Welke site voor Anwarter opleiding in st.Anton

Ik wil graag dit of volgend seizoen mijn anwarter halen in st anton heeft iemand een goede site waar ik dit kan regelen.

Is er ook iemand die eventueel een woordenlijst voor mij heeft met de belangrijkste skitermen in het duits ik spreek het taaltje wel redelijk maar toch…

Bij voorbaat dank.

Hi Chris,

St Anton ligt in Tirol en daar verzorgt de Tiroler Ski Lerher Verband de Anwärter opleidingen.

Op http://www.snowsporttirol.at/ staan de Cursus data.
Tevens kun je je via deze site aanmelden en andere informatie opvragen.

Als jij je in het Duits verstaanbaar kunt maken dan hoef je je daar over geen zorgen te maken!
Goed opletten en vanaf het begin keihard je boek leren, zijn bij deze cursus de ingrediënten voor succes!

Veel plezier,

Martin

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Ik weet niet of het nog steeds zo werkt, maar vroeger kon je gewoon solliciteren bij een willekeurige skischool, voor een seizoensbaan, of deel daarvan. En dan ging je begin december eerst, op kosten van de skischool, je anwärter halen. En als je dan bij een skischool in West Tirol solliciteerde, vond die opleiding plaats in St.Christoph/St.Anton.
Je kon in die zin ook gewoon solliciteren bij één van de skischolen in St.Anton

Maar zoals gezegd, ik weet dus niet of het nog steeds zo werkt?

@Langerzug

Zo werkt het niet(meer) solliciteren voor dat je je anwärter haalt is wel zo veilig.
Betalen doen ze hem zeer zeker niet.(bij mij iniedergeval geen skischool bekent die de opleidingen vergoed).

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Op deze site is wel een woordenlijst te vinden die aangeboden wordt aan toekomstige skileraren.
http://www.snowsportsacademy.nl
Vervolgens even op een van de kopjes klikken met “Laatste info” en je ziet ergens in het nieuwsbericht een link naar een woordenlijst.

Alvast bedankt mensen ik zal effe een kijkje nemen op de site die Martin noemde.

Groetjes Chris

Tegenwoordig heb je, volgens mij, een Arbeidstelle nodig om aan de opleiding mee te mogen doen. Dit betekend dat je van te voren moet solliciteren. Dit wordt gedaan om diegenen die opgeleid worden binnen hun eigen Skilehrer Verband te laten werken. En niet meer zoals vroeger een opleiding bij de Tiroler en gaan werken in een ander (Bundes)Land. De opleiding zijn nu wel wat goedkoper hierdoor geworden.
Bij de Salzburger Slki-&Snowboard Verband wordt het ook al gedaan.
In ieder geval veel succes met je opleiding.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield

Tegenwoordig heb je, volgens mij, een Arbeidstelle nodig om aan de opleiding mee te mogen doen.

Greenfield op 13 nov. 2011 11:32

Het kan inderdaad handig zijn om van te voren te solliciteren.
Maar dat is voor zover mij bekent zeker niet noodzakelijk.

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

@Martin,
voor wat betreft de Tiroler klopt het wat je zegt; voor de Salzburger wordt een "Anstellungszusage" gevraagd. Hierin o.a. verschillen dus de verschillende Verbande. Ook de prijzen verschillen hierdoor behoorlijk; ± € 200,- voor de Anwärter-opleiding. Dus als je in het Salzburgerland les wilt gaan geven is het goedkoper om bij de SBSSV je Anwärter te doen. Opm. ik heb zelf vroeger mijn Anwärter bij de Tiroler gedaan en mijn dochter bij de Salzburger.
Maar het blijft leuk…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Hey,
Ik ga de anwarter 1 december in st anton doen, er ligt alleen nog geen sneeuw. Weet er iemand wat er gebeurt wanneer er geen sneeuw is?
Groetjes

Onze dochter heeft hem 2 jaar geleden hier in Zell am Ziller gehaald bij snowsporttirol kosten € 550,- euro als je iets duits spreekt dan heb je al moeilijkheden met het lezen, daar gaan vele de mist in het is pittig 10 dagen in de ochtend skieen en in de middag nog theorie en dan examen veel leer je nieuws maar ook op een ander manier skieen veel fouten haha(net autorijden) worden afgeleerd die je zelf in de loop van jaren heb aan geleerd zoals houding en op de ski’s staan

heel veel suc6

Beste mensen!

Komend wintersportseizoen wil ik ook een anwärter in Oostenrijk halen en daarna aan de slag.
Ik ben alleen nog steeds aan het twijfelen in welk skigebied ik dit wil doen en ik welk dorp ik dan wil verblijven…
Is er misschien een site waar een overzicht wordt gegeven van alle opleidingen in Oostenrijk zodat ik vergelijkingsmateriaal heb?

Groetjes!

Hoi Karin,

Heb je al enig idee in welk gebied of welke plaats je wil lesgeven?
Indien je dit al weet is het meestal het handigst als je ook in die deelstaat je Anwarter haalt.

Ik weet dat er vorig jaar wat problemen zijn geweest omdat er leraren waren die hun diploma bij de SBSSV (Salzburger Verband) hebben gehaald en vervolgens wilden lesgeven in St. Anton, wat natuurlijk in Tirol ligt. De skischool in St. Anton deed toen vrij lastig.

Waarschijnlijk kun je het beste even op de websites van de verschillende verbanden kijken en dan zelf gaan vergelijken.

Zelf heb ik mijn opleiding bij SBSSV gedaan dus indien je hier meer over wil weten hoor ik het wel.

Uit alle reacties komt duidelijk naar vorem dat de meesten hun opleiding met een Oostenrijkse opleider doen. Nu is mijn vraag, waarom owrdt er voo deze opleidingen gekozen ipv de nederlandse snowsportacademy?

jasper

@Jasper:
de examens van de Snowsportsacademy gaan via de Wiener (= WSSV), dus niks Nederlands aan. Alleen het eerste gedeelte gebeurd in Nederland en wordt ook apart geexamineerd. Daarna moet je alsnog een week in Oostenrijk examen doen. Prijstechnisch kan het ook interessant zijn om bij een andere Oostenrijkse opleider de opleiding te volgen; bv bij de Tiroler of Salzburger.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik ga aan het begin van dit seizoen ook mijn Anwarter diploma via Snowsport Tirol doen. De eerste skischool die ik aangeschreven heb, heeft mij gelijk toegezegd dat ik het gehele seizoen daar welkom ben. Tevens hebben ze mij aangeboden om voor het onderdak tijdens de Anwarter cursus te zorgen, als ik de cursus in de naastgelegen plaats volg.

Ik heb ook m’n anwärter gehaald en ga dit winter LS1 en LS2 er nog sowieso bij halen, misschien Alpinkurs ook nog!
Deze cursus heb ik volledig gehaald in het Duits, dus niets geen Nederlandse taal erbij. Gewoon 10 dagen in Kaprun zitten! Ik heb het gehaald via de WSSV.
Meteen toen ik geslaagd was kreeg ik al een baan aangeboden bij Obersneider in Kaprun!

Ik ga aan het begin van dit seizoen ook mijn Anwarter diploma via Snowsport Tirol doen. De eerste skischool die ik aangeschreven heb, heeft mij gelijk toegezegd dat ik het gehele seizoen daar welkom ben. Tevens hebben ze mij aangeboden om voor het onderdak tijdens de Anwarter cursus te zorgen, als ik de cursus in de naastgelegen plaats volg.

Jeroen op 21 jun. 2012 19:58

mag ik vragen welke skischool je hebt aangeschreven ? en hoe je dit hebt gedaan ? misschien dat je een voorbeeld tekst kan plaatsen die je verstuurd hebt ? ik zit er namelijk ook sterk aan te denken on mijn Anwärter te gaan halen dit seizoen, alleen wil ik wel graag eerst een skischool vinden waar ik een heel seizoen kan blijven. Alvast bedankt!

@hendrik Bij http://www.snowsporttirol.nl krijg je baangarantie bij een skischool in een gebied naar jouw keuze. Ook kun je je Oostenrijkse skileraren opleiding al tijdens de herfstvakantie in Nederland beginnen.

@jasper De Nederlandse opleidingen zijn (helaas) niet geldig in Oostenrijk. De skischool moet om verzekeringstechnische redenen altijd minimaal een Anwärter gediplomeerde leraar voor de groep hebben.

Bedankt Stefan.
Echter wil ik graag zelf gskischolen gaan aanschrijven. En ook qua kosten is de oostenrijkse Snowsporttirol een stuk voordeliger.

Ben dus meer opzoek naar ervaringen van andere mensen die hun anwärter ook hebben gehaald en misschien mij kunnen vertellen wat de do’s en dont’s zijn van het solliciteren voor een skischool.
Dat er een CV bij moet is mij duidelijk.
Maar moet ik mijn eigen competenties en persoonlijkheid onderbouwen. Mij als het ware verkopen ?

Of is er ergens anders een topic op dit forum met tips en trucks ?

Altijd jezelf trachten te verkopen ! Waarom moeten ze voor jou kiezen, wat is jouw USP, jouw kwaliteiten, opleidingen, ervaringen, ingesteldheid,…

Als je slim bent haal je gewoon je Anwärter via een Oostenrijks verband. De vraag naar skileraren is er altijd! Dus gewoon aanschrijven en that’s it!

Ik heb eerst gekeken in welk gebied ik graag les wil geven en vervolgens daar leuke skischolen bij gezocht. Uiteindelijk er twee aangeschreven waarvan er 1 al vol zat en de andere plaats had.
Dit eerst contactmoment was heel kort en ik had er alleen ingezet:

  • Dat ik interesse had om bij hun te komen werken het hele seizoen en of er plek was.
  • Dat ik mijn anwarter in december zou halen.

De skischool die interesse toonde vroeg vervolgens om een Lebenslauf (CV) en een foto. Hierin heb ik de volgende dingen gezet:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum en plaats
  • Telefoonnummer
  • Email
  • Nationaliteit
  • Opleiding
  • Relevante werkervaring
  • Talenkennis

Hierna stuurden zij mij gelijk een bevesting dat ik het hele seizoen bij hun kon komen werken:)

Heb mijn anwarter bij SBSSV gedaan en ben daarna gelijk doorgereist naar mijn skischool:)

@anoniem, wanner was dat dan dat je je opgaf? omdat je namelijk aangaf dat 1 van de twee skischolen al volzat.

Jasper, volgens mij heb ik ze in september aangeschreven…
De meeste skischolen starten overigens in oktober met het werven van nieuwe leraren.

Begin december ga ik naar St. Anton om mijn Anwarter te halen, om vervolgens in Ischgl aan de slag te gaan als skileraar. Is er hier wellicht nog iemand die daar ook moet zijn en samen wil reizen of een kamer delen?

Begin december ga ik naar St. Anton om mijn Anwarter te halen, om vervolgens in Ischgl aan de slag te gaan als skileraar. Is er hier wellicht nog iemand die daar ook moet zijn en samen wil reizen of een kamer delen?

Gast720 op 13 okt. 2012 12:04

Ik ga ook begin december(4/5) richting St. Anton om mijn Anwarter te halen om daarna les te gaan geven in Ischgl! Helaas kan ik geen contact gegevens van je vinden via deze site, maar ik wil graag met je samen reizen. Je kunt me bereiken op sanderd11 apestaartje hotmail punt com.

Graag wil ik in december les gaan geven in St. Anton maar moet ook mijn anwarter nog halen, solliciteren en woonruimte zoeken. Hoor dat er in andere dorpen bemiddelaars zijn die je helpen met al deze dingen regelen. Eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die dat in St. Anton ook doen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Yes dat kan!
In St Anton is het best "easy".
Solliciteer bij de skischool leg uit dat je je Anwärter wil gaan doen.
Schrijf je in voor je anwärter cursus.
De Skischool regelt je accomodatie.
Bemiddelaars zijn niet nodig.

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Graag wil ik in december les gaan geven in St. Anton maar moet ook mijn anwarter nog halen, solliciteren en woonruimte zoeken. Hoor dat er in andere dorpen bemiddelaars zijn die je helpen met al deze dingen regelen. Eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die dat in St. Anton ook doen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Gast639 op 4 jun. 2013 18:09

Ik wil precies hetzelfde gaan doen dit jaar. Heb jij al wat meer informatie gevonden? En mocht je nog steeds naar St. Anton gaan, lijkt het je wat om samen daar naartoe te reizen?

Ik ga in december ook in St. Anton mijn anwärter halen en daarna lesgeven. Het solliciteren en inschrijven is een kwestie van een mailtje sturen naar de skischool en je inschrijven op http://www.snowsporttirol.nl. Echter heb ik niks van de skischool gehoord over accommodatie. Iemand die hier dus nog meer van weet? Ik zou niet weten waar ik moet gaan zitten namelijk. Daarnaast zou ik het ook wel gezellig vinden om samen met iemand te reizen.

Plaats een reactie