Walser Skiweg / dalliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Beste mensen,

Ik lees op verschillende websites over de skiweg en dalliften die de verschillende dorpen aan elkaar verbinden. Maar wat zijn dat nu precies… is dat leuk om te doen, kun je daarmee de skibussen omzeilen, en van skigebied naar skigebied hoppen of…

Ik ben benieuwd!

@ Wil,
Het is inderdaad mogelijk om via dalskiwegen en gleitwegen van skigebied naar skigebied te komen of van dorp naar dorp.
oa: skiweg Parsenn-Heuberg en skiweg Mittelberg Hirschegg zijn hiervoor geschikt.

Ikzelf vind het leuk om te doen, lekker over bospaden heen skiën om zodoende de bus van Riezlern naar Mittelberg links te kunnen laten liggen.
Ook om van skigebied naar skigebied te kunnen komen kun je de skiwegen gebruiken (WalmendingerhornHeubergarena bijvoorbeeld)

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Deze gleitweg in de regio Kleinwalsertal zijn erg leuk om te doen! Je kunt vanaf Heuberg/Parsenn door skien naar Mittelberg. Hiermee is het dus mogelijk deze skibus te omzeilen. Helaas is het niet mogelijk om vanuit Ifen of Kanzelwand terug te skien!

Deze gleitweg is natuurlijk erg leuk en je ziet de dorpen en bergen vanuit een ander opzicht. Daarnaast is de gleitweg voor iedereen toegankelijk!

Dank jullie wel! Blijft toch lastig om op die pistekaartje te zien hoe de routes precies lopen…

Ik begrijp dus dat je vanuit Riezlern - Hirschegg - Mittelberg kunt, maar dat dan in 1 richting, dus niet terug?!

Alvast dank!

Je kunt ook terug skiën.
Er wordt momenteel gewerkt aan een lopende band van 110 meter lang, tussen de walmedingerhorn en de zafernalift.
Het is dus mogelijk om vanaf de Steinbock via de Jedermann, Walmerdingerhorn, hirschegg tot aan Parsenn te komen en weer terug.
Dus bus heb je niet meer nodig.
Vanaf de Kanzelwand kan je skiën tot aan de brug/viaduct dan moet je de brug oversteken, weg oversteken (100 meter) en nieuwe trap op en je staat onder aan de Parsenn.
En dan kan je met de liften en skies terug tot aan Mittelberg.
Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

@Erik dankjewel!

Bedankt voor deze zeer handige informatie. Ik ga komende voorjaarsvakantie naar Riezlern, en vind het leuk om deze wegen ook te proberen.

Member of global cooling initiative

Wij gaan voorjaarsvakantie 2013 voor het eerst naar Mittelberg met de kids (5 en 8 jaar) is er nog veel veranderd op de pistes? Kun je al van Mittelberg naar Ifen skieen?

Je kan wel van mittelberg naar de Parsenn en terug.
Diverse plannen zijn er, en er komt zeker een verbinding tussen de Ifen en Walmedingerhorn.
Nu helaas nog niet.
Heuberg Arena ziet er ook goed uit.
Hebben jullie al een onderkomen gevonden?

Je kan wel van mittelberg naar de Parsenn en terug.
Diverse plannen zijn er, en er komt zeker een verbinding tussen de Ifen en Walmedingerhorn.
Nu helaas nog niet.
Heuberg Arena ziet er ook goed uit.
Hebben jullie al een onderkomen gevonden?

De verbindingslift naar Ifen staat op het programma in 2014. Die verbindingswegen zijn best leuk om te doen. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat het blauwe pistes zijn. Je kunt dus nu al een heel deel skiën zonder een bus te nemen als Ifen er nog eens bij zal zijn wordt het helemaal leuk!

Voor een verblijf kan je ook nog eens kijken op http://www.kleinwalsertaloostenrijk.be

Jochem, er is dus nog geen verbindinslift naar Ifen maar je kunt er wel al komen dmv "verbindingswegen" de blauwe pistes ?
We zijn met 2 gezinnen en 5 kids (beginners) en willen daarom natuurlijk de bus zien te vermijden vandaar de vragen.

Ifen is alleen maar met de bus te bereiken.

Er zijn v erder gev orderde plannen om d.m.v. een panoramagondel Walmendingerhorn te verbinden met het mittelstation bij ifen. Alle liften bij Ifen worden dan vernieuwd. De plannen zijn goedgekeurd door de gemeente en provinciebestuut echter is het grootste deel van de bevolking tegen. Op 12 oktober is er een volksreferendum.

Panoramagondel, zie ook topic; https://www.wintersport.nl/dorpen/riezlern/forum/topic/70284…
Het schijnt mogelijk te zijn om vanaf de Heuberg naar Iffen te skiën maar ik weet niet of dit geschikt is om met kinderen te doen.

Plaats een reactie