Dit of dat #3

-5 en sneeuw!

Worldskitest.com of skireviewer.com?

Aequilater Nubila

Sorry… Ehh. Nieuw-Zeeland.

Worldskitest.com of skireviewer.com?

Aequilater Nubila

hm… Worldskitest heeft meer (categorieën) ski’s, maar geen enkele tekst; alleen maar geconsolideerde cijfermatige beoordelingen op een aantal vlakken (waar door je niet weet wat er dan precies niet lekker gaat als een ski laag scoort in bijvoorbeeld lange bochten). Skireviewer geeft van de ski’s een veel beter beeld in dat opzicht, met uitgebreide reviews (die vooral ingaan op de technische aspecten van een ski en wat minder over het gedrag in de sneeuw en zelden over de link tussen de twee). Maar er staan dan weer alleen (consumenten) race ski’s gereviewed. Beiden niet erg volledig dus.

Maar als ik tussen die twee moet kiezen, dan Skireviewer.com

Espresso of Nespresso?

Espresso, omdat nespresso een merk is en ik niet alle smaken lekker vind. (Maar met de goeie smaken is niks mis!)

Omdat we in de koffie zitten: Kees van der Westen Mirage of een Jura E8 chroom

Op uiterlijk en ik hoop voor die prijs zeker en vast ook op smaak: Kees van der Westen.Of moet je me een geheim verklappen @Zjanke?

Skiën tot de laatste lift sluit
of
rond 4 de kroeg in/ met goed glas op de bank?

Tot de allerlaatste lift?

Wekker zetten om zeker te zijn dat je in de eerste lift zit of het is vakantie dus we zien wel?

LA NORMA😍☃️

De wekker!

(@jeroenPIZS geen geheim, mooi maar heel duur apparaat :) )

Kleine bedragen: cash of pin?

Pin! En contactloos is helemaal makkelijk. Ik heb bijna nooit meer cash op zak.

Voor de zomervakantie in Oostenrijk: Kärnten of Tirol?

Bergen + Sneeuw = ❤

Tirol.

In de zomer om te ondernemen, kinder wandelpaden of kinder belevenis park in de bergen?

Aequilater Nubila

kinder wandelpaden - maar dat komt ook omdat ons zoontje nog te jong is voor die belevenis parken :)

Proeverij: lokale kazen of lokale bieren?

Bergen + Sneeuw = ❤

lokale bieren (met een lekker lokaal blokje kaas erbij)

Zittend in een ruimte zonder airco…
+30 in de zomer of -30 in de winter?

-30 in de winter. Daar kun je je nog op kleden ;)

BBQ Time! Shashlicks of Saucijsjes?

Bergen + Sneeuw = ❤

Als dat de keuze is dan zijn het shashlicks (maar met een beetje kennis kun je heel lekker koken op de BBQ)

Suunto of Garmin

Suunto

Mammut of ABS airbag?

Mammut

Tour de France of Giro?

Bergen + Sneeuw = ❤

Giro.

Slippers of birkenstocks?

Aequilater Nubila

Slippers

Met 35 graden werken als dakdekker of in een kas?

Bergen + Sneeuw = ❤

Laat maar had klas van school gelezen… ;)
Denk dan toch op het dak

Bergen zonder sneeuw of een platte camping met zon.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 23 jun 2017 13:06

Ski you later!

Platte camping met zon.

Frank of Claire Underwoord?

Claire.

Brevet d’État of Staatlich Geprüft?

Aequilater Nubila

Staatlich.

Racefiets of MTB?

mama on a mission in the snow

Heerlijk om te knallen op mijn racefiets maar ben erg enthousiast over MTB. Zeker in de bergen.

MTB dus.

Week-end next: Hintertux gletsjer of Vondelpark zonneschijn?

Hintertux.

Grossglockner of de Wildspitze?

Aequilater Nubila

Wildspitze, is de hoogste berg van oostenrijk zou een unieke ervaring kunnen zijn

De volgende vraag omdat ik het idee heb dat ik wellicht lichtelijk wintersport verslaafd ben. Elke dag een paar keer op wintersporters kijken en inmiddels alle youtube filmpjes van konigsleiten bekeken voor mijn eerst volgende wintersport:D (btw tips voor konigsleiten zijn altijd welkom ;P)

In de zomer kijken naar wintersport beelden? of in de zomer op zoek naar zomerse beelden?

In de zomer kijken naar wintersportbeelden (anders was ik wel naar http://www.zomerbeelden.nl gegaan ofzo ;))

Ff denken voor een nieuwe vraag…

In een skigebied wonen en moeten werken (niet wintersport/bergsport gerelateerd) met perfecte condities en na je werkdag nog een paar keer naar boven en weer naar beneden
of
Een week met kerst en een week met de carnaval gaan skiën?

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 27 jun 2017 10:55

Ski you later!

In een skigebied wonen en moeten werken (niet wintersport/bergsport gerelateerd) met perfecte condities en na je werkdag nog een paar keer naar boven en weer naar beneden ( en in het weekend en tijdens mijn vakanties die -toevallig ;)- met Kerst en carnaval vallen…

Vragen bedenken wordt wel steeds lastiger… Met de trein en het laatste stukje met de lokale bus naar een groot en hoog gebied, of met het vliegtuig en taxi naar een kleiner gebied met kans op groene pistes

*bericht bewerkt door moderator op 27 jun 2017 12:50

In een skigebied wonen en moeten werken (niet wintersport/bergsport gerelateerd) met perfecte condities en na je werkdag nog een paar keer naar boven en weer naar beneden ( en in het weekend en tijdens mijn vakanties die -toevallig ;)- met Kerst en carnaval vallen…

Vragen bedenken wordt wel steeds lastiger… Met de trein en het laatste stukje met de lokale bus naar een groot en hoog gebied, of met het vliegtuig en taxi naar een kleiner gebied met kans op groene pistes

*bericht bewerkt door moderator op 27 jun 2017 12:51

Dan maar wat langer onderweg en voor meer zekerheid kiezen. Dus met de trein en het laatste stuk met de lokale bus.

Konigsleiten als dorp voor je accommodatie of Gerlos

Gerlos :) - hoewel ik het dorp niet super mooi vond (maar het riviertje wat er doorheen stroomt was wel sprookjesachtig met onze verse sneeuw)

null

Bergen + Sneeuw = ❤

Oja een nieuwe!

Snelle Jelles of Knoppers koeken?

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie