Vervoer ski's ín auto

Ik ben net terug van een week in Oostenrijk en het meerverbruik met Thule dakkoffer (standaard model) en Thule Wingbar (duurdere, stillere variant) was 8%. We hebben altijd 130 km/u of minder snel gereden.

Lekker op marktplaats kijken! Ik heb in oktober ook een setje dragers en een mooie koffer gescoord. Ik was voor €160,00 klaar en heb nu alle ruimte van de wereld :) Achteruitkijkspiegel heeft ook weer nut en dat is ook wel zo prettig rijden :) Huren is wel zonde van je geld, voor het zelfde bedrag heb je dus wat gekocht en rij je volgend jaar gratis met je koffertje.

Bertje op 15 feb 2018 09:18

maar wat koop je voor koffer? Is allemaal plastic, en die oude koffers gaan mankementen vertonen. Kan je beter het nieuwste materiaal huren en met een wat fijner gevoel reizen

Lekker op marktplaats kijken! Ik heb in oktober ook een setje dragers en een mooie koffer gescoord. Ik was voor €160,00 klaar en heb nu alle ruimte van de wereld :) Achteruitkijkspiegel heeft ook weer nut en dat is ook wel zo prettig rijden :) Huren is wel zonde van je geld, voor het zelfde bedrag heb je dus wat gekocht en rij je volgend jaar gratis met je koffertje.

Bertje op 15 feb 2018 09:18

maar wat koop je voor koffer? Is allemaal plastic, en die oude koffers gaan mankementen vertonen. Kan je beter het nieuwste materiaal huren en met een wat fijner gevoel reizen

Leon3 op 15 feb 2018 12:40

Die angst voor marktplaats… Alsof er alleen 15 jaar oude meuk te koop is op marktplaats.

Lekker op marktplaats kijken! Ik heb in oktober ook een setje dragers en een mooie koffer gescoord. Ik was voor €160,00 klaar en heb nu alle ruimte van de wereld :) Achteruitkijkspiegel heeft ook weer nut en dat is ook wel zo prettig rijden :) Huren is wel zonde van je geld, voor het zelfde bedrag heb je dus wat gekocht en rij je volgend jaar gratis met je koffertje.

Bertje op 15 feb 2018 09:18

maar wat koop je voor koffer? Is allemaal plastic, en die oude koffers gaan mankementen vertonen. Kan je beter het nieuwste materiaal huren en met een wat fijner gevoel reizen

Leon3 op 15 feb 2018 12:40

Die angst voor marktplaats… Alsof er alleen 15 jaar oude meuk te koop is op marktplaats.

StevenJ op 15 feb 2018 12:45

Was anders wel een nagenoeg nieuwe Hapro…

Zijn januari in Oostenrijk geweest met Audi A3. Met drie man past alles prima in de auto.
Nu volgende maand met ford fiesta 3drs.
Materiaal huren is duurder dan een set dakdragers en Skidragers. Nu ben ik voor 100 euro klaar en bij terugkomst materiaal gewoon goed schoonmaken en laten drogen voor je het weg xet. Onzin dat van 2x 1000 km je materiaal op het dak verrot gaat.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/e3b6474ed25c332d6d0c09b5...

Ook met een dakbox is het belangrijk de skis goed vast te maken. Anders vliegen bij een ongeluk de skis alsnog als een ongeleid projectiel over de snelweg.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/7d8c363cd58fbe9d524e329e...

Ik leg mn skis het liefste achterin de auto. Het meest ideale is daarvoor een achterbank die in 40:20:40 kan worden omgeklapt aangezien mijn brede latten vaak het skiluik al verstoppen. Kortere vrouwen skis passen bij ons wel diagonaal in de kofferbak.

Plaats een reactie