Nieuwe skibril

Hallo iedereen
Ik ben opzoek naar een nieuwe skibril. Ik heb al een beetje op internet gekeken en ik ben al wat wijzer geworden.
http://www.skibrilcenter.nl/advies/skibrillen.html
Ik ben opzoek naar een niet al te dure skibril, maar hij moet wel van goede kwaliteit zijn. In de prijsklasse tot 100 euro schijnt de Adidas Pinner (85 euro) de beste optie te zijn, hij heeft een dubbele lens, waardoor hij niet snel beslaat. Je krijgt er twee lenzen bij van categorie 1 en 2.
Wat is jullie advies?
Zijn er ook nog goede goggles van rond de 50 euro?

The mountains are calling

Eigenlijk is het beter om een cat 1 en 3 of 4 lens te hebben dan ben je voorzien voor blauwe lucht en slecht weer. Ik heb via amazon.de 2 Anon hawkeye brillen gekocht met allebei een extra lens en was per bril ook rond de €100 euro kwijt.

Voor €50 euro heb je ook best goede brillen maar als je het bij 1 lens houd zou ik voor een cat 2 lens gaan dan heb je altijd en wat overlap naar slecht weer en naar mooi weer kwa lens prestaties.

Member of global cooling initiative

Anon Helix kost dacht ik zo rond de zestig euro, met twee lenzen. Prima bril!

Al eens aan een Julbo gedacht?
Zijn echt mooie brillen, uitstekende kwaliteit. Hier nog niet heel erg bekend misschien, maar da’s echt onterecht.
Heb zelf een categorie 4 bril voor op de gletscher aangeschafd, op sterkte. Ben er enorm blij mee.
Zijn ook met meekleurende glazen verkrijgbaar. Zou er zéker eens naar kijken.

mama on a mission in the snow

Kijk ook eens naar de brillen van Sinner, prima brillen voor een prima prijs.

Spinner is echt wel een heel andere kwaliteitskranten dan bv de genoemde Adidas, Julbo en Anon.

Ik ski al jaren met een meekleurende Julbo en tot grote tevredenheid. Al is een meekleurende lens buiten je budget het merk is echt top. Frans dus daarom wat minder bekend hier maar in Fr. Zie je veel mensen er mee skieen.

Ik zou idd ook gaan voor Cat.3 en evt er een cat.1 bijkopen. Die laatste zijn erg goedkoop en zijn een aanwinst bij flatlight en een totale whiteout. Zou net binnen die 100 euro moeten kunnen. Dan heb je ook mooi een reservebril voor in de rugzak als de eerste kapot is of na een val zo onder de sneeuw zit dat je hem niet meer droog krijgt.

Mijn persoonlijke voorkeur is een goggle voor cat 1, en een zonnebril cat3of4.

Dat gezegd hebbende, heb ik een helm met cat 2 vizier gekocht dit jaar, om dat eens te testen. De fabrikant claimt komende seizoen een cat 1-3 (meekleurend) voor de helm uit te gaan geven, wat helemaal top zou zijn…

Slokker met photochromatische lens is ook erg fijn. Dit jaar bij de lokale skihop in italie een nieuwe versie aangeschaft voor 100euro. Zijn daar goedkoper dan in NL.

Bollé Nova II met meekleurende lenzen (Modulator Citrus Gun) is ook een optie binnen budget: http://www.skibrilcenter.nl/product/647506/boll-nova-ll-matt…

Zelf twee seizoen met veel plezier gedragen. Nu overgestapt op iets anders vanwege betere opties voor een inzetbrilletje op sterkte.

Ook Salice heeft mooie goggles met o.a. meekleurende lenzen, zoals deze http://www.duesse.nl/easy-609-graffiti-blauwbrons-dacrxps-p-…

Ik heb jarenlang geskied met een Anon Helix bril. Ik denk dat je voor dat geld geen betere bril kan kopen met 2 lenzen. Enige nadeel is het wat beperkte zicht in de breedte.

Ben nu over op een Salomon Xtend, welke ook binnen jouw budget valt (http://www.ekosport.nl). Let wel, deze heeft geen (snel) verwisselbare lens. Voor mij geen nadeel, omdat ik altijd 2 brillen bij me heb (de ouwe Helix voor slecht weer ;) ), maar als enige bril dus niet optimaal.

Nog 1 tip: even goed passen met je helm op. Bij mij wil een bril nog wel eens OK zitten, maar als ik dan mijn helm op zet, blijkt die bril toch mijn neus een beetje dicht te drukken of juist een speelt tussen helm en bril vrij te laten. Niet echt lekker…

Ik heb ook een nieuwe skibril nodig.

Nu heb ik de Anon Hawkeye gezien. Deze wordt wordt geleverd met twee lenzen.

Volgens de omschrijving :
-een Blue Solex lens categorie 2.
Deze sferische, spiegelende lens laat 25% van het zonlicht door en draag je vooral bij gemiddeld
zonlicht.

-een Amber lens categorie 1
Deze laat 55% van het zonlicht door.Deze draag je vooral bij gedempt zonlicht.

Voor zover ik kan beoordelen is de Amber lens een beetje bruinig.

Tot nu toe heb ik altijd met een oranje lens geskied. Deze kleur beviel me goed. Zeker met slecht zicht. Daarom twijfel ik of de amber kleurige lens net zo goed contrast geeft als een oranje lens.

Heeft iemand ervaring met de Amber lens van Anon ?

Bedankt voor jullie reacties

The mountains are calling

@GIGI
Goede tip

The mountains are calling

Ik zal zeker naar de skibrillen van Anon, Julbo en Sinner gaan kijken

The mountains are calling

Spinner is echt wel een heel andere kwaliteitskranten dan bv de genoemde Adidas, Julbo en Anon.

Ik ski al jaren met een meekleurende Julbo en tot grote tevredenheid. Al is een meekleurende lens buiten je budget het merk is echt top. Frans dus daarom wat minder bekend hier maar in Fr. Zie je veel mensen er mee skieen.

Ik zou idd ook gaan voor Cat.3 en evt er een cat.1 bijkopen. Die laatste zijn erg goedkoop en zijn een aanwinst bij flatlight en een totale whiteout. Zou net binnen die 100 euro moeten kunnen. Dan heb je ook mooi een reservebril voor in de rugzak als de eerste kapot is of na een val zo onder de sneeuw zit dat je hem niet meer droog krijgt.

SPAM op 24 jan 2016 15:49

Leuk zo’n spellingschecker. Spinner = Sinner en Kwaliteitskranten = kwaliteitsklasse

@zenith,

Ja ik heb ervaring met de amber kleur lens van Anon en die is veel minder oranje dan mijn UVEX met oranje lens. Werkt prima maar iets minder contrast idd dan de oranje.

Op de site van Anon kun je een indruk krijgen van de lens kleuren:

http://www.anonoptics.com/lens-tints

Member of global cooling initiative

Is er ergens in België een winkel waar je veel keuze hebt in skibrillen?
Ik heb pas een Alpina Grap 2.0 gekocht en met enkele goggles in de winkel te passen had ik de indruk dat niet alle brillen goed zitten. Dus online kopen is geen optie… of toch?
Hoe doen jullie dit?

Hallo,
We zijn net terug van Oostenrijk. Mooie vakantie gehad. Alleen af en toe hevige sneeuwval tot storm.
Nu had ik met dit weer zeer slecht zicht door mijn skibril. Ik zou er graag 1tje willen aanschaffen die ik zowel bij zonlicht en slechtzicht vb mist,sneeuw kan dragen.Of eventueel twee brillen.
Wat zijn de opties. Deze die ik nu heb heeft een geelachtige gekleurde lens,deze is eventueel wel goed in de zon. Maar wat zou ik het best kunnen aanschaffen,liefst niet te duur in aankoop.

@GIGI
Daar ben ik ook naar op zoek. Bril voor toepassing met inzetbril (ooit gekocht via sportbrilshop.nl). Dus ben benieuwd welke bril je hebt aangeschaft en hoe deze bevalt? Zat zelf toch weer naar de ID2 pro te kijken. Heb al een avond google gebruikt. Ik kan geen website vinden waar je kan filteren op toepassing inzetbril.

Ik heb de Adidas ID 2 Pro inderdaad. Mij bevalt ie goed.

Zijn er nog mensen die aanbevelingen kunnen doen m.b.t. een goede skibril (goggle) want ik ben ook een keer aan het rondkijken om een bijkomend exemplaar aan te kopen.
Momenteel gebruik ik een Alpina Quattroflex maar aangezien deze nogal klein is waardoor mijn gezichtsveld beperkt blijft op de piste wil ik graag voor een ietwat groter model gaan. Bij extreem veel zon laat de Quattroflex ook al een keer te wensen over, ik vermoed dat ik toch beter voor een spiegelend model moet gaan dan?
Heb al wat opzoekwerk gedaan op internet en daaruit blijkt dat je voor extreem zonnig weer beter een Cat. 3/4 of spiegelend glas neemt
omdat deze het schadelijke UV licht beter filteren.

Maar zoals gewoonlijk is het aanbod zo groot dat je de bomen door het bos niet meer zien kan.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Ik heb afgelopen jaar geskied met een Julbo met een photochromatic (meekleurende) lens (2-4) Met mooi weer een prima bril echter vond ik de contrasten minder wanneer je tegen het eind van de dag loopt. Ik heb nog een Sinner van 7 jaar oud en 25 euro welke beter volstaat in de condities dan de Julbo van 150 euro. Echter wat comfort betreft (beslaan en draag comfort) komt deze sinner veel tekort.
Ik ben daarom ook opzoek naar een bril met een verwisselbare lens. een cat 1 lens en een cat 3 lens moet volgens mij prima volstaan. Zag op de skiwebshop het Franse merk Cairn. Iemand hier ervaring mee?

*bericht bewerkt door Mike-S op 28 jan 2018 14:15

Het is een Uvex Compact FM geworden, cat. 2 dus ideaal voor zonnige omstandigheden.
Bij sneeuwval of bewolkt weer kan ik mijn Alpina Quattroflex dragen.

https://www.uvex-sports.com/en/wintersports/ski-goggles/uvex…

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Een cat. 2 is niet voor zonnige omstandigheden. Bedoel je een cat. 3?

Heb sinds vorig jaar de Oakley Flight Deck Prizm, de lens kan je vervangen maar heb hiermee in de volle zon geskied en tijdens een goede sneeuwbui in Saalbach.

Beide keren had ik goed zicht en kon ik zelfs in zware sneeuwval bijna alles onderscheiden.

Ik wel een zeer prijzige goggle maar is voor mij de prijs meer dan waard.

Een cat. 2 is niet voor zonnige omstandigheden. Bedoel je een cat. 3?

DrPhil op 1 feb 2018 10:29

Nee geen cat. 3, er staat wel degelijk cat. 2 toch?

Ik citeer; “Het is een Uvex Compact FM geworden, cat. 2 dus ideaal voor zonnige omstandigheden.”

Spiegelend glas dus ideaal bij zonnige omstandigheden. ;) check:
https://skiinformatie.nl/skibril-of-helm-kopen-hier-moet-je-…

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Een cat. 2 is niet voor zonnige omstandigheden. Bedoel je een cat. 3?

DrPhil op 1 feb 2018 10:29

Nee geen cat. 3, er staat wel degelijk cat. 2 toch?

Ik citeer; “Het is een Uvex Compact FM geworden, cat. 2 dus ideaal voor zonnige omstandigheden.”

Spiegelend glas dus ideaal bij zonnige omstandigheden. ;) check:
https://skiinformatie.nl/skibril-of-helm-kopen-hier-moet-je-…

KirstenDeLaet op 2 feb 2018 02:05

Kijk het belangrijkste is dat jij er blij mee bent en er voldoening uithaalt tijdens het skiën/boarden. Maar wat je overal op internet kunt lezen zoals hier: https://www.bever.nl/keuzehulp/kies-je-skibril.html…
Dan lees je dat cat. 2 voor minder weer is en vanaf cat. 3 voor mooi weer.
Maar nogmaals als jij met deze goggle tevreden bent en hij past goed bij je helm dan is dat top.😎

LA NORMA😍☃️

Cat. 2 is volstrekt ongeschikt voor fel zonlicht. Spiegelend heeft er niks mee te maken. Een gewone bril voor alledag met spiegelende glazen is ook niet opeens een zonnebril.

Pas geleden een “
Oakley Night Camo Collection-Prizm Torch Iridium Line Miner Snowboard Bril“ gekocht in GB voor €127 super bril freestyle extreme sport
http://www.freestylextreme.com/us/homepage/default.aspx?cati… Hier was hij toen het voordeligst hahaha super bril

[post]Piefke op 2 feb 2018 03:18[/post][post]KirstenDeLaet op 2 feb 2018 02:05[/post][/quote]

Kijk het belangrijkste is dat jij er blij mee bent en er voldoening uithaalt tijdens het skiën/boarden. Maar wat je overal op internet kunt lezen zoals hier: https://www.bever.nl/keuzehulp/kies-je-skibril.html…
Dan lees je dat cat. 2 voor minder weer is en vanaf cat. 3 voor mooi weer.
Maar nogmaals als jij met deze goggle tevreden bent en hij past goed bij je helm dan is dat top.😎[post]Piefke op 2 feb 2018 03:18[/post][/quote]

Helm ?? :lol:

Ben nu aan mijn vierde dag volop zonnig skiën toe met mijn nieuwe cat. 2 skibril toe en het gaat allemaal perfect;
geen last aan mijn ogen op het einde v/d dag… :)

*bericht bewerkt door KirstenDeLaet op 06 feb 2018 22:38

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Plaats een reactie