Flitsmeister en/of alternatieven voor Duitsland

Net als veel Nederlanders (en sinds kort ook voor de belgen) maak ik gebruik van flitsmeister voor flitsers.
Nu zag ik dat die ook voor duitsland actief is, maar heb hem nog niet kunnen testen. Dus vroeg me af, is er iemand die weet of dit een beetje werkt?
Maak nu gebruik van blitzer.de (website based versie) en die werkt aardig goed, maar gebruikt meer data.

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.blitzer…

Edit: hm, blijkbaar kan je die buiten Duitsland niet installeren…

Vervelende mannen die Duitsers: de Burger King DE app kan je buiten Duitsland ook al niet installeren :-/

Flitsmeister in Duitsland, Belgie en Franrkijk werkt prima. Frankrijk mogen ze niet precies de plek aangeven dus geeft hij aan vanaf wanneer er een kan staan. Duitsland werkt het zelfde als Nederland maar wel met de beperking dat het nog niet zo populair is als in Nederland. Wijzigingen en mobiele flitskasten worden dus minder snel gemeld als hier…

Ik heb de I-Coyote in de Samsung, maar mijn Gsm staat altijd met een Brodit-steun op het dashbord, de coyote is zeer perfect daar voor.

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

In Duitsland wel, ja…

Coyote werkt voor belgie en frankrijk erg goed idd! Je kan voor de vakantie de trial versie gebruiken, daarna zal je een abbo moeten nemen.
Blitzer kan je ook via de website zelf gebruiken en je browser toegang geven tot je locatie. Dan zie je de flitsers, ongelukken etc. op je weg via een googlemaps kaart.
Bedankt voor de tips iig! Ik ga zondag FM maar eens uittesten dan. :)

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

PaulSnow op 8 jan 2016 09:37

Of gewoon je mond houden als je geen inhoudelijke bijdrage wenst te leveren.

En iedereen kan zich in die aangegeven snelheid vergissen.

@Topicstarter:

Flitsmeister werkt blijkbaar in Duitsland. Mijn Coyote deed het afgelopen zomer anders goed in Duitsland. Anderzijds, er is altijd wel een Duitser die te snel rijdt en de gevarenpunten/toestellen weet staan, heb je geen navigatie/flitsmeister voor nodig.

Bordjes in de gaten houden en als de Duitsers zich inhouden dan ga er maar van uit dat er een snelheidsbeperking geldt.

Het is mij niet geheel duidelijk, de apps die je kan gebruiken, deze verbruiken toch mobiele data of niet?

Verder gebruik ik in belgie waze, werkt deze ook in duitsland?

No sweat no glory

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

PaulSnow op 8 jan 2016 09:37

Of gewoon je mond houden als je geen inhoudelijke bijdrage wenst te leveren.

DavidW op 8 jan 2016 15:51

Kom op @DavidW, beetje humor moet toch kunnen op dit forum?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

PaulSnow op 8 jan 2016 09:37

Of gewoon je mond houden als je geen inhoudelijke bijdrage wenst te leveren.

En iedereen kan zich in die aangegeven snelheid vergissen.

DavidW op 8 jan 2016 15:51

Waarom gebruik je dan niet gewoon een routeplanner die per weggedeelte precies weet wat de maximum snelheid is, en aangeeft zodra je er overheen gaat? Met het promoten van flitsmeister e.d. geeft je een dikke middelvinger naar de wetgever en naar andere gebruikers die zich wel netjes aan de snelheid houden. In Duitsland mag ik ook graag het gas intrappen indien mogelijk. Maar bij snelheidsbeperkingen vind ik het toch altijd heel logisch dat ze er zijn. Op een lege snelweg heb je soms snelheidsbeperkingen. Die zijn er toch niet voor niets, dus houd je er a.u.b. aan.

Die zijn er toch niet voor niets

Nee, inderdaad, die zijn er meestal om de ®overheid geld op te leveren en heeeeeel soms in functie van de veiligheid…

Of je staat er op en €100,-- armer

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Gewoon de navigatie App waze gebruiken. Deze navigeert niet alleen heel erg goed maar geeft ook de vaste flitsers aan en de mobile (gemeld door andere waze gebruikers).
Ja je moet hier wel een data abbo voor hebben maar hij doet het in elk land. In Frankrijk mag dit niet en gebruikt waze zogenaamde zone met hoog risico. De flitser staat dan altijd ergens in die zone.

null

Foto genomen rijdend op de rechterbaan bij Keulen. Bordje 60km wel gezien, gas daarvoor los gelaten helaas pindakaas. Hoort erbij.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

PaulSnow op 8 jan 2016 09:37

Of gewoon je mond houden als je geen inhoudelijke bijdrage wenst te leveren.

DavidW op 8 jan 2016 15:51

Kom op @DavidW, beetje humor moet toch kunnen op dit forum?

Peter30 op 8 jan 2016 18:36

Humor moet zeker kunnen, maar die discussie over hard(er) rijden is hier echt al zooooo vaak gevoerd. Te vaak.

Nog altijd schijnen mensen niet te kunnen begrijpen dat niet iedereen dezelfde kijk heeft op bepaalde zaken. Veel mensen denken altijd direct voor een ander te moeten moraliseren. En ja, ik ben al 2x met 160-170 aan de kant gezet in Frankrijk. Op een verlaten snelweg, zondagochtend telkens, je weet wel die dag dat er geen vrachtwagens mogen rijden in Frankrijk en veel mensen in hun nest blijven liggen, en 2x ben ik weggekomen met een waarschuwing. Omdat die agenten goed genoeg wisten dat dat op dat moment kon. In België wordt 's nachts de correctiemarge geregeld ook bijgesteld naar hogere snelheden (soms tot 170km/u)…

Als het kan, dan kan het, en dat heeft weinig te maken met ‘fuck you’ zeggen tegen de wetgever. In België reed zelfs de voormalig eerste minister met een coyote in zijn wagen (ja, die coyote die zogezegd van zijn chauffeur was…)

Ik heb overlaatst, toen mijn coyote niet opstond, een boete gekregen voor 70km te rijden op een baan waar je 2 weken voor de feiten nog 70 mocht. Was verlaagd naar 50, een baan die ik al 'tig keer heb genomen. Dus ja, die dingen kunnen wel degelijk nut hebben voor mensen die pretenderen zich altijd aan de maximumsnelheid te houden.

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

PaulSnow op 8 jan 2016 09:37

Of gewoon je mond houden als je geen inhoudelijke bijdrage wenst te leveren.

En iedereen kan zich in die aangegeven snelheid vergissen.

DavidW op 8 jan 2016 15:51

Waarom gebruik je dan niet gewoon een routeplanner die per weggedeelte precies weet wat de maximum snelheid is, en aangeeft zodra je er overheen gaat? Met het promoten van flitsmeister e.d. geeft je een dikke middelvinger naar de wetgever en naar andere gebruikers die zich wel netjes aan de snelheid houden. In Duitsland mag ik ook graag het gas intrappen indien mogelijk. Maar bij snelheidsbeperkingen vind ik het toch altijd heel logisch dat ze er zijn. Op een lege snelweg heb je soms snelheidsbeperkingen. Die zijn er toch niet voor niets, dus houd je er a.u.b. aan.

Martin7182 op 8 jan 2016 19:13

Toch wel typerend dat bepaalde rechtspraak hier anders over denkt. Je moet maar eens een politierechter of officier van justitie aanspreken, die zijn het ook lang niet altijd eens met de geldende beperkingen.

Inmiddels ben ik van mening dat een discussie van dit soort zaken niet op een wintersportforum thuishoort. Daarvoor bestaan er prima andere geschikte fora, waar dergelijke discussies ook wat meer diepte en nuance kennen.

Om de vraag van @Connaisseur te beantwoorden: Flitsmeister is in Duitsland volledig onbekend en trekt z’n data m.b.t. mobiele flitsers niet van dezelfde bron als blitzer.de, waardoor de app m.i. alleen voor vaste flitsers te vertrouwen is, maar niet voor mobiele controles.

Overigens krijg je via de gratis apps van blitzer.de slechts beperkte meldingen van mobiele controlepunten. Voor een betrouwbare weergave heb je de PRO-app nodig. Mobiele controles worden in de gehele DACH-regio gemeld.

Let er op dat het gebruik van deze apps tijdens het rijden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verboden is. Als bewijsmateriaal geldt al een geïnstalleerde app, deze hoeft geen eens actief te zijn. De consequenties variëren tussen een boete van €75 incl. strafpunt in Duitsland tot de invordering van je telefoon met een boete afhankelijk van je inkomen en een eventuele gevangenisstraf in Zwitserland.

In België wordt 's nachts de correctiemarge geregeld ook bijgesteld naar hogere snelheden (soms tot 170km/u)…

DavidW op 8 jan 2016 22:50

Heb je hier een bronvermelding van, of is dit een subjectieve eigen indruk van hoe de Belgische politie de Vmax in de nachtelijke uren handhaaft?

Inmiddels ben ik van mening dat een discussie van dit soort zaken niet op een wintersportforum thuishoort. Daarvoor bestaan er prima andere geschikte fora, waar dergelijke discussies ook wat meer diepte en nuance kennen.

Om de vraag van @Connaisseur te beantwoorden: Flitsmeister is in Duitsland volledig onbekend en trekt z’n data m.b.t. mobiele flitsers niet van dezelfde bron als blitzer.de, waardoor de app m.i. alleen voor vaste flitsers te vertrouwen is, maar niet voor mobiele controles.

Overigens krijg je via de gratis apps van blitzer.de slechts beperkte meldingen van mobiele controlepunten. Voor een betrouwbare weergave heb je de PRO-app nodig. Mobiele controles worden in de gehele DACH-regio gemeld.

Let er op dat het gebruik van deze apps tijdens het rijden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verboden is. Als bewijsmateriaal geldt al een geïnstalleerde app, deze hoeft geen eens actief te zijn. De consequenties variëren tussen een boete van €75 incl. strafpunt in Duitsland tot de invordering van je telefoon met een boete afhankelijk van je inkomen en een eventuele gevangenisstraf in Zwitserland.

In België wordt 's nachts de correctiemarge geregeld ook bijgesteld naar hogere snelheden (soms tot 170km/u)…

DavidW op 8 jan 2016 22:50

Heb je hier een bronvermelding van, of is dit een subjectieve eigen indruk van hoe de Belgische politie de Vmax in de nachtelijke uren handhaaft?

Frans op 8 jan 2016 23:29

Heb je een berichtje gestuurd. Bronnen zijn er genoeg :)

@DavidW: Heb helaas nog niks in m’n inbox mogen ontvangen. Graag nog maar een poging wagen. ;)

Nog altijd schijnen mensen niet te kunnen begrijpen dat niet iedereen dezelfde kijk heeft op bepaalde zaken. Veel mensen denken altijd direct voor een ander te moeten moraliseren. En ja, ik ben al 2x met 160-170 aan de kant gezet in Frankrijk. Op een verlaten snelweg, zondagochtend telkens, je weet wel die dag dat er geen vrachtwagens mogen rijden in Frankrijk en veel mensen in hun nest blijven liggen, en 2x ben ik weggekomen met een waarschuwing. Omdat die agenten goed genoeg wisten dat dat op dat moment kon. In België wordt 's nachts de correctiemarge geregeld ook bijgesteld naar hogere snelheden (soms tot 170km/u)…

Als het kan, dan kan het, en dat heeft weinig te maken met ‘fuck you’ zeggen tegen de wetgever. In België reed zelfs de voormalig eerste minister met een coyote in zijn wagen (ja, die coyote die zogezegd van zijn chauffeur was…)

Ik heb overlaatst, toen mijn coyote niet opstond, een boete gekregen voor 70km te rijden op een baan waar je 2 weken voor de feiten nog 70 mocht. Was verlaagd naar 50, een baan die ik al 'tig keer heb genomen. Dus ja, die dingen kunnen wel degelijk nut hebben voor mensen die pretenderen zich altijd aan de maximumsnelheid te houden.

DavidW op 8 jan 2016 22:50

Ten eerste, de wetgever heeft inderdaad soms een andere, een wat meer verantwoordelijke kijk, en gelukkig maar. Misschien was die 70km/h wel te onveilig en is het daarom verlaagd naar 50. Dat geeft jou niet het recht om tussen de flitspalen door nog steeds te hard te rijden. Als je je aan de regels wilt houden dan is een routeplanner die waarschuwt voor te hoge snelheid voldoende.
Ten tweede, het gaat hier om Duitsland i.p.v. Belgie. Zoals ik eerder aangaf vind ik de snelheidsaanwijzingen in Duitsland altijd heel correct. Je mag in principe zo hard als je wilt, maar staat er een max. snelheid dan kun je er vergif op innemen dat dat ook echt met een goede reden is. Mensen die dat negeren hebben een hele dikke middelvinger en zijn de “tokkies” van de Duitse autobahn.

Inmiddels ben ik van mening dat een discussie van dit soort zaken niet op een wintersportforum thuishoort. Daarvoor bestaan er prima andere geschikte fora, waar dergelijke discussies ook wat meer diepte en nuance kennen.

Dat mag je vinden, maar jij bepaalt de inhoud hier niet. Sowieso is de hele discussie off-topic. Of mag ik ook een discussie openen over bij welke benzinepomp je het beste brandstof kunt stelen, onderweg naar je skioord? Misschien vind je dit overtrokken, maar een flitspaalracer steelt in feite ook, namelijk een stukje veiligheid van de overige weggebruikers.

Tot zover mijn off/on-topic bijdrage. Ik hoop dat iedereen heel aankomt op zijn of haar skibestemming en dat je nog wat cash overhoudt voor de apres-ski :-)

Zoals ik eerder aangaf vind ik de snelheidsaanwijzingen in Duitsland altijd heel correct. Je mag in principe zo hard als je wilt, maar staat er een max. snelheid dan kun je er vergif op innemen dat dat ook echt met een goede reden is.

Martin7182 op 9 jan 2016 00:42

Hierbij nodig ik je graag uit om die ervaringen eens nader te beschrijven op Duitse fora. Daar zijn denk ik een hoop mensen super benieuwd naar, aangezien Duitsland een land bij uitstek is waar zomaar random onrealistische lage snelheidslimieten uit de hoge hoed getoverd worden. Merk op dat hier iemand spreekt die dagelijks op de Autobahn zit voor z’n werk, in het betreffende land woont en hier praktisch z’n volledige rijervaring heeft opgebouwd.

Natuurlijk is het alleen maar toe te juichen om de wet netjes na te leven. Dat raad ik iedereen ook van harte aan. Wie zulke apps nodig heeft om zich vervolgens te kunnen misdragen is absoluut verkeerd bezig, maar wie de app gebruikt om te voorkomen niet op zo’n sneaky kassa punt geflitst te worden, is alleen maar begrijpelijk bezig. Of dacht je dat de gemeentes daadwerkelijk alleen flitsen waar dit voor de veiligheid nodig is en boetes niet als lucratieve inkomstenbron worden gezien?

Weldra moet ik in de nachtelijke uren de weg op over o.a. de B252. Een weg waar over een lengte van 12 kilometer, 9 camera’s staan die in beide rijrichtingen flitsen, verdeeld over 5 dorpen. Snelheidslimiet is 's nachts 30 km/u. Reden? Wordt niet aangegeven. Volgens de media om geluidsoverlast voor aanwonenden te verminderen. Om zeker te zijn niet spontaan te snel te worden schakel ik in een extra lage versnelling, hetgeen leidt tot meer herrie en een hoger brandstofverbruik. Het tegenovergestelde effect wat men kennelijk wil behalen. Overdag mag je hier gelukkig 50 km/u rijden, immers staat onder elk 30 bord een onderbord met de tekst “22 - 6 h”. Nou ja, bijna overal… Op twee punten staat heel verrassend ineens “150 m”. Voor de meeste onbekende automobilisten resulteert dit overdag in een mooie herinneringsfoto, aangezien niet heel toevallig hier ook flitscamera’s staan.

Met een beetje gezond mensenverstand kan je wel nagaan dat dit weinig meer met verkeersveiligheid te maken heeft. Dit gaat er puur om als gemeente lucratief nog wat geld bij te verdienen, aangezien vele gemeentes in Duitsland krap bij kas zitten. Zeker de truc met die kleine onderbordjes lokt overtredingen gewoonweg uit. En dit is lang niet het enige voorbeeld. Er is weliswaar veel kritiek op, maar zolang er mensen zijn die op partijen als “Bündnis 90/Die Grünen” stemmen blijft een dergelijk wanbeleid doorgaan. Vaak zijn dat mensen die niet zo op een auto zijn aangewezen, want een beetje automobilist stemt niet op die partij.

Het welbekende 80 km/u regime in Duitse snelwegtunnels met infraroodcamera’s waarvan je de flits niet merkt is ook weer zoiets. In de meeste landen mag je vaak 100 of 110 km/u in snelwegtunnels (2x2) rijden, zelfs in een land van de strenge regels als Zwitserland, maar in Duitsland is het anders. Zelfs de hypermoderne Jagdbergtunnel op de A4 met drie rijstroken per rijrichting heeft een limiet van 80 km/u, hetgeen werkelijk niemand begrijpt, maar er wordt wel lekker twee keer geflitst. Om nog maar te zwijgen over de Rennsteigtunnel (A71), waar zelfs drie keer geflitst wordt. Heeft dat nog met het handhaven van de veiligheid te maken of met het dwangmatig afdwingen van een verouderd beleid, waarmee je nog wat extra geld kunt verdienen?

Mensen die dat negeren hebben een hele dikke middelvinger en zijn de “tokkies” van de Duitse autobahn.

Martin7182 op 9 jan 2016 00:42

Dat mag je vinden, maar jij bepaalt de inhoud hier niet.

Martin7182 op 9 jan 2016 00:42

Wil je hier s.v.p. niet zo met de wijsvinger gaan spelen? Natuurlijk mag iedereen een off-topic post openen, maar dat neemt niet weg dat ik zelf van mening ben dat dit wintersportforum veel te vaak wordt misbruikt voor hele andere discussies die perfect op andere fora zouden passen. In het bijzonder als het over dit soort onderwerpen gaat. Maar als er halve waarheden of vreemde meningen verbreid worden kan ik het toch niet laten om zo af en toe ook hier wat uitgebreider commentaar te geven.

Goed verwoord Frans! Een dikke duim i.p.v. een middelvinger voor jou!

Lekker @Frans :D

Ik lees je bijdrages altijd met veel plezier en ik kan niet onder stoelen of banken schuiven dat ik er vaak hetzelfde over denk.

Moraalridders zijn er genoeg. Is ook niks mis mee, maar dan moet het wel goed onderbouwd worden wat ze verkondigen en niet het ‘mijn mening is wet’ principe aanhalen.

Om maar weer on-topic te gaan.

Ik heb zelf eens op aanraden Camsam geïnstalleerd. Heb het nog nooit gebruikt maar is wel in Nederland te downloaden.

Drive safe!!!

Übung macht den meister!!!

Ik gebruik altijd waze, die geeft in Belgie althans heel veel aan. En voordeel is dat die ook alternatieve routes geeft als er file is. En ook nog andere meldingen geeft zoals wegenwerken.

Mooi stukje Frans! Mijn bijdrage beperkt zich juist om het zoveel mogelijk on-topic te houden tot rijden in Duitsland om op je wintersportbestemming te komen. Dus niet door kleine dorpjes e.d., maar voornamelijk op de snelweg. Dat jij begint over sneaky kassa punten is geheel terecht, maar in het kader van wintersport irrelevant want voor 99.9% van de wintersportbestemmingen hoef je daar niet langs als Nederlander. Dus blijft over dat je de app nodig hebt om je te kunnen “misdragen” (tussen quotes omdat ik niet automatisch vind dat je je misdraagt als je je niet aan de regels houdt). Dat je door tunnels maar 80 mag snap ik ook niet zo goed. Maar is het daarom onzin? Misschien heeft de Duitse wetgever er een heel plausibele reden voor (b.v. wisselende lichtomstandigheden, minder goed kunnen uitwijken, hellingen).

In principe maakt het mij niet uit hoe hard je rijdt als je maar rekening houdt met anderen. Maar sinds die flitsapps op de markt zijn heb ik al vaak gevaarlijke situaties meegemaakt omdat opeens afgeremd wordt tot onder de max. toegestane snelheid. Bij een snelheidslimiet verwacht je niet dat mensen veel te hard rijden, maar nog onverwachter is het als ze opeens vol op de rem gaan. Het levert ook irritaties de andere kant op; als ik bij een max. toegestane snelheid van b.v. 100km/h aan het inhalen ben met die snelheid, dan wil er wel eens zo’n flitspaalracer achter me aan kleven. Daar heb ik totaal geen last van, maar de klever soms wel. Blijkbaar vinden sommigen het hun ‘recht’ om te hard te rijden als er maar geen flitspaal in de buurt is.

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het gewoon heel relaxed rijden als je je altijd aan de max. toegestane snelheid houdt. Lekker uitgerust aankomen op je bestemming (het is tenslotte toch vakantie) en nog geld besparen ook :-)

Het beste alternatief: je aan de aangegeven snelheid houden. Werkt feilloos.

In Duitsland wel, ja…

Skiwi op 8 jan 2016 09:39

Inderdaad, waarbij Vadvies gelijk is aan Vmax

Het verbaast me telkens weer wat een moeite en investeringen mensen doen om willens en wetens de wet te overtreden.

Rob

Het verbaast me telkens weer wat een moeite en investeringen mensen doen om willens en wetens de wet te overtreden.

RCGrootveld op 9 jan 2016 14:16

Huh, volgens mij gaat het nou juist NIET daarover. Zeker als je het betoog van @Frans hebt gelezen moet je begrijpen dat het juist gaat om het voorkomen van boetes door onwetendheid, onoplettendheid of sneaky controles.
@Japser, ik heb in een ander topic ook al de volgende vraag gesteld: heb jij enig idee hoeveel data Waze gebruikt voor verkeersupdates e.d. als de route in Nederland al geladen is?
Ik ben zelf ook een Waze-rijder en vind het een super app voor navigatie, verkeersinfo én waarschuwingen voor o.a. flitsers.

On a recent 1000 mile trip (1600km) Waze used 28mb, on a fresh install (no maps cached) and data compression OFF. TTS was off as well, this is probably the biggest bandwidth hog.

Plaats een reactie