Even mijn ei kwijt..

Ik heb op 1 januari 2016 (heel lekker begin van het jaar) hetzelfde gehad, had zelf al wel 4 dagen snowboarden achter de rug. Maar bij mij een hele simpele val, maar inderdaad die knak is heel herkenbaar. Voorste kruisband helemaal afgescheurd.

srnaax op 9 mrt 2016 15:36

Ja als ik in het dorp loop komen er zelfs mensen die ik via via ken naar me toe, want hun weten ook weer iemand die dit ook heeft/had etc etc… Haha
Maar jij laat je dus niet opereren??

Desiree2 op 7 apr 2016 16:28

Sorry dat ik dit oude topic weer omhoog haal. Hoe is het met de knie desiree? Ik zit toch aan een operatie te denken ondanks dat ik destijds zo positief was. In het algemeen gaat het heel goed, ik kan weer 1,5 uur hardlopen, sprinten etc. Maar toch heb ik veel beweging in mijn knie. Ik ga er niet per definitie doorheen, maar ik voel wel van alles, met name beweging naar de zijkant toe. Ik acht de kans klein dat ik echt weer kan snowboarden en me daar prettig bij kan voelen, als ik een knie heb met beweging erin. Hoe is het bij jou? Wordt het echt pas over 2 jaar weer, of wellicht toch al eerder?

@smaax ik heb dankzij voetbal mijn kniekanden permanent beschadigd, vaak heb ik na voetbal wel last van mijn knie maar is dat een kwestie van tijd. vorig jaar heb ik ondanks de permanente beschadiging 3 keer kunnen skien. De conclusie voor mij is gewoon doen en met hopen op geen last, mocht je mazzel hebben is een wintersport veel meer waard dan helemaal niet gaan, wat een spijt kan je dan krijgen

@smaax ik heb dankzij voetbal mijn kniekanden permanent beschadigd, vaak heb ik na voetbal wel last van mijn knie maar is dat een kwestie van tijd. vorig jaar heb ik ondanks de permanente beschadiging 3 keer kunnen skien. De conclusie voor mij is gewoon doen en met hopen op geen last, mocht je mazzel hebben is een wintersport veel meer waard dan helemaal niet gaan, wat een spijt kan je dan krijgen

De beslissing om wel of niet te opereren kan ik niet voor je nemen. Ik ben heel blij dat ik er destijds niet heb getwijfeld en het wel gedaan heb. Dat is inmiddels alweer 9 jaar geleden en ik doe alles weer inclusief dingen die de meeste mensen überhaupt niet willen doen. Denk aan obstacle runs en met name roller derby (full contact sport op rolschaatsen). Bij mij was het destijds in eerste instantie de vraag of mijn kruisband helemaal kapot was, maar aangezien het in de revalidatie beter ging was van opereren geen spraken. Tot de laatste keer bij de fysio. Toen ging ik er accuut weer doorheen bij het maken van een kruispas. Daarna was het klip en klaar dat mijn kruisband afgescheurd was en ik het ontbreken ervan ook niet zou kunnen compenseren.

Ik ben tijdens mijn revalidatie en daarna nog een hoop mensen die twijfelde en het uiteindelijk wel gedaan hebben en daar blij mee zijn. Als ik je bericht zo lees kan je bijna alles weer, maar knaagt het dat je niet alles weer kan en of durft. Heb je geprobeerd weer te boarden of zeggen artsen en fysio dat, dat geen goed plan is? Ik was 21 toen het gebeurde en ik ben veel te bewegelijk om allerlei dingen niet te kunnen. Verder schrijf je dat je er niet per definitie doorheen gaat, dat klinkt alsof het wel gebeurd. Klopt dat?

Oh en als laatste, de hele wereld heeft spontaan last van zijn knie of kent iemand die dat heeft. Ja, er zijn een hoop mensen die dit overkomt maar al die andere mensen zijn niet op jou van toepassing.

Let it snow, let snow, let it snow!

@Desiree2
Hoe gaat het eigenlijk nu met je knie?

@Hooykaas aardig dat je het vraagt…
Ja ik heb aardig wat vertraging opgelopen in m’n revalidatie…
Ik ben nu 8 maanden na m’n operatie, maar heb de 1e maand na operatie verkloot omdat ik bij een ‘slechte’ fysio zat, overgestapt en echt bij een top praktijk terecht gekomen. Maar had toen al bepaalde dingen die verkeerd waren gegaan door slechte begeleiding en daardoor was de eerste maand weggegooid eigenlijk.
Bij m’n nieuwe fysio ging het uiteindelijk allemaal goed… maar door m’n eigen enthousiasme en koppigheid kreeg ik in september een kniepeesontsteking waar ik toch wel een week of 8 last van heb gehad en ik dus al die tijd minimaal mocht trainen en ik dus niet vooruit kon. Nu ben ik weer bijna op het niveau van voor m’n kniepees problemen… Al met al valt de revalidatie niet mee maar zal het allemaal wel goed komen!
Skien doen we pas weer volgende winter helaas… maar ik ga geen risico’s lopen!
M’n kruisband zit overigens prima. Wat dat betreft ook geen klachten meer en denk ik wel blij met m’n keuze voor operatie… Enige waar ik nog wel last van heb is slijtage in m’n beide knieën achter mijn knieschijf… Heel irritant zo nu en dan, maar weinig aan te doen verder!

@srnaax Ja voor mij deze winter niet meer… Geen risico’s lopen en revalidatie is niet vlekkeloos verlopen helaas!!
Wat jij zegt over beweging in je knie, ik heb dat nu niet meer… Denk wel dat ik weet wat je bedoelt, dat had ik ook voor opereren… Maar inmiddels voelt m’n knie wel weer stevig en kan ik ook weer onverwachte klappen opvangen zonder gezwabbber. Ben er nog lang niet hoor… Mis nog een hoop kracht en coördinatie maar heb alle vetrouwen dat dat goed komt!

@Desiree2
Bedankt voor je update.

Geen dank hoor!!
Vind het zo erg dit jaar geen wintersport… pfff maarja… Het is helaas niet anders!

Plaats een reactie