kent twee skigebieden/bergen: Maiskogel, in het dorp zelf en Kitzsteinhorn, de gletsjer een paar km boven het dorp. Maiskogel wordt idd gezien als ‘familieberg’, met prima afdalingen voor beginners. In maart hebben de plaatselijke ski scholen meestal genoeg kapaciteit om ad hoc klanten aan te nemen.

Haus Gassner in Niedernsill

Ik denk ook dat voor groepsles buiten de vakanties je wel ter plekke kan reserveren. Privéles en speciale wensen zou ik altijd van te voren regelen, ongeacht het gebied!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Komt goed, de meeste rode boven het Alpincenter zijn echt prima te doen en er zijn ook voldoende blauwe pistes, bovendien scheelt het dat de sneeuw beter blijft op 2500 meter hoogte dan op de Maiskogel. Je skipas geldt ook in Zell am See, maar dat gebied wordt gedomineerd door rode en zwarte pistes, de meeste blauwe pistes zijn smalle paadjes of zeer zonnig (papsneeuw), geen reden dus om die kant op te gaan.

❄️

Bedankt voor de antwoorden!

Plaats een reactie