ervaring met bottrop

Ik heb slechte ervaring met bottrop.
De piste is echt rotslecht in vergelijking met die van de landgraaf.
Meer ijs dan sneeuw, flauwe helling.
Loopband die omhoog gaat is traag.

De piste van de landgraaf voelt ook langer aan dan die van bottrop naar mijn mening.

Ik ga liever naar Neuss (bij Düsseldorf) dan naar Bottrop met die trage &$(()@!# band en de ijsbaan binnen… Neuss is weliswaar een stuk korter, maar heeft een stoeltjeslift en gaat derhalve een stuk sneller. Qua reistijd scheelt het ook niet veel vanaf de grens…

bottrop ga ik ook niet snel meer naar toe, ze claimen de langste indoorbaan van europa te hebben maar effectief is landgraaf langer, het eerste stuk heb je niks aan, je mag blij zijn als je het vlakke stuk overkomt zonder te prikken, en dan kom je pas op het wat steilere stuk, en over die lopende banden zal ik maar niks zeggen.

in landgraaf is het iig een stuk beter geregeld met de liften, als het druk is bij een lift pak je gewoon de andere en wil je wat uitrusten pak je de stoeltjes, en voor de beginners hebben ze mooie aparte stukken, heb daar eigenlijk maar 1 nadeel kunnen ontdekken, en dat is die stoeltjeslift, niks mis met een stoeltjeslift an sich, alleen dat ding staat een beetje langzaam, niet dat het heel veel uitmaakt met een dagkaart, sneeuw was ook prima.

in zoetermeer is het ook prima, heb daar mijn snowboardlessen gehad, is kleiner dan landgraaf, maar ook een aparte beginnerpiste.

voor de rest ben je gewoon snel uitgekeken bij alle drie, maar goed genoeg om te lessen, techniek bij te houden, of gewoon een paar uurtjes voor de fun.

om te leren skien is bottrop goed te doen, echter met een beetje ervaring ben je er in een uurtje wel uitgekeken.

je bent in 30 seconden weer beneden en je moet vervolgens een poos op een band staan om weer omhoog te komen, beter hadden ze daar een stoeltjes lift van gemaakt…

Ik ben er afgelopen maandag met een vriend van mij geweest. Via groupdeal voor 19,90 incl. onbeperkt eten en drinken. Door alle negatieve reacties had ik zeer lage verwachtingen. Echter viel het hierdoor juist mee.

We waren er bij 12 uur en gingen weg om 9 uur.

De baan:
-vreemde sneeuw glijd niet zo soepel als snowworld.
-eerste stuk vrij vlak maar leuk voor beginners.
-tweede gedeelte erg leuke afdaling (voor een indoor hal)
-laatste stuk gaat te steil omhoog. Het laatste stuk ga je hierdoor recht naar beneden om zo veel mogelijk vaart te hebben en minder te hoeven klunen omhoog. Dit vind ik erg hinderlijk.

De transportbanden/tapis:

  • duurt erg lang. Wel kun je leuker met elkaar praten dan bij snowworld waar je een sleeplift hebt (Zoetermeer).
    -zodra er veel jongeren zijn (lees schoolkinderen) heb je veel meer oponthoud omdat ze vallen, lopen te klooien (lees in het plafon prikken met skistokken). De band staat om de haverklap stil waardoor het tussen de vijftien à zeventien minuten duur naar boven voor 30 à 40 seconden afdaling. Als de jongeren weg zijn gaat het weer een stuk beter.

Eten:
Niet bijzonder, maar wel genoeg variatie en lekker.

Conclusie:
Als voorbereiding/voorpret voor de wintersportvakantie een aanrader. Zeker voordat geld. Ben er minder snel uitgekeken dan snowworld Zoetermeer en Landgraaf. Volgend jaar ga ik zeker weer (op een doordeweekse dag niet-bindend een vakantie).

de meeste skiërs vinden Bottrop niet geweldig; maar aan de andere kant ben ik ook al 2x voor de “kat z’n k**” naar Landgraaf gereden. De laatste 2x meegemaakt dat de FIS-piste afgesloten was omdat deze verhuurd was aan skiteams. De andere helling is toch een stuk minder steil en biedt wat minder uitdaging om te trainen. Dit was op een zaterdagochtend. Eerst 2 uur rijden naar Landgraaf en dan zien dat je maar de helft van de hal kan gebruiken. Toch maar een rondje geskied en wat navraag gedaan bij de balie. Maar Snowworld zal uiteraard nooit aangeven of op hun site zetten dat de helft van de hal afgesloten is voor publiek omdat de skiteams er moeten trainen.
Uiteraard ben ik daarna niet meer naar Landgraaf gereden… hoef niet voor een 3e keer onaangenaam verrast te worden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik heb slechte ervaring met bottrop.
De piste is echt rotslecht in vergelijking met die van de landgraaf.
Meer ijs dan sneeuw, flauwe helling.
Loopband die omhoog gaat is traag.

De piste van de landgraaf voelt ook langer aan dan die van bottrop naar mijn mening.

Boscus op 12 feb 2016 12:44

Sluit ik mij volledig bij aan.

Wel positief was het lunchbuffet, dat was echt goed te noemen.

Lift in Landgraaf is leuker, stoeltjeslift en 2 pannenkoekjes meen ik…en halverwege de berg een leuke Stube. Ik zou echt naar Limburg afreizen, vele malen leuker. Bottrop vond ik ook een echte tegenvaller, wel leuk de zomerrodelbaan, die is zeker een eerste 5 keer leuk, gewoon niet remmen en pas op het allerlaatst een keer remmen.

Ik ga met mijn 2 zonen wel eens op een schoolvrije dag naar Snowvalley in Peer (BE). Op zo een weekdagen hebben we de indoorhal bijna voor ons alleen. De sneeuw is er telkens uitstekend. (Steentjes zijn onbestaande en de transportbanden heb ik nooit weten stilvallen.)
Eén keertje was er samen met ons een Frans jeugdteam intensief aan het trainen. (Zonder er veel last van te hebben trouwens.) Hun focus lag zuiver op techniek. (De realtime videoanalyse was vrij indrukwekkend.)
Volgens mij moet je hier een indoorhal voor gebruiken: voor de fun van het boarden/skiën, (het kan nooit op tegen de echte bergen, maar het is beter dan niets) en om je techniek bij te schaven.

Toch maar een rondje geskied en wat navraag gedaan bij de balie. Maar Snowworld zal uiteraard nooit aangeven of op hun site zetten dat de helft van de hal afgesloten is voor publiek omdat de skiteams er moeten trainen.

Greenfield op 21 feb 2016 21:01

Via de webcams op de site van Snowworld kan je dikwijls uitmaken of de piste beschikbaar is; en als er wedstrijdevents zijn (die wel op de kalender staan op de site), kan je bij de desbetreffende bond meestal informatie vinden wanneer er banen gereserveerd zijn voor training en de wedstrijden zelf.

Ben het met je eens dat het leuker zou zijn als die informatie wat duidelijker gecommuniceerd zou worden, maar kan ook wel begrijpen dat Snowworld wil vermijden dat iedereen wegblijft omdat er een ander event is. Het staat wel altijd aan de kassa aangegeven (maar daar heb je na een rit van 2 uur minder boodschap aan).

In de zomer moet je er van uitgaan dat de FIS piste het grootste deel van de tijd niet beschikbaar, of niet beskibaar is (deze zomer was de rechterhelft één grote ijspiste voor wedstrijdtrainingen) – al wordt 's avonds na de trainingen het af en toe wel eens oogluikend toegestaan als je je weet te redden op een ijzige piste die vol diepe slalomsporen zit.

Ik ben er met de winteropening geweest en toen stond gewoon ruim van te voren netjes op de site vermeldt dat deze afgesloten was ivm team trainingen

Wij gaan een dagje in de herfstvakantie met de kinderen naar de indoorbaan Bottrop.Is het verstandig om eigen ski’s mee te nemen. Ik heb sinds vorig jaar de zeer korte ski ontdekt, meteen gekocht, nu kom ik met mijn X- benen ook veel makkelijker de bochten door.
Ben hier bij voormalige topics wel eens tegen gekomen dat eigen materiaal niet verstandig is ivm beschadiging ?.

Och, zolang je zorgt dat je niet van de lopende band valt is het allemaal goed te doen. Geen groter risico op de baan als in de bergen. Naast de baan zou ik je materiaal wel in de gaten houden…

@Matthias123. Als Zeeuw had je best ook even Terneuzen mogen noemen. Piste is ruim 200 m. en wat belangrijk is, de sneeuw is er vrijwel altijd van goede kwaliteit. In Terneuzen kom ik nu wekelijks en binnen een kwartier ben ik ter plaatse. Landgraaf ben je niet alleen lang onderweg maar de route via de wegen rondom Antwerpen is sowieso altijd een ramp. 185 km. en je doet er geregeld 3 uur of langer over. Met de sleepliften in Terneuzen is, ook al zijn ze niet supersnel, niks mis. Omdat er in Terneuzen feel Vlamingen komen wordt nu ook Antwerpen een concurrent. Ook daar gast de bereikbaarheid een rol spelen en de toegang is duurder dan in Terneuzen. Terneuzen heeft dan ook nog eens een uitstekende skischool, voor alle niveaus.

Hen48

@Hulst ik ben 1x in Terneuzen geweest maar ik vind het gewoon helemaal niks. Ten eerste heb ik als boarder een allergie voor pannenkoekliften ivm afgeknelde ballen 😉 ten tweede is de baan gewoon dusdanig kort dat ik beneden ben voordat ik eindelijk voldoende snelheid heb om een goede carvebocht in te zetten .

Born to Ride

Ik was er vrijdagavond nog en wat me opviel dat 80% van de bezoekers snowboarders waren die zich, met de vrij vele hindernissen op de baan, allerbest vermaakten. Terneuzen hoort altijd nog bij de langste banen in Nederland. Ik weet niet wat je met pannekoekliften bedoeld maar vrijwel geen enkele boarder heeft er problemen met de sleepliften. Maar goed als je liever 4 tot 6 uur in de auto wilt zitten, waarvan je deels in de file staat, is dat ook een keuze .Wel eens van Eric Bastiaanse gehoord,…heeft het geleerd in Terneuzen.

Hen48

@Hulst het punt is dat ik gewoon helemaal niks met het park heb. Geef mij maar piste en poeder. Als je op de juiste tijden gaat heb je geen last van file hoor.

Born to Ride

Als afronding: als ik je niveau en bestemmingen zie dan begrijp ik het wel. In feite is er geen enkele indoor accomodatie interessant voor je. En in die armoede heeft Landgraaf dan uiteraard nog wat te bieden.

Hen48

@nancy eigen schoenen (als je die hebt) meenemen en de ski’s lekker thuis laten.
Bij de verhuurbalie gewoon aangeven welke lengte jij graag wilt hebben.

Als afronding: als ik je niveau en bestemmingen zie dan begrijp ik het wel. In feite is er geen enkele indoor accomodatie interessant voor je. En in die armoede heeft Landgraaf dan uiteraard nog wat te bieden.

Hulst op 23 okt 2017 21:48

Ik zie in de hal voornamelijk twee soorten skiërs: beginners die komen lessen/oefenen en vergevorderden die komen lessen/oefenen (alleen noemen wij dat “trainen” 😉). Lijkt me dat er toch wel wat te bieden is.

Als afronding: als ik je niveau en bestemmingen zie dan begrijp ik het wel. In feite is er geen enkele indoor accomodatie interessant voor je. En in die armoede heeft Landgraaf dan uiteraard nog wat te bieden.

Hulst op 23 okt 2017 21:48

Ik zie in de hal voornamelijk twee soorten skiërs: beginners die komen lessen/oefenen en vergevorderden die komen lessen/oefenen (alleen noemen wij dat “trainen” 😉). Lijkt me dat er toch wel wat te bieden is.

Morzel op 24 okt 2017 09:55

De langere hallen gaan nog wel. Landgraaf is inderdaad nog best te doen en nu Zoetermeer verlengt is denk ik dat ik me daar ook best ga vermaken, zeker ook omdat het daar een stuk steiler is dan in Terneuzen. Vergelijk Terneuzen met de rechter baan in Landgraaf, alleen dan de helft van de lengte en de helft van de breedte.

Born to Ride

@Matthias123. Ik zie de boarders in Terneuzen over het algemeen wat minder carven maar meer de hindernissen gebruiken en daar hun grenzen opzoeken of verleggen. Carvende boarders zijn ook lastig voor achteropkomende skiërs wanneer je er langs wilt. Wat dat betreft is de baan in Terneuzen vrij smal. Ik zie dat echter meer als nadeel voor de skiërs dan voor de boarders. Maar je standpunt is duidelijk maar we wonen nu eenmaal tever af van de betere alternatieven, althans om dat wekelijks te doen. Ik weet niet of Antwerpen een beter alternatief wordt maar ik heb begrepen dat ze daar zelfs geen sleepliften hebben.

Hen48

Zal Bottrop links laten liggen, sfeer is bagger, sneeuw was niet echt sneeuw maar ijzig, je moet het laatste stukje omhoog klimmen tenzij je genoeg snelheid meebrengt. En de grootste ergenis is toch wel de loopband, dat is toch zo traag en als er te veel sneeuw ligt aan het eind of iemand is gevallen dan neemt de ergenis alleen maar toe.

Als je toch wilt rijden ga dan naar Zoetemeer of Landgraaf.

Plaats een reactie