Skihelm met vizier?

Hallo,

als beginnende skiër wil/moet ik een helm en skibril aanschaffen. Maar het is niet zo makkelijk als ik dacht. Veel keuze en meestal een probleem om een skibril te vinden die goed aansluit bij de helm.
Als ik een helm opzet en dan de skbril dan staat de bril veel te laag. Als ik eerst de skibril opzet dan staat de helm veel te hoog. Ik voel ook dat de helm dan niet goed staat (fietshelm ervaring…).
Ze hebben me dan ook aangeraden om een helm met vizier te kopen, omdat ik toch beide moet aanschaffen. Dit is duurder maar zou handiger zijn omdat je ook een (zonne-) bril onder het vizier kan dragen.
Iemand goed of slechte ervaringen met een helm met vizier?

Alvast bedankt.

Ik heb sinds deze winter een helm met vizier
En ben er erg blij mee
Mede omdat ik ook eenbril draag, eindelijk geen beslagen bril meer gehad

Als je ‘vizier’ in het zoekkader typt krijg je al heel veel voor- en tegenstand over helmen met vizier. Ik draag er nu 2 jaar eentje en twijfel nog altijd (maar dat deed ik daarvoor ook over de combi helm/goggle). Als je voor een vizier gaat denk dan goed na wat voor klasse vizier/kleur je wilt. Ik ski met een slecht-weer/geel vizier dus met mooi weer draag ik een gewone zonnebril wat prima samen gaat. Vrienden van mij hebben alleen een mooi-weer vizier wat tijdens sneeuwval problemen gaf omdat hun zicht en diepte erg verminderd was. Wat je ook kiest, ga altijd passen, of het nu helm/goggle of vizier wordt, ieder hoofd (en helm) lijkt een andere pasvorm te hebben. Reden van mijn twijfel is dat bij echt harde sneeuwval ik 1 x sneeuw in mijn vizier kreeg, mogelijk omdat ik het vizier niet helemaal gesloten had maar zeker ben ik niet. Na die keer geen problemen meer gehad, maar toch…

Ik zou lekker voor een goede goggle gaan waar je de lens kunt vervangen. Ik heb zelf een Anon Hawkeye en past gewoon op iedere helm (Elastiek kun je eenvoudig aanpassen). Je kunt voor elk type weer een lens kopen en vrij eenvoudig er in klikken. Naar mijn mening zie je er niet uit met een helm met vizier. Je zit toch niet op een motor? ;)

Ik heb overigens een Bern Watts EPS helm, die is compact en niet zo groot en lomp.

Ik zou het niet doen! Of je moet een hele dure kopen zodat bij een sneeuwstorm geen sneeuw tussen je vizier en je helm komt.Maar dan is het bij slecht zicht nog niet optimaal.
Maar waarom eigenlijk?
Gewoon een helm kopen 100 euro plus een bril met gele plastic glazen ( moeilijk te vinden maar je hebt een heel jaar om er 1 te zoeken 30 euro en je ziet meer dan ieder ander.

Inderdaad heel ouderwets! Een gele bril.Ik heb er ook 1. Echt een aanrader Super!
De andere kleuren kan je vergeten als het echt slecht zicht is.

Is een gele bril/lens voldoende bij zonnig weer?

Vizierhelm werkt prima,

enige waarop je moet letten is de categorie van het vizier. Ik heb nu een helm met cat 2, Sinner roept zelf nog een vizier cat 1-3 te maken, dan ben ik helemaal blij.

Als normale goggle lastig is, gewoon in de winkel paar vizierhelmen proberen. Pasvorm is wel erg belangrijk bij een helm, dus ook zeker belangrijk bij vizierhelm.

Gele lens werkt ook bij zonnig weer (wel een beetje licht) maar gaat goed.
Anders neem je even een zonnebril die je nog hebt wel plastic (glazen) nemen anders is het te gevaarlijk.
Maar bij echt slecht zicht is geel onovertroffen.( moet echt geel zijn niet oranje achtig)

Ik zou een Kask willen kopen met geel vizier. Als het dan zonnig wordt doe ik het vizier omhoog en zet ik mijn zonnebril op. Als het dan echt zonnig en koud is hoop ik dat met het vizier naar beneden ik geen toch voel rond de ogen. Heb iemand gesproken die al enkele jaren met de Kask skiet en die is zeer tevreden van de combinatie die ze kan maken met het vizier en een zonnebril.

Geel is voor bewolkt en/of sneeuw. Voor zonnige dagen zou ik een spiegellens kopen. Die laten heel weinig licht door en geven je het beste zicht bij volle bak zon.

Geel is voor bewolkt en/of sneeuw. Voor zonnige dagen zou ik een spiegellens kopen. Die laten heel weinig licht door en geven je het beste zicht bij volle bak zon.

JordiDekker op 7 mrt 2016 12:52

Niet alleen dát… Ze houden ook meer UV-straling buiten. Beschermen van de ogen is minstens zo belangrijk als goed zicht (contrast etc.).

Ik verbaas me altijd een beetje als ik mensen zie met spiegellenzen op terwijl het bewolkt is of sneeuwt. Met een gele lens zie je tenminste nog een beetje diepte.

Ik verbaas me altijd een beetje als ik mensen zie met spiegellenzen op terwijl het bewolkt is of sneeuwt. Met een gele lens zie je tenminste nog een beetje diepte.

JordiDekker op 7 mrt 2016 13:00

Ziet er wel hip uit

Overigens snap ik niet hoe geen enkele helm + goggle die je tot nu toe gepast hebt, niet past?
Heb in mijn directe omgeving nog nooit mensen gehoord dat ze geen goede combinatie tussen helm en goggle konden vinden. Op de piste daarentegen zie je eens in de zoveel tijd wel een goggle gap…

Gang is alles

@JordiDekker jij weet waar je het over hebt.

Nog even in het algemeen is ooit een post over geweest.Pas op voor de scherpe randen van een vizier helm als je valt.Ik ben verleden jaar gevallen en moest gehecht worden in mijn gezicht .

Hoi ik wil ook een vizierhelm kopen. ik heb geen echte reden maar wilde eerst een nieuwe bril, op verschillende sites zeiden ze pas een bril met je eigen helm. Ik heb geen helm, die huur ik, dus dacht ik dan koop ik een bril met helm, toen dacht ik als ik ze toch allebei koop is een vizier helm fijn. Ik had namelijk vaak last van beslagen goggles en vond zo’n ding niet fijn zitten bij mijn neus. Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij het passen. Ik wilde zelf niet veel geld uitgeven max 150 euro’s. Mijn hoofdomtrek is 56 cm. Als je zelf zo’n vizierhelm hebt en je hebt tips dan hoor ik het graag. Ik zeg mijn maat als je een helm hebt. Ik ben 12 en ik groei niet meer door ziekte.

Ski you later!

Zo Zo je wilt niet veel geld uitgeven zeg je zelf! Maximaal 150 euro.
Je bent 12 jaar.Ik weet niet hoeveel zakgeld je krijgt.maar ik vindt 150 euro een hoop geld TeTe en ik ben 13 geweest.

Als ik jou was zou ik een gewone helm kopen heb je minder last van krassen. op je vizier.

Mij ouders betalen hem, hij is voor mijn verjaardag

Ski you later!

OK Dat is fijn.
Jij boft maar met zulke ouders !

Ja idd
Ik ben over het algemeen heen zuinig op mijn spullen. En helemaal op mijn Winterspullen. Zo stond mijn slee vroeger nooit buiten s’nachts en vroeger waste ik zelfs mijn snowboots ( nou zet ik s’avonds allen mijn slee nog binnen als hij bekenden staat, hij staat vaak in NL op zolder)

Ski you later!

Dus krassen op mijn vizier

Ski you later!

Zijn er nog andere nadelen volgens jullie

Ski you later!

Als je zo zorgzaam bent op je spullen zullen de krassen wel meevallen.

Het is hier ergens al eens voorbij gekomen.
Er zijn helmen die sneeuw doorlaten tussen de helm en het vizier.Maar er zijn ook helmen die dat niet hebben.
Maar welke dat zijn kan ik je niet vertellen.Het zullen de nog duurdere zijn denk ik.
Misschien is er iemand anders die dat weet!

Ik vind de helmen van Slokker erg fijn. Ze staan qua prijs kwaliteit verhouding goed in de markt.
De goedkoopste die ik heb gezien zit rond de 90 euro maar dan heb je wel een aanbieding.
https://www.helmetsfashionshop.com/webshop/sale/slokker-iron…

Zelf zou ik voor ik een iets duurdere gaan met een polarizerend vizier. Dat kijkt zich net wat rustiger.
Dus ik zou vooral niet de goedkoopste nemen zeker als je deze voor lange tijd wilt gebruiken.

Iemand ervaring met een Vizier help in de off-piste, waar de sneeuw best well omhoog wil komen?

Uit nieuwschierigheid

Menno

Plaats een reactie