Jon Olsson VLOGS: de moeite waard!

Nu de nieuwe site online staat, de zomervakantie voor veel mensen achter de rug is, kan het verlangen naar de winter weer beginnen. Ik wil jullie op de hoogte brengen van iets, of eigenlijk iemand die jullie kan vermaken gedurende deze periode. Sinds kort ben ik verslaafd aan het volgen van de vlogs (video-blogs) van Jon Olsson. Ook in de zomer is hij het volgen waard, maar ik verwacht voor komende winter dat er hele gave beelden komen.

Jon Olsson (34) maakt al jaren verschillende video’s maar is afgelopen seizoen begonnen met het maken van daily vlogs.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL9HcrDgQ95XILZ6uDYsW_…

Jon is in de skiwereld bekend geworden als professioneel freeskier en skiracer. Hij heeft verschillende tricks uitgevonden op de ski (D spin 720, flatspin 540 etc.) en heeft 9 X-games medailles gewonnen. Maar jullie kennen hem waarschijnlijk ook wel zijn auto’s (en deelnames aan Gumball races):

null

Jon is iemand die enthousiast en energiek is en een neusje heeft voor media en sponsoren. Hij heeft een huis in Monaco en Marbella. Hij heeft zijn geld deels verdiend door het skiën, maar zijn inkomsten komen voornamelijk uit zijn bedrijven (YNIQ, DoucheBags) en sponsoren (Head, RedBull, Audi, POC, Hestra, LasVegas.com). Als hij iets doet, doet hij dit tot in het extremen (overkill zoals hij dit zelf noemt) en zo heeft hij voor komend jaar besloten om een van de beste Vloggers te worden op YouTube.

En ik moet toegeven, hij doet zijn werk goed. Hij heeft bijna elke Leica camera gekocht die er is en heeft een team gevormd Marcus Valeur. Marcus is een 24-jarige fotograaf en regisseur en trekt dagelijks met Jon op om te ondersteunen bij het editten en maken van de footage voor de vlogs. Daarnaast zijn in de vlogs zijn vriendin Janni Deler te zien (ook de moeite waard) en zijn schoonvader Rickard Deler (multimiljonair uit Zweden, die zijn vermogen heeft verdiend met een schildersbedrijf).

null

In het begin van dit seizoen kon je hem volgen tijdens zijn skitripjes door heel Europa. Deze zomer is hij elke dag te zien met supertoffe activiteiten (kajakken, cliff diving, autoracen, surfen, duiken etc., skien in Nieuw Zeeland), maar ook standaard dagen waarin wat minder gebeurd (boodschappen etc, het blijft een dagelijkse video van zijn leven). Komende maanden zal de nadruk weer gaan liggen op wintersport, waarbij reizen gepland staan voor over de hele wereld. Zoals je merkt ben ik mega enthousiast over dit youtube-kanaal en wilde dit graag met jullie delen. Elke dag om 12:00u komt er een nieuwe video online. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

*bericht bewerkt door Rogier op 02 sep 2016 10:57

''Powder to the people''

Ik heb een hele tijd terug een poging gedaan om z’n vlogs bij te houden, maar kon op de een of andere manier zijn uitstraling en gedrag toch niet goed hebben. Net iets te cocky rijkelui-jongen uitstraling ofzo. Als eens wat andere grote wintersportnamen begonnen met vloggen ;) Hoe dan ook zijn vlogs echt zo persoonlijk welke je wel of niet kan hebben. Dus kan me goed indenken dat genoeg mensen het tof vinden (aan z’n subscribers aantal te zien wel ;) )

*bericht bewerkt door Rene op 02 sep 2016 11:03

@Rene kan het me goed voorstellen. Met name zijn helicoptertaxi’s en creditcard roulette spelletjes wekken veel irritaties op. Maar ik geniet over het algemeen van zijn vlogs. Maar vlogs zijn inderdaad heel persoonlijk, en gelukkig maar.

''Powder to the people''

Ik snap inderdaad ook wat @Rene zegt, stoor mijzelf er alleen niet echt aan. Ben net begonnen met het kijken van de vlogs bij deel 1 en ik moet zeggen ik vind het super gaaf. Dus dank voor de tip @AMONIVES !

Skitripje Stubai van vandaag:

''Powder to the people''

Af en toe kijk ik ze, het is niet bij te houden met elke dag een nieuwe vlog. En ja die vriendin van Jon mag er zeker wezen ;)

Heleskien in BC en Alberta. Verwacht komende dagen om 16:00u een nieuwe daily skivlog vanuit Canada.

''Powder to the people''

@AMONIVES
Ik kijk zijn Vlogs al een paar maanden dagelijks (dankzij jouw tip). Deze eerste heliski vlog belooft veel goeds voor de komende week! Fantastisch mooi en voor iedereen een aanrader.

@amonives
Merci voor de tip. Echt goede vlogs en zieke edits!
Vandaag op een board in Canada in een droomwereld!

Zieke vlog van gisteren in whistler:

''Powder to the people''

Voor de geïnteresseerden, hieronder een nieuwe vlogpagina van Torstein Horgmo sinds juli. Ook heel leuk, en bijna enkel over boarden.
https://www.youtube.com/channel/UCnfSLsoM05h3iLH2wj0keMQ…

@AMONIVES Waar hang jij tegenwoordig uit?

Mr. Slow

Echt een hele lap tekst en het enigste wat me is bij gebleven is een enkele foto! :)
Holy poep wit goud in de bergen is het mooiste wat er is maar als zon prachtige dame in het beeld komt dan noem ik het geen skigebied meer maar gewoon “Hemel”.

*bericht bewerkt door Freerider op 20 dec 2017 08:03

@AMONIVES Waar hang jij tegenwoordig uit?

Quick op 20 dec 2017 00:13

Ben voornamelijk bezig met alle skiplannen voor 2018 compleet te maken. Ik lees nog steeds alles mee. Maar 95% van de zaken die voorbij komen op het forum, daar heb ik in het verleden al op gereageerd. Maar dat is niet erg, ben nu alleen meer sluimerend actief. :)

''Powder to the people''

Toch wel bizar dat ik die vlog toch met enige regelmaat kijk (meer vanuit film oogpunt dan dat de inhoud me iets doet) en ik nu pas door je intro tekst besef dat Rickard de vader van Janni is! Wat ik het meteen wat logischer en raar tegelijk vind. De vlogs zijn film technisch naar mijn mening echt hard omhoog gegaan sinds Marcus in “ingeruild” voor Bennie.

Na de belachelijke avonturen van Jon Olsson en Warner Nickerson in Whistler vorig jaar (Whistler got them almost killed), keek ik uit naar een skidagje van die 2…

p.s. Go Pro fusion maakt best bizarre beelden. Wil @Rogier ook wel eens zien skien met zo’n ding.

*bericht bewerkt door AMONIVES op 13 feb 2018 16:15

''Powder to the people''

Vandaag kwam Jon weer met een nieuwe vlog. 1 van zijn beste tot nu toe ooit naar mijn mening. Gaat een dagje driften in Lambo’s maar begint zijn dag met een ochtendje heli-skien.

What. A. Life.

Is het al winter?

Vandaag kwam Jon weer met een nieuwe vlog. 1 van zijn beste tot nu toe ooit naar mijn mening. Gaat een dagje driften in Lambo’s maar begint zijn dag met een ochtendje heli-skien.

What. A. Life.

Edwin-uu op 27 feb 2018 23:12

Erg gave vlog! Prachtige afdalingen daar in Livigno!

*bericht bewerkt door philip1991 op 28 feb 2018 09:20

Plaats een reactie