verzekering voor wintersport

Heb jij extra verzekering - meer dan gewoon reis verzekering, en ook voor off piste?

Maar meer voor als er iets gebeurt on piste - hoe doe jullie dat? Waar heb je verzekering?

Ik heb een verzekering bij de NKBV

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb een verzekering bij de NKBV

Alex op 8 dec 2015 23:18

http://nkbv.nl/fileupload/verzekering/Reisverzekering/Polisv…

Not all who wander are lost

Heb nu een verzekering via Centraal beheer. Die vergoeden op en buiten de piste, ook zonder begeleiding. Veel verzekeringen vergoeden ook off-piste maar dan alleen onder begeleiding van een gediplomeerd gids. Even goed opletten dus.

Daarnaast ook nog ziektekosten buitenland: mocht er een deel van de (verdere) behandeling niet onder de reisverzekering vallen, valt het daaronder. Met je basisverzekering worden de ziektekosten in het buitenland vergoed ter hoogte van het bedrag dat het in Nederland kost. Voor mij reden om dit voor een paar euro extra per maand te dekken tot de hoogte van wat de behandeling daadwerkelijk kost.

Nog een (wellicht overbodige) tip: zorg dat je verzekeringsnummer + contact van je verzekering altijd bij de hand hebt. Wij hebben een keer de vrouw van een vriend moeten bellen, omdat hij z’n spullen niet bij zich had. Helikopter wilden ze pas bellen, nadat ze zeker wisten dat hij verzekerd was.
Iemand z’n vrouw opbellen nog zonder dat je precies weet wat er aan de hand is, is niet leuk.

Leuke vraag, en in Nederland blijkbaar zelfs meerdere opties. Iemand van de Belgen die hiermee ervaring heeft? Vooral met off piste in het achterhoofd (met VS zonder gids)?

De NKBV verzekering de beste voor echt alles off piste, op de piste en andere buitensporten. Al meerdere keren gebruik van gemaakt en altijd goed, snel en netjes.

Click. Click. Peace

@Matt83 In België kan je bij elke verzekeringsagent ook verschillende voorwaarden verkrijgen hoor. :-)

Kleine vergelijking: http://www.verzekeringen.be/vergelijking-reisverzekeringen-s…

Aanbieder: http://www.wintersportverzekering.be/

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Heb nu een verzekering via Centraal beheer. Die vergoeden op en buiten de piste, ook zonder begeleiding. Veel verzekeringen vergoeden ook off-piste maar dan alleen onder begeleiding van een gediplomeerd gids. Even goed opletten dus

Heb jij schijnbaar niet gedaan :-P

Van de website van Centraal Beheer:
We betalen soms niet

  • In sommige situaties betalen we niet. Bijvoorbeeld: Als u skiet of snowboardt buiten de piste (off piste) en er is geen skileraar of gids bij aanwezig.

En ik durf ook zeker te stellen dat wanneer jij buiten de piste met een heli moet worden weggehaald Centraal Beheer dit ook niet gaat vergoeden als de rekening komt.

Er zijn eigenlijk maar 2 verzekeringen die ongelukken offpiste vergoeden en dat zijn de NSkiV en de NKBV. De polisvoorwaarden van beiden ken ik niet in detail :-)

When life gets too complicated.... SKI

Excuus, was Univé (wel inclusief wintersport module). Veel van de andere verzekeringen lopen bij mij via Centraal beheer. Sorry voor de verwarring.

Hier ook het statement van Univé hierover: https://www.unive.nl/actueel/met-unive-ook-bij-off-piste-ski…

wij hebben bij nskiv. prima.

nskiv gaat via europeesche

En hierbij vraagt de NKBV nooit naar geldende gevaar of je iets ‘stoms’ heb gedaan… Er zijn verzekeringen die alleen uitkeren als je met ‘geldende voorzorgsmaatregelen gehandeld hebt’ of zinnen in die trant. Dat komt er eigenlijk altijd op neer dat als je in een lawine bent gekomen je iets stoms hebt gedaan en de verzekering zich achter kleine lettertjes kan verschuilen. Zoek dit dus goed uit bij jou verzekering.
Ik ken teveel verhalen van mensen die problemen kregen met betalingen van reddingen bij andere verzekeringen dan de NKBV bergsportverzekering.

Voor de facts:

  • Off-piste redding in alle Alpenlanden maar exclusief Frankrijk mogelijk zeer duur tot in de hele vele duizenden euros
  • Piste redding in ALLE ALPENLANDEN snel vrij prijzig, maar minder duur dan off-piste zoektochten. Vaak een paar honderd euro.
  • Off-piste redding uitgevoerd door overheidsorgaan (PGHM, CRS Pompiers, securite civile) in Frankrijk: helemaal gratis… En zo goed als alle off-piste reddingen worden door de overheids-bergredding uitgevoerd en dus gratis. Ook als je bijvoorbeeld ernstig gewond bent op een piste en de heli van de bergredding je komt halen dan is dit gratis. Mocht de heli van de pisteurs komen moet je deze wel betalen… Maar weinig Franse gebieden hebben zelf een pisteursheli…
Click. Click. Peace

De reisverzekering via de NSkiV (Europeesche) dekt ook off-piste, reddingen etc. Zelfde verhaal als die van de NKBV dus. Twee jaar geleden waren er wat klachten over niet uitbetalen bij off-piste ongelukken, maar daarop hebben ze de voorwaarden aangepast ten gunste van off-piste skiërs.

Die van de NSkiV of de NKBV dus, zou ik zeggen. Ikzelf heb die van de NSkiV.

Tot 2x toe slechte ervaringen met afhandeling door NSkiV, ik ga dus overstappen naar NKBV.

Edwin van Riel

Ik zit zelf bij Zelf verzekeringen met mijn wintersportverzekering. DE voorwaarden zijn prima te noemen MAAR dekken geen ongevallen bij Off piste skiën.
Nu zou je kunnen denken waarom niet? Ik vraag me liever af 'ben je er zelf al aan toe om off piste te skiën/boarden?
95% van de wintersporters komt alleen op de piste en dus is een off piste dekking helemaal niet nodig.
Met andere woorden kijk ook naar andere voorwaardes van de verzekeringsmaatschappij welke misschien in jou geval van veel meer belang kunnen zijn.
Zo betaal ik €6,50 per maand voor mijn wintersportdekking ik weet niet wat je betaald bij bijvoorbeeld een NSkiV, volgens mij betaal je daar wel meer zo niet en staan de andere voorwaarden je aan dan is de keuze snel gemaakt ;-)

"respect the mountains"

Tot 2x toe slechte ervaringen met afhandeling door NSkiV, ik ga dus overstappen naar NKBV.

evr66 op 9 dec 2015 10:03

Wanneer was dat en waarover ging het (ongeveer)? Dit kan best een geval zijn wat inmiddels dus is bijgesteld ten gunste van de verzekerden…

Ikzelf heb overigens prima ervaringen met die verzekering van de Europeesche (via de NSkiV), maar dat ging over een barst in een tablet die op vakantie was ontstaan - gewoon zonder probleem helemaal vergoed.

Bij de specifieke verzekeringen ben ik nog maar twee herverzekeraars tegengekomen in België: Arena en de Europeesche.

Dit jaar ben ik verzekerd met de Sneeuwomnium-polis van het BVSI (via Europeesche), de vorige jaren via Sneeuwsport Vlaanderen (ik dacht dat dat Arena was).
Bij de Natuurvrienden/Bergstijgers heb je ook de mogelijkheid om de optie skiën toe te voegen aan hun verzekering bergsport (als je die zou hebben). Ook hier is het Arena die de eigenlijke verzekering dekt.

Daarbuiten hebben de klassieke reisbijstandsverzekeringen opties voor skiën (soms ook off-piste).

Ik heb de verzekering nog niet nodig gehad (hout vasthouden :-p), dus mijn ervaring beperkt zich tot het betalen van de polis. En als het op geld ontvangen gaat, zijn ze allemaal even goed ;-)

Nog een (wellicht overbodige) tip: zorg dat je verzekeringsnummer + contact van je verzekering altijd bij de hand hebt. Wij hebben een keer de vrouw van een vriend moeten bellen, omdat hij z’n spullen niet bij zich had. Helikopter wilden ze pas bellen, nadat ze zeker wisten dat hij verzekerd was.
Iemand z’n vrouw opbellen nog zonder dat je precies weet wat er aan de hand is, is niet leuk.

Tiny-M op 8 dec 2015 23:23

Dat lijkt me toch niet, of in elk geval niet de gebruikelijk gang van zaken. Als je daar dood ligt te gaan, gaan ze echt niet wachten met een helikopter oproepen omdat ze niet weten of je verzekert bent. Uiteraard is het verstandig om altijd je papieren bij je te hebben.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik ski ‘niet’ off-piste en heb daar dus (misschien beetje naïef) ook geen verzekering voor. Heb een doorlopende reisverzekering met wintersportdekking (incl. opsporing, redden, etc.) via de Hema en heb ook medische kosten bij een ongeval op de piste meeverzekerd. Opvallend genoeg kom ik er net achter dat ik niet verzekerd ben als ik een wedstrijd zou skiën.

Is allemaal een beetje vaag, sommige wedstrijdsporten zijn niet meeverzekerd onder andere wielrennen ook niet. En Tourskiën, heliskiën, etc. zijn überhaupt niet verzekerd ook niet onder begeleiding.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Heb zelf een keer 2 jaar geleden gehad via Nski ik was doodziek ( griep) bijna heleweek. dat ik ergens voor belde dat ze uitzichzelf kwamen dat ik , als ik niet kon, met ander vervoer naar huis kon en niet met de bus hoefde te gaan.
ik zelf toen gekozen om wel met de bus terug te gaan. was wel een niet echt prettig maar vond me niet ziek genoeg. maar wel vond ik het top dat ze daar aan dachten

De verzekering van de NKBV is een doorlopende verzekering? En kan deze alleen afgesloten worden als je lid bent van de NKBV?

One life. Live it.

@Gazza ja en ja

Click. Click. Peace

Thanx Rogier. Is het overwegen waard voor de hele familie. Ook weer een reden om de vakanties in de zomer te beperken tot de bergen. ; )

One life. Live it.

Mensen die vragen hebben over verzekeringen en vergoedingen m.b.t. offpiste skiën / boarden raad ik aan onderstaand topic op Wepowder door te nemen:

http://wepowder.nl/forum/topic/213075

When life gets too complicated.... SKI

Tot 2x toe slechte ervaringen met afhandeling door NSkiV, ik ga dus overstappen naar NKBV.

evr66 op 9 dec 2015 10:03

Wanneer was dat en waarover ging het (ongeveer)? Dit kan best een geval zijn wat inmiddels dus is bijgesteld ten gunste van de verzekerden…

Ikzelf heb overigens prima ervaringen met die verzekering van de Europeesche (via de NSkiV), maar dat ging over een barst in een tablet die op vakantie was ontstaan - gewoon zonder probleem helemaal vergoed.

GiGi op 9 dec 2015 10:08

1x (2013) op piste camera verloren (gopro) en 1x (2015) had met vervangend vervoer van doen. In beide gevallen maar zelf voor mijn rekening genomen. oeverloze discussies en voorwaarden waar je redelijkerwijs niet aan kon voldoen. (ken je dat, bewijs van aangifte nodig, dat je in fr alleen kunt krijgen als je de originele factuur aan oom agent kunt overleggen). Jaja, alles mee op reis natuurlijk en van alles de originele facturen. Eindigde ermee dat men met de handboeien begon te rammelen, dus maar besloten die paar 100 eur de vakantie niet te laten vergallen :) Vervangend vervoer was inmiddels teruggeschroefd omdat we een oude pakketsamenstelling hadden bij de maatschappij. Kortom hoop gelul om maar niets te hoeven uitkeren, terwijl we al 25 jaar braaf betalen en nog nooit ene cent geclaimed hebben.

Edwin van Riel

Ik pak gewoon een kortlopende reisverzekering met medische en wintersportdekking. Welke dan het goedkoopst is met de beste voorwaarden wint.

Off-piste kom ik niet, want heb ik de kennis niet voor. En met de kosten die daarvoor gelden haal ik het wel uit mijn hoofd om buiten de piste te gaan.

@Rogier of eventueel anderen die hiermee bekend zijn: Doorlopende reisverzekering NKBV.
Als ik mijn hele gezin doorlopend wil verzekeren, moet dan ook iedereen apart lid zijn van de NKBV. Ik heb hun contact gemaild maar krijg antwoord dat het binnen 14 dagen beantwoord wordt omdat het nu te druk is daar.

Mijn berekening: Hoofdlid 51,50 Gezinslid 43,= Jeudlid 17,50 Jeugdlid 17,50 hier komt bij verzekering; 2x 29,75 (vanaf 12 jaar) en 2x 14,30 (kind) maakt tesamen een jaarpremie € 217,60 Of kan ik volstaan met 1 Hoofdlidmaatschap? Dit zou € 78,= schelen per jaar.

One life. Live it.

Ik heb een doorlopende reisverzekering via de Platinumcard van American Express. Die kennen geen voor mij relevante dekkingsbeperkingen.

Gisteren lid geworden. Bijgaand even een kopie van de factuur ( 2 volw + kind (2004)). Is het geheel qua kosten aardig uit af te leiden. Zie onderstaand bericht voor afbeelding

Edwin van Riel

Ik nam altijd een tijdelijk contract bij europe assistance (dekt offpiste ook). Maar ik ga niet off piste. Dus nu ga ik denk ik een jaarlijks contract afsluiten bij europe assistance.(dekt geen offpiste, wel op de piste) Zou me maar 200 eur kosten voor twee personen en een wagen (pechverhelping) voor een heel jaar. vergelijk : tijdelijk contract voor 2 en een wagen kost 90 eur voor een week…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Beetje leesbaarder

null

Edwin van Riel

Plaats een reactie