Waar drank inkopen in Duitsland langs de snelweg?

Waar drank inkopen in Duitsland langs de snelweg?
Sterke drank is in Duitsland een stuk goedkoper dan hier.

Donderdag rijden we naar Sölden en willen dan onderweg nog wat inkopen doen…waar te doen??

Het liefst na een uurtje of 4-5 rijden, kunnen we de benen ff strekken en dicht lands de snelweg.

Iemand een suggestie??

Met de accijns verhoging is sinds september de drank in Duitsland een stuk duurder geworden.
Misschien kun je dan beter in een dorpje in Oostenrijk kijken

Dienten Die Alte schule

Met de accijns verhoging is sinds september de drank in Duitsland een stuk duurder geworden.
Misschien kun je dan beter in een dorpje in Oostenrijk kijken

Elly3 op 7 feb 2016 18:01

Oké dat wist ik niet, ben er sinds september nog niet geweest.

tsjonge, wat een belangrijke vraag… .

@Frank66 de vraag hoeft toch niet heel belangrijk te zijn? ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Als je Google Maps hebt, tiep je in “Getränkemarkt” en vervolgens de plaats waar je die wilt vinden.
5 uur rijden, dat is ongeveer in de buurt van Nürnberg, en dat levert een mooi kaartje op.
Ik zou dan zeggen, Afslag 87 op de A3,Nürnberg-Mögeldorf, dan kom je op de Nürnberger strasse, en daar op nr 49 zit Fristo Getränkemarkt.
Google Maps geeft je ook nog de website van de winkel:
http://www.fristo.de/maerkte/info/getraenkemarkt/schwaig-nue…
Kan je ook nog vooraf een beetje shoppen, kijken wat de aanbiedingen en de openingstijden zijn (in jullie geval kan je van 08:00 tot 20:00 terecht)
Ik zou persoonlijk een kratje of twee Maissel’s Weisse inslaan.
Rijd je iets verder door op dezelfde Nürnberger Str., kom je ook nog twee restaurants (Da Andrea & Kelsey’s Corner) en een Aral tankstation tegen.
Bijzonder handig dat Google Maps.

Helemaal Top, ik ga zelf ook ff zoeken op die manier, deze onthoud ik voor eerste week maart…dan ga ik naar Westendorf en kom ik er langs.

Voor komende week Sölden ga ik ook ff in zoemen.

Dat werkt goed, het wordt:

Beim B’scheid 8,89077 Ulm,Duitsland
http://www.finkbeiner.biz/

Dat is na 5-6 uur sturen, kan er ook ff klein happie doen…helemaal goed.

tsjonge, wat een belangrijke vraag… .

Frank66 op 7 feb 2016 18:15

@Frank66 blijk wel zo belangrijk dat je reageert :-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

hahaha, klopt. Kan jullie leeftijd dan ook wel een beetje schatten… Veel Plezier !

Lekker die drank in Oostenrijk kopen, verdienen de locals ook nog iets. Mocht je de hond ook meenemen dat adviseer ik 10 liter water mee te nemen want dat schijnt in Oostenrijk 15% duurder te zijn.

Wie is @DeBob vanavond

Lekker die drank in Oostenrijk kopen, verdienen de locals ook nog iets.

DeBob op 8 feb 2016 12:46

Ja, en als je in Duitsland koopt verdienen ze daar weer iets…

Uiteindelijk redeneren de meesten gewoon vanuit hun eigen voordeel. Dus als het goedkoper is in Duitsland, dan zal daar wel een stop gemaakt worden.

@DSvier dat was iets dat in 1940-1945 voor onmogelijk gehouden werd.

Lekker die drank in Oostenrijk kopen, verdienen de locals ook nog iets. Mocht je de hond ook meenemen dat adviseer ik 10 liter water mee te nemen want dat schijnt in Oostenrijk 15% duurder te zijn.

DeBob op 8 feb 2016 12:46

want water komt daar niet uit de kraan, of drinkt jou hond alleen bronwater? :D

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d

Mijn hond drinkt alleen whiskey on the rocks, gekocht in Duitsland en de rocks komen dan weer uit de kraan in de woonplaats van Droopy-d want daar is het water gratis

@Droopy-d

Mijn hond drinkt alleen whiskey on the rocks, gekocht in Duitsland en de rocks komen dan weer uit de kraan in de woonplaats van Droopy-d want daar is het water gratis

DeBob op 8 feb 2016 17:46

@debob dus jij betaald op je vakantie adres aan het lokale waterschap?

Bij mij thuis kost het geld, op vakantie kost het mij niets extra… Ook al zet ik de kraan heel de dag open, kost me niets extra.

don't count the days, make the days count !

hahaha, klopt. Kan jullie leeftijd dan ook wel een beetje schatten… Veel Plezier !

Frank66 op 8 feb 2016 11:20

Ik jouw leeftijd ook :-)
59/60?

Maar ik denk dat je wat groene bolletjes kwijtgeraakt bent

hahaha, klopt. Kan jullie leeftijd dan ook wel een beetje schatten… Veel Plezier !

Frank66 op 8 feb 2016 11:20

Wat heeft dat met leeftijd te maken dan? Mijn pa is de 60 gepasseerd, maar drinkt wel eens een glaasje jagdbitter, van de trinkgut of lidl. Ik ben de 30 gepasseerd en drink vodka of bacardi uit de Duitse lidl voor 5 en 10 euro. In Nederland verkoopt de Lidl dat uberhaupt niet en daarnaast is het elders duurder. Vind niet dat dat nou zoveel met leeftijd te maken moet hebben. Of is dat een vooroordeel? :P

Not all who wander are lost

Ach het gaat mij in eerste instantie niet om die laatste euro, ik ben donderdag vrij en we rijden dan mooi bijtijds weg.
Dus hier nog naar een winkel gaat het niet worden (naast dat sterke drank en een lekkere Weisse voordeliger zijn in Duitsland) is ff een half uurtje uit de auto ook wel fijn.
Als je op de gok er ergens af gaat kan het nog wel eens zoeken zijn, dus mijn insteek was misschien weet iemand een goede plek.

Maar mijn zoek tocht is geslaagd!!

Wie regelt er nog ff zon in Sölden? sneeuw ligt er al ;-)

Drank voor de auto kopen dan weer uitstellen tot Oostenrijk, wow wat scheelt dat zeg. Wij betaalden afgelopen week 1,08 ct voor Euro95. Off topic maar als water besproken mag worden dan ook brandstof :-)

Plaats een reactie