Beste apps voor vakantie

Ik ben al even op hèt forum aan het zoeken geweest maar kom alleen oude topic tegen.
Ik ben op zoek naar app voor mijn Android om zo precies mogelijk alles te meten.
Wat gebruikt een ieder en wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!

Is het al bijna januari?

Ik gebruik My Tracks van Google (gratis), of Skitracks (0.95 cent).
Bij beiden kun je alles meten: hoogte, snelheid, afgelegde km enz. Ook exporteren naar kml om achteraf in Google Earth je route te bekijken. Foto;s die je vanuit de app neemt worden ook geogerefereerd en komen terug in Earth.
Voordeeltje van Skitracks: er wordt beter bijgehouden wanneer je skiet en wanneer je in de lift zit.
Beiden hoeven alleen maar een gps-signaal te hebben. Later op de wifi kun je boel met kaart bekijken in de app en bij My Tracks bv synchroniseren met Google Drive.

Aftellen maar!

Skitracks werkt prima. Constateer wel behoorlijke afwijkingen mbt maximale snelheid en max steilheid maar dat zal moeilijk te voorkomen zijn in dit soort apps.

Edwin van Riel

Ik gebruik ook ski tracks, na de skidag past die echter nog wel eens wat gegevens (zoals max. snelheid) wat aan.

Stay frosty

Persoonlijk gebruik ik Trace Snow. Kan je zowel gratis als betalende versie (met meer gegevens) van krijgen.

Ik heb recentelijk ski-tracks geinstalleerd. Thuis heb ik deze al vast een beetje getest met een wandeling . De afstand en de afgelegde route kwamen overeen met de werkelijkheid. Maar de behaalde snelheid week behoorlijk af. Wandelend zou mijn hoogste snelheid 9 km per uur geweest moeten zijn. Dat klopt natuurlijk niet. Meestal ligt de snelheid tussen de 4,5 a 5 km per uur.

De gemeten gemiddelde snelheid klopte wel redelijk.

Ik heb de app ook nog tijdens een auto-rit geprobeerd. Daar was de hoogst gemeten snelheid 104 km per uur terwijl mijn werkelijke hoogste snelheid 110 km is geweest (over een traject van 1 km)

Ik ben benieuwd wat de resultaten na een skidag zijn.

De lay-out van skitracks (gratis versie) ziet er goed uit.

Sterker nog, stop 2 telefoons in je zak en je krijgt al afwijkende resultaten. Maar t is leuk als indicatie. Probleem zal er wel in zitten dat het interval tussen de metingen vrij groot is, waarschijnlijk ingegeven door beperking vh stroomverbruik.

Edwin van Riel

Leuke van ski tracks vind ik vooral dat je je dagen kunt exporteren en bekijken in Google Earth. En daar lopen de lijnen aardig goed over de pistes.
Tof om te zien wat je allemaal hebt afgelegd en waar.

Plaats een reactie