Het was het lange wachten waard

Het lange wachten… bijna 5 jaar wachten sinds het vorige filmpje

Wat een condities, wat een verzameling shizzle in die kamer (niet 1 Virus, maar een heel roedel), wat een editing… mooi ook die helmetcam op een draaibare verlengstok

Saint Berthelemy piste in Zinal, de ueber carve piste, diep diep diep zwart op een lege doordeweekse dag

En dan die spray op 3:24 ;)

The older I get, the better I was

Mooie beelden maar diep diep zwart…? Ehm, dan kan ik je heel wat zwartere pistes laten zien en die zijn verre van zulke gladgestreken biljartlakens. De hellingshoek kan soms worden aangemerkt alszijnde, stijl maar ik zie een heerlijke piste in dit filmpje.

Onderstaand werd opgemerkt als blauw, best een uitdaging met mijn vriendin om naar beneden te komen.
Voor de duidelijkheid degene die dus in de verte voor ons lag…

null

null

Ziet er ook uit als een PRIMA carvepiste maar niet diep en diep zwart. Zeker niet, was ooit opgemerkt als rood maar is nu blauw om het gebied Les Sybelles goed met elkaar te verbinden, piste heet Vallons.

De Saint Barthelemy heeft een hellingshoek van 58%, zwart begint bij 35%.
Het is zeker niet de allersteilste zwarte. Wat hem bijzonder maakt is:

  1. De enorme lengte waarover hij steil is; vergelijk bijv. met de “wereldberoemde” Harikiri in Mayrhofen, die is 80% (dus steiler) maar over een kort rotstukje, misschien 100 meter hoogteverschil waar hij echt steil is
  2. De mooie constante hellingshoek, zit je eenmaal in je ritme dan kom je er niet meer uit
  3. De breedte en de ruimte die je daar hebt
  4. En inderdaad, perfect geprepareerd, en dat is precies waarom hier ieder jaar de extremecarve meeting is en waarom het hele jaar door carve fanaten van heinde en verre hier naartoe komen

Hier zie je hem mooi van de zijkant

null

The older I get, the better I was

Absoluut mooie beelden!

Ziet er ook uit als een PRIMA carvepiste maar niet diep en diep zwart. Zeker niet, was ooit opgemerkt als rood maar is nu blauw om het gebied Les Sybelles goed met elkaar te verbinden, piste heet Vallons.

Laagvlieger op 3 mei 2016 20:51

Vorige maand heb ik die piste vaak gedaan en omdat het de enige verbinding is van/naar Saint Sorlin is hij vaak druk en is het laatste stuk misschien wel lastiger dan de “diep zwarte” piste uit het filmpje. Maar goed, als alleen al de hellingshoek een piste zwart kan maken, dan zegt de kleur eigenlijk niet zoveel over de moeilijkheidsgraad. Het feit dat er een pistebully tegenop kan zegt wel wat. (of gebruiken ze een kabel?)

Heel mooi filmpje al word ik wel een beetje draaierig.
Die heeft voor een paar centen aan snowboards staan. De laatste keer dat ik een Virus in de winkel zag moest je er zo’n 1200 euro voor neertellen.

Übung macht den meister!!!

@Onnem Er bestaan geen vaste eisen aan steilte voor pistekleuren. Er zijn rode pistes die steiler zijn dan 35% (en zelfs blauwe). Want 35% is nog geen 20°. En 58% is net aan 30° en dat is vaak de steilte van eenvoudige zwarte pistes. Dat zeggende lekkere piste en mooie beelden! ;-)

Click. Click. Peace

SMULLEN!! :D

Heel vet! Ik wil alleen altijd bij filmpjes die vrijwel helemaal slow-mo zijn, ook de normale beelden zien, zodat je echt ziet hoe het er aan toe gaat :).

@hugotamis

Zoiets??

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO

Precies dat ja, awesome!

Vorige maand heb ik die piste vaak gedaan en omdat het de enige verbinding is van/naar Saint Sorlin is hij vaak druk en is het laatste stuk misschien wel lastiger dan de “diep zwarte” piste uit het filmpje. Maar goed, als alleen al de hellingshoek een piste zwart kan maken, dan zegt de kleur eigenlijk niet zoveel over de moeilijkheidsgraad. Het feit dat er een pistebully tegenop kan zegt wel wat. (of gebruiken ze een kabel?)

Martin7182 op 3 mei 2016 22:31

Exact alleen levert het mij weer eens 2 minnetjes op. Echt hoe sneu weer…een zwarte piste die netjes is geprepareerd. Ik heb overigens deze piste steeds als niet druk ervaren en als je door skiet dan ski je ook netjes om de mensen heen maar ik heb geen druk gebied gehad of gezien.

De Kamikaze in La Plagne, rode piste.
https://www.picfair.com/pics/251506905-kamikaze-la-plagne…

Er was ook dit jaar weer zoveel sneeuw gevallen dat hij ook dit keer weer prachtig was. Als je niet goed kan skiën vraag ik mij altijd af, wat doe je hier dan maar goed hij was uitdagend en prachtig.
Super gebied en mijn nummer 1, Paradiski.

Niet mijn beelden:

En de boardbeelden zijn gaaf maar ik draai dan toch kortere bochten als skiër. Die hele ‘way of life’ en dan die muziekgeluiden erbij (alsof dat hoort…) maar goed als je maar geniet. Lekker van die berg af is wat wij allemaal willen, deze snowboarders kunnen het absoluut heel goed en mooi.

lijkt me toch vreemd als er iemand langs komt boarden alla budgie de helikopter met een ronddraaiende stok op zijn helm.

neemt niet weg dat het erg vette veelden zijn, maar ik vind zo laag over de grond carven er toch maar raar uit zien…

don't count the days, make the days count !

@Laagvlieger

Ik ben 1 vd 2 sneue collega wintersporters die je voor je 1e reactie een min heeft gegeven. Gezien je laatste reactie ga ik ervan uit dat je dat niet begrijpt. Ik leg graag uit waarom ik hem minde. Ik vind je in de 1e zin al wat fel op de topic starter over het wel of niet diep zwart zijn. Dat mag natuurlijk. Maar daarna begin je een heel verhaal over een blauwe of eigenlijk rode piste in een heel ander gebied dat ook niks meer met de TS te maken heeft. Discussies over pistekwalificaties zijn er al genoeg op dit Forum. Ik vind dat je dit topic ermee vervuild. Vandaar de -.

@77steve ik vind sowieso dat er veelte snel minnetjes worden uitgedeeld, je mag uiteraard gewoon een mening hebben en deze ventileren… dat is namelijk het hele punt van een forum.

je had ook gewoon een reactie kunnen plaatsen op het topic ook inhoudelijk hiernaar naar @Laagvlieger en hem erop aan spreken dat dit weinig toevoegt aan wat de TS zou willen.

meteen minnetjes uitdelen omdat jij vind dat iemand een topic vervuild met slechts 1 reactie vind ik dan wel een beetje jammer.

enfin dat is slechts mijn mening, de discussie over duimpjes is al lang en breed op een ander topic gevoerd… dus die wil ik hier niet openbreken.

don't count the days, make the days count !

@77steve ik vind sowieso dat er veelte snel minnetjes worden uitgedeeld, je mag uiteraard gewoon een mening hebben en deze ventileren… dat is namelijk het hele punt van een forum.

je had ook gewoon een reactie kunnen plaatsen op het topic ook inhoudelijk hiernaar naar @Laagvlieger en hem erop aan spreken dat dit weinig toevoegt aan wat de TS zou willen.

meteen minnetjes uitdelen omdat jij vind dat iemand een topic vervuild met slechts 1 reactie vind ik dan wel een beetje jammer.

enfin dat is slechts mijn mening, de discussie over duimpjes is al lang en breed op een ander topic gevoerd… dus die wil ik hier niet openbreken.

Droopy-d op 11 mei 2016 11:00

@Droopy-d

Ik ben het bijna helemaal met je eens. Eigenlijk vind ik mijn vorige en ook deze reactie een minnetje waard, omdat het niks meer met de TS te maken heeft :-). Enige waarover we van mening verschillen is de “zwaarte” van een plus of min. Voor mij is het niet meer dan mijn mening waarbij ik aangeef of ik vind dat de bijdrage iets toevoegt of juist niet. Omdat in de laatste reactie van Laagvlieger die actie “sneu” werd genoemd, voelde ik me aangesproken en heb ik toch maar gereageerd. Had ik misschien niet of persoonlijk moeten doen…

@77steve bedankt voor je uitleg. @Droopy-d thanx voor de support en heldere beredenering.

Deze is geniaal
Let vooral goed op tussen 3.00 en 3.10, carving in de meest letterlijke zin van het woord
Benieuwd hoeveel pogingen ze daarvoor nodig hadden

The older I get, the better I was

The older I get, the better I was

Fijne beelden weer!

Heerlijke beelden. Gebied staat hoog op de lijst om snel te bezoeken ook!

Mr. Slow

Plaats een reactie