Skigebieden: wat is jouw bucket list?

1: Whistler Blackcomb Ca.
2: Vail VS
3: Aspen VS
4: Breckenridge VS

En gebieden in Zweden en Noorwegen lijkt me ook wel wat.

Mijn mooiste wintersport ervaring zie ik niet zomaar verbroken worden. Wel komt het ontdekken van nieuwe gebieden dicht in de buurt.

1.Sella Ronda - Dit lijkt mij een geweldige beleving. Het landschap, het avontuur, de Italiaanse taal. Als ik van anderen hoor dat ze hierheen gaan begin ik al zo’n beetje te kwijlen.

2.Hochgurgl-Obergurgl - Meerdere keren in Sölden geweest. Op de berg zie je daar in de verte een ander gebied. Het ligt daar mooi rustig n de sneeuw. Ik heb over Hochgurgl-Obergurgl heel veel moois gehoord, maar er heen gaan moet ik nog steeds.

3.Grandvalira - Een gebied in Andorra. Hier heen gaan is voor mij de perfecte manier om met mijn familie uit Catalonië op te trekken en bezig te zijn met mijn passie.

4.Les trois vallees - Ik wil een keer die grootsheid meemaken. Gebieden van 100-200 km ben ik bekend mee, maar dit lijkt me echt een bijzondere nieuwe ervaring.

5.Zillertal 3000 - De andere 2 gebieden in het Zillertal heb ik al uitgepluisd. Ondanks dat er waarschijnlijk veel mooiere gebieden zijn lijkt het me mooi het hele Zillertal gehad te hebben.

Waar ik absoluut nog heen wil? Dat kan een aardige lijst worden.
Sowieso wil ik een keer de plas over richting Canada of USA.

In willekeurige volgorde :

  • Whistler Blackcomb
  • Lake Louise
  • Aspen
  • Andorra (Grandvalira)
  • Les Trois Vallees

En dan zou ik ook nog wel een keertje richting Zuid Amerika en Japan willen om te skiën.
Maar of het er allemaal ooit van gaat komen…

Ik doe een top 5 bucket list. Zou namelijk eigenlijk overal wel willen skien!

  1. Banff, Canada - Dit lijkt me een geweldig gebied. Lake Louise zou m’n voorkeur hebben. En dan de zaak combineren met een bezoek aan een ijshockey wedstrijd van de NHL oid.

  2. Hokkaido, Japan - Ben vaak in Japan geweest, maar naar Hokkaido gaan in de winter is best een onderneming. Ten eerste omdat ik daar niets kan combineren met werk en ten tweede omdat… Heb geen excuses, moet het gewoon gaan doen denk ik!

  3. Himalaya, India - Een kennis van me heft hier een week geskied. Je overnacht in een vrij primitieve hut en wordt iedere dag met een jeep naar boven gebracht. Via allerlei bossen, bergen, weggetjes ski je naar beneden, want pistes zijn er (vrijwel) niet. Het is niet zonder gevaar echter… Ten tijde dat mijn kennis er was, mochten er maximaal 20 personen in dit ‘gebied’ skien, vanwege gebrek aan hulpdiensten en veel lawine gevaar. Enfin, de ervaring schijnt geweldig te zijn!

  4. Alpbachtal, Oostenrijk - Op één of andere manier lijkt skijuwel me het perfecte gebied om met mijn kinderen naartoe te gaan. Zodra ze oud genoeg zijn, wil ik hier graag naartoe. Is gebaseerd op een beetje een onderbuik gevoel om eerlijk te zijn. Als er mensen zijn met mindere of juist geweldige ervaringen hier, dan hoor ik het graag.

  5. Winterberg, Duitsland - Nog nooit gedaan en moet natuurlijk worden afgestreept op de bucketlist! Gaat in 2017 zeker gebeuren!

Heli skiën in Canada
Zermatt
Monte Baldo (aan het Gardameer moet een leuke ervaring zijn)
vele gebieden in Piemonte
Pila
Val d’Anniviers

Het zijn maar een paar gebieden van een nog veel grotere lijst die op m’n bucket list staan

1 Val d’ isere
2 Via lattea
3 Japan
4 Noorwegen
5 lake tahoe

Plaats een reactie