Het actuele weer in Winterberg

Het blijft de komende week in Winterberg koud genoeg denk ik (zie wetter3.de).

Hoe ziet het eruit voor komende week/weekend?

Momenteel niet al te best hoor. Het gaat de komende dagen terug te warm worden, waardoor er heel wat regen op het sneeuwdek zou gaan vallen. Pas vanaf vrijdag zou het terug gevoelig kouder worden, maar of die koude nog op tijd komt is zeer de vraag. Lees ook even Roel zijn weerbericht, hij geeft ook informatie over het Sauerland mee:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2222/Onbestendig%2…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Balen, maar even afwachten dus nog.
Wel fijn dat alles zo goed na te lezen is op de site hier!

We kunnen dit topic ook noemen, Het wordt al warmer :(

Wat zijn ze op het plein in winterberg aan het doen? Ze halen die hele sneeuwhoop weg! Met een beetje pech (voor hen) ligt het er aan het einde van de week weer!

Ik zat net rond te kijken op internet.

In het algemeen verwachten "ze" (duitse weer site), dat de winter pas door zal zetten in de laatste dagen voor de kerst.

Tenminste, dat voorspellen de europeese weer modellen, maar de amerikaanse voorspellen weer warme lucht, dus zacht weer (bron: http://www.wetterprognose-wettervorhersage.de).

Niets komt dus overeen, dus het blijft zeer onzeker allemaal. Gewoon afwachten dus.

Ik ga maar uit van een wandelvakantie in het Sauerland, ipv een skivakantie. Dan kan het mij in elk geval nooit tegenvallen… :(

Just have fun!!!

Afgelopen weekend heerlijk geskied op de kahler asten, en zondag bij de ski karussel in Winterberg.
Er waren niet veel pistes los en de sneeuw was niet geweldig (althans een dun laagje af en toe een beetje groen ertussen door) maar toch ff geskied! En daar gaat het om!!
Hopen dat er binnenkort een dik pak gaat vallen, dan ga ik gewoon ff een dagje heen en weer.

Woensdagmiddag gaat het weer flink sneeuwen, vrijdagochtend mogelijk een bak regen, daarna opnieuw (flink wat) sneeuw. De prognoses zijn gunstig bijgesteld.

kan iemand 2 weken voorruit kijken wij komen 28 dec aan voor een weekje hoe lijkt het dan met de sneeuw???

@Harrie Nuveld: dat is echt té lang. Daar valt nu nog niks over te zeggen. Je kunt kijken voor een 14-daagse voorspelling, maar de kans is groot dat ze dan gewoon het klimaat aangeven.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

De weersverwachting begint er (met name voor volgende week) goed uit te zien, met veel sneeuval en tempraturen onder de 0 graden vanaf het einde van deze week:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/…

De webcams zagen vanmorgen toch weer behoorlijk wit, klein laagje sneeuw gevallen zo blijkt.

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Intussen is het beginnen regenen jammer genoeg. Bovenstaande foto is de livecam dus zij die te laat waren voor het witte plaatje: jammer :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Het is eigenlijk allemaal net niks nog… Ook het Nederlandse weer is behoorlijk irritant vind ik. Van mij mag het echt helemaal los gaan wat winter betreft. Die zogenaamde horrorwinter is nog erg ver weg!!

Als het de hele winter zo blijft kwakkelen vind ik het een aardige horrorwinter hoor… :p

Ze geven 34cm sneeuw op, daarna blijft het -3 overdag. Ziet er goed uit toch?

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

De voorspellingen zou ik toch maar niet geloven, vandaag voorspelde ze "zwaar bewolkt en zware sneeuwval en 14cm sneeuw" …

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

De sneeuwmassa’s zijn onderweg, voor komende vrijdag alvast waarschuwing voor zeer zware sneeuwstorm en tot een meter sneeuwval tot medio volgende week. Lekkerrrrrrrrrrrrrr… zie ook http://www.skiplezier.nl

Volgens mij is het maar net welke weersite je erbij pakt… De Bergfex site heeft het weerbericht voor Winterberg aangepast naar slechts 3cm sneeuw vrijdag, terwijl dit vanochtend nog 25 cm was, ook za/zo maar 2 cm sneeuw. Ook weeronline is niet al te positief over de neerslag. In ieder geval lijkt de temperatuur voorlopig niet meer te stijgen, dus dat is zowiezo positief!

Als naar de achternaam van Harry kijkt, snap je ook het interpretatieverschil:-)

van donderdag t/m zaterdag zijn wij in Winterberg. Ik zie het niet gebeuren dat er liften open zullen gaan op donderdag of vrijdag. Maar hoe denken jullie over zaterdag?

Nog tips waar we eventueel het beste kunnen zijn om wat te oefenen op sneeuw (als die er weer is)? Mijn 2 broers gaan mee en hebben geen ski ervaring. Dus ik wil ze wat van de basis laten zien.

De laatste computerruns zijn inderdaad iets minder positief, met name over vrijdagochtend, maar evengoed verwacht men vrijdagmiddag- en avond nog een behoorlijke sneeuwchaos. Ik denk dat zaterdag wel enkele liften open zijn, zondag wellicht het hele gebied.
Hir een goede detailverwachting die in het verleden het meest betrouwbaar is gebleken (mm = ongeveer cm sneeuw bij temp. rond of onder 0 graden): http://wetterstationen.meteomedia.de/station=104270&wahl…
staat op de verwachting van dinsdag 20 uur nog steeds op 30 cm tot vrijdagavond, maar op de vrijdagochtend kan het tijdelijk flink regenen volgens andere modellen.

Beste Inge,

Wij zijn afgelopen weekend wezen skiën op de Sahnehang. Voor ons was de piste niet echt interessant. Maar voor beginners is het een leuke piste met een simpele oefenlift en dito afdaling.En met de sleeplift kan halverwege worden uitgestapt voor een wat gewaagdere afdaling. Vanaf de top naar beneden:

Dankje Paul! Ik had je verslag al gelezen. Erg leuk! Ik krijg door jouw verhalen des te meer zin om zelf te skiën.

Wij zitten er nu sterk aan te denken om een extra nacht te blijven, zodat we zondag mee kunnen pakken; om toch de eerste dagen een beetje goed te maken…

Heeft iemand ervaring met de Kappe in de kerstvakantie? Scheelt dat aanzienlijk in drukte? BVD!

Kappe is heel vaak het rustigste gebied. Maar tijdens de kerst is het overal wel wat drukker natuurlijk. Je hebt er momenteel ook nog geen lift-verbinding naar de rest van het gebied, paar persoonlijk vind ik de kappe het aangenaamste voor gevorderde skiers.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Winterberg zelf is blijkbaar optimistisch:

So langsam wird’s was: Wenn alles passt, wie der Wetterdienst voraussagt, werden am kommenden Wochenende wohl wieder einige Lifte laufen. Mehr Infos dazu, soblad wir mehr wissen…

Maar momenteel is er volgens mij weinig hoop op deftige condities dit weekend. Ik ben ter plaatse vrijdag zaterdag en zondag, i’ll keep you posted!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Vanavond en morgen sneeuw, vrijdagochtend / begin van de middag even wat nattigheid (spoelen!!) er tussendoor, gevolgd door een leuke dump van 15-25 cm. Ik denk dat er zaterdagochtend 20-30 cm ligt, zondag nog 5-10 cm meer.

Gaat de boel dan open Harry? Zou anders nog wel even op en meer rijden denk ik zaterdag…

Plaats een reactie