Rondje Espace Killy

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

null
null

Elk jaar altijd even proberen: Alle “uithoeken” van het skigebied in een dag doen. Helaas was de gletscher boven Val d’Isere (Col d’Iseran) dicht door een technisch defect aan de lift, dus die hebben we gemist, maar toch nog wel een leuk rondje.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:38

Mooi rondje!

Welke app gebruik je?

Welke app gebruik je?

MarceldeSkier op 13 jan 2016 18:20

Dat is de app Ski Tracks. Hij is er voor iOS, geen idee of hij er ook is voor android.

Leuk rondje en een lekker tempo’tje.

@marceldeskier Ski Tracks inderdaad, werkt wel prima, lijntjes lijken goed te lopen als je 'm met de satelliet bekijkt. Max snelheid lijkt me niet altijd even betrouwbaar, maar dat hebben alle apps geloof ik.

Deze info geeft ie ook:

null

Die app kost 95 cent voor android…toch maar proberen

Als je op het forum zoekt op “android app” krijg je een hoop topics, daar zou je ook eens kunnen kijken voor een gratis app.

Je hebt wel een flink rondje geskied en mooi dat je op de app kan zien wanneer je op de gletsjer bent geweest! Om van Tignes Val Claret naar Les Brevieres naar de gletsjer van Val d’Isere en weer terug naar Val Claret te skiën zou je echt een hele dag moeten moeten knallen. Dat rondje is mij niet gelukt vorig jaar, al werd ik wel wat vertraagd door de oudere garde die mee was ;)

Thanks :)

Was jammer dat de Val d’isere gletcher dicht was, die hadden we nog wel gered. Hebben nu dan maar een keer extra de afdaling naar La Daille gedaan (erg leuk), en ook aan het eind nog een keertje Les Lanches.

Ook even in de rij gestaan bij de funiculaire + gondel om tot de top van de grande motte gletscher te komen (11:00 - 12:00u).

La Daille is inderdaad echt een gave afdaling! Is een van mijn favorieten in dat gebied. Les Lanches staat ook hoog op dat lijstje.

Toen ik er vorig jaar was, heb ik het geluk gehad om op beide gletsjers te mogen skiën. Vond de Grand Motte gletsjer wel leuker dan de gletsjer van Val d’Isere, maar heeft er ook mee te maken dat wij dan in één keer helemaal naar Val Claret skieden en dat gewoon heerlijk pistes zijn.

De andere dagen was de gletscher bij Val D’isere wel gewoon open hoor, hebben m wel kunnen doen. Vind de piste helemaal buitenom daar wel mooi, maar inderdaad Grand Motte is mooi vanwege de lange afdaling. Die Funiculaire + gondel is dan wel weer een traag gebeuren…

Plaats een reactie