Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@RFKANGOO
Sorry van de tip, maar dinsdag lag de Murette piste er nog perfect bij:

null

bon ski

@skifan het kan soms hard gaan met de kwaliteit van lager gelegen pistes.

Übung macht den meister!!!

@Hulst
We hebben alle pistes naar Mottaret (en Méribel) gehad.
Venturon en Alouette: onze favoriet, prima / daarna de Martre af het laatste stuk wel wat minder maar geen echt probleem.
Mouflon: indien geprepareerd prima / daarna weer de Marte af
Lagopède (Mont de la Challe):geheimtip, één van de mooiste afdalingen / daarna Fouine indien niet afgesloten voor training, prima
Combe de Tougnète goed / daarna via de Dahu naar de Martre of de Perdix maar die laatste is vaak druk en het is een duwpad
Choucas + TK Cave: heerlijke piste met de sleper omhoog en dan moet je wel de Perdix af.
Goede reis en bon ski.

*bericht bewerkt door skifan op 19 jan 2017 16:40

bon ski

null

Valtho om 4 uur. Prima condities nog.

Übung macht den meister!!!

Schitterende omstandigheden, warmer dan gisteren en aantal heerlijke pistes gehad. Nieuw waren voor deze periode de Pachot (dicht geweest, nu prima, echte sneeuw), de Rocher Grises (echte sneeuw, prima), de Tetras (Officieel dicht, heerlijke echte sneeuw, soms kwam er begroeiing door de sneeuw) en de Mauduit Haut (echte sneeuw en super geprepareerd).
De Piste Tetras:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door moderator op 19 jan 2017 16:57

bon ski

Schitterende omstandigheden, warmer dan gisteren en aantal heerlijke pistes gehad. Nieuw waren voor deze periode de Pachot (dicht geweest, nu prima, echte sneeuw), de Rocher Grises (echte sneeuw, prima), de Tetras (Officieel dicht, heerlijke echte sneeuw, soms kwam er begroeiing door de sneeuw) en de Mauduit Haut (echte sneeuw en super geprepareerd).
De Piste Tetras:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@Skifan. Zeer nuttige informatie. Dank. We tellen af, het verzamelen is begonnen.

Hen48

Ook wij tellen af. Nog 2 nachtjes slapen. Als de fysio mij nog van mijn rugpijn kan genezen dan ben ik er weer helemaal klaar voor.

Morgen avond eindelijk naar val thorens :)

Dan zie ik je daar, je kunt me herkennen aan een helm en een skibril :)

We hebben in elk geval goed weer onderweg. Sneeuwkettingen kunnen in de koffer blijven. Goede en vooral veilige reis. Nightrider, laat nog wat benzine over in Luxemburg.

Hen48

Mij herken je aan oranje broek grijze vest witte helm en Smith helm. Spreek me gerust aan. We hebben frank genoeg. :D

De zon blijft maar schijnen, hoewel er tegen de toppen in Val Thorens de hele dag wolken hebben gehangen, in de rest van 3V was het stralend weer. Door de kou en omdat het niet druk is blijven de pistes goed.
Wij zijn in de ochtend op La Masse geweest waar de Dame Blanche piste open was. Daarna via de Vallon naar Courchevel en terug.
Aankomst van TC Vallon:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Verklaring voor het geringe aantal skiërs op de piste? Aan het weer kan het niet liggen.

Hen48

@hulst Er heeft gewoon niemand vakantie. Komende weken zal het wel wat drukker worden.

Ik herinner me dat het de huidige week vorig jaar best wel druk was. Door 3 dagen met veel lawineproblemen bleven er natuurlijk wel veel mensen in hun eigen vallei/gebied. Overigens…goede reis gehad, nog ergens oponthoud op de route? Vertrek zelf morgenvroeg 6.00 uur.

Hen48

Over Frankrijk geen problemen, wij zijn over Duitsland en Zwitserland naar thoiry (tegen Genève aan) gereden en hadden een aantal korte stukken wegwerkzaamheden, andere auto in Frankrijk in een streep gereden. Niks bijzonders eigenlijk. Morgen vroeg naar valtho en nog een halve dag de sneeuw in. Effe wennen :)

*bericht bewerkt door Zjanke op 20 jan 2017 21:20

Zaterdag dus wij zijn naar Val Thorens geweest. Uistekende pistes die prima waren geprepareerd. Wel een harde koude wind die zorgde dat het koud was in sommige liften. Op de Pistes geen gebrek aan sneeuw, buiten de pistes is veel sneeuw weggewaaid.

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 21 jan 2017 16:42

bon ski

Na een dag met ruim 1000 km autorijden, met een uurtje oponthoud nabij een forse kettingbotsing en drie kwartier oponthoud vanwege files, gaan we die mooie blauwe luchten morgen zelf bekijken. Onderweg vertrokken met -4, via -12 in de Ardennen en +3 nabij Lyon, 1000 km droog wegdek en enkel zon.
Nooit eerder meegemaakt. De meteo voorspelt ook de komende dagen enkel soleil. Te mooi om waar te zijn. Nu enkel nog genieten en heel blijven.

Hen48

@Hulst
Welkom in 3V, het is druk op onze parkeerplaats.Ongeveer de helft meer auto’s dan vorige week.

bon ski

Veel plezier deze week @Hulst! Wij hebben gisteren een heel voorspoedige terugreis gehad zonder onophoud en dat na een heerlijke week 3V!

@skifan en de rest. Gisterenochtend aangekomen na een perfecte reis (onderweg zelfs een uurtje geslapen, want in het donker omhoog rijden leek ons minder prettig).
Meteen een dagpas gehaald en valtho verkend, wat een heerlijke dag! Als de sneeuw zo blijft dan is het elke dag knallen, al vind mijn snowboard wat hardere pistes lastiger.
Heeft er iemand tips voor een boarder, pistes waar je de hele dag nog wat losse sneeuw kan vinden? Hebben een pas voor l3v dus kunnen overal heen.
Geniet er van iedereen!

null

@Defwout
Pistes met de hele dag losse sneeuw zul je helaas pas weer vinden als het heeft gesneeuwd. Op dit moment zijn alle pistes zo (hard) geprepareerd dat ze zo lang mogelijk goed blijven

In de ochtend wolken maar later steeds meer opklaringen. Wij hebben een rondje Courchevel gedaan. De drukte veel mee behalve op de Pramint Piste die er slecht bij lag.
De aankomst van de Roc Mugnier lift in Courchevel-Moriond:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@Skifan. Je zou denken dat de hogere pistes er beter bij zouden liggen dan de hogere. Dat is echter lang niet altijd het geval. Het bovenste deel van La Masse ligt veel ijziger dan het lagere deel. Het ontbreken van sneeuwkanonnen daar speelt ook wel een rol.
Dat is ook het geval bij de de Mont de la Chambre. Hogerop werd daar veel sneeuw weggeblazen door de harde wind, terwijl de piste vanaf iets lager er goed bijligt. Vandaag maar wat rustig geacclimatiseerd in het Menuires gedeelte. Becca, Allemands, 3 marches, petitie creux en de aansluitende afdaling naar Croisset liggen er allemaal redelijk tot goed bij. Hoorde nog wel dat er deze ochtend door de harde wind een aantal hogere pistes in Val Thorens gesloten waren. Het prachtige weer heeft weer wel zijn nadelen. Nog een paar dagen en we smeken weer om sneeuw.

Hen48

2e maal hogere moet natuurlijk lagere zijn.

Hen48

@Skifan. Het was vandaag inderdaad erg druk met hier en daar behoorlijke wachttijden. Ik neem aan dat er veel weekendskiers waren, maar ik moet zeggen dat de parkeerkelder van de appartementengebouwen waar ik verblijf en het parkeerterrein ook helemaal vol staan. Met de problemen in Valtho van deze morgen heb ik ook heel wat mensen van die zijde zien afzakken naar LM.
Het zal morgen wellicht wel wat rustiger zijn.

Hen48

Vanmiddag werden er een aantal pistes richting Les Menuires gesloten, ook vanaf Folies Douce gingen er net na de middag geen liften die kant op, einde middag weer wel. Wat was daar de reden van?
Begin van de dag richting Orelle geweest samen met een wat minder ervaren skiester en die vond de wind af en toe niet leuk.
Morgen rondje Trois Vallees op het programma en daar heb ik zin in. Welke pistes moeten we dan zeker een keer doen? (2x snowboard)

@Zjanke Zeker de piste Saulire in Courchevel doen.
Deze is in heel goede conditie, al sinds wij hier vorige week zaterdag aankwamen buckles vrij. Vanochtend weer gedaan en nog steeds perfect.
Voor degenen die de instap te steil vinden is er nu ook een pad waarmee je deze instap kan vermijden.
Ski vervolgens helemaal door tot je bij de Grangette cabine uit komt. Heerlijke lange afdaling met goede sneeuw!

Winter is coming

@Zjanke. Ik denk puur de wind. Hoorde van bezoekers Valtho dat er 's ochtends erg veel wind was en diverse banen tijdelijk gesloten waren. Toen ik zelf boven op de Mont de la Chambre kwam was er ook erg veel wind. 1 minuut verderop naar beneden was er vrijwel geen wind.

Hen48

Wat sluierbewolking maar die mocht de pret niet drukken. In het algemeen zijn de pistes nog goed maar er komen steeds meer harde stukken voor.
Wij zijn vandaag via de Col de la Challe ( de Piste Bartvelle was perfect) en via de Piste Murette (super) naar Le Praz geweest, op de terugweg via de Mauduit haut (ook supersneeuw) naar Meribel waar het al hard en soms glad werd.
Morgen gaan we voor enkele dagen op vakantie in CH. Volgende bericht daarom pas komend weekend.
De Piste Petit Dou in Courchevel met echte sneeuw:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Plaats een reactie