Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Skifan Je gaat op vakantie naar CH, dan lijkt het net of L3V werken is…
Geniet dagelijks van je berichten en hopen zaterdagmorgen ook weer de sneeuw te proeven (figuurlijk gesproken dan).

Pas op met blauwe pistes

Vandaag vanwege harde wind veel dicht, vrijwel alle hoge liften sowieso. Ook vanuit Val Thorens geen verbinding naar de rest van de dorpen mogelijk helaas.
Lagere pistes zijn nog wel te doen, maar begrijpelijk ook drukker.
Morgen nog meer wind, dus ben benieuwd.

Inderdaad geen weer om te skiën vind ik. Dan maar klussen in het appartement. Dat moet af en toe ook gebeuren.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Wilde net terug naar het hotel, maar 2 lacs en cairn waren dicht. Iedereen die terug wilde moest dus via moutiere, richting 2 lacs en over de groene combes. Daar waaide het zo hard dat het voor bijna iedereen prikken of steppen was. Bergaf dus :)

Ondanks de wind heb ik de hele dag heerlijk geskied. Vanuit Les Menuires richting Saint Martin de Belleville, La Masse 1, Roc1 en het aansluitende Becca (2700m) waren goed te doen. Via die route kon je ook gewoon naar Meribel en Meribel Mottaret en retour Les Menuires (Tougnete). De wind blies wel veel sneeuw weg maar met name de hellingen bleven op die routes uitstekend. Morgen kennelijk meer bewolking maar minder wind. We wachten af maar kunnen over deze week natuurlijk niet klagen.

Hen48

In de vroege voormiddag waren hogere liften wel nog open in valtho. Nog net op tijd kunnen vluchten. Zijn zelfs tot in courchevel geweest. Wel met de taxi vanuit les Menuires terug naar valtho. Maar al bij al wel een mooie dag gehad.

Vanmorgen aangekomen vanuit Albertville, redelijk weer, redelijke sneeuw, op de Masse huilde de wind om je oren. Wat voorzichtig aangedaan nog wel naar St Martin, het gebeurt niet vaak dat je zonder pap in St-M kunt komen. Een van mijn favoriete pistes genomen de Pramint, maar die was boven wel aardig maar onderin een voetbalveld zou m’n dochter zeggen. Op terugweg de Grange en panne, maar zonder probleem thuis gekomen

Pas op met blauwe pistes

In de vroege voormiddag waren hogere liften wel nog open in valtho. Nog net op tijd kunnen vluchten. Zijn zelfs tot in courchevel geweest. Wel met de taxi vanuit les Menuires terug naar valtho. Maar al bij al wel een mooie dag gehad.

jeandeflamand op 26 jan 2017 19:11

Wat kost zo een taxi ritje ongeveer, als ik vragen mag?

*bericht bewerkt door Reynouts op 28 jan 2017 19:54

Vanochtend na een week Trois Vallees Les Menuires verlaten. Nu nog een tussenstop in het prachtige centrum van Nancy. Nooit eerder meegemaakt dat we, nadat we op 21 januari thuis vertrokken, geen druppel neerslag hebben gehad. Leuk en niet leuk. Trois Vallees heeft namelijk dringend behoefte aan sneeuw.
De laatste 2 dagen werden vele pistes erg ijzig en gevaarlijk door de door de harde wind weggewaaide sneeuw. Ik hoop dat er deze week voldoende gerepareerd kan worden via de sneeuwkanonnen en pistepreparaties.
Sneeuw zit er voorshands niet in en de hoger wordende temperaturen maken het ook lastig. Ik heb ook bij het verlaten van het gebied nooit zoveel sneeuwloze gedeelten gezien. Het leek wel maart/april. Zelf heb ik de hele week kunnen skien maar wel geregeld met de rem erop. Het gebied is zo groot dat er natuurlijk altijd wel goede pistes te vinden zijn. Dat was bijvoorbeeld o.a. het geval in Val Thorens, maar daar stuurde de afgelopen week de wind de zaak een aantal dagen in de war. Ik hoop nogmaals dat skiërs deze week met andere ervaringen komen. Ik rij morgen de laatste 400 km. naar huis op weg nast hopelijk een volgende gelegenheid.

Hen48

We gaan het meemaken @Hulst tot nu toe ziet het er voor eind januari triest uit maar daarentegen zijn er genoeg pistes open voor vermaak en ziet de omgeving er nog wit uit dat was 3 weken geleden in la plagne een ander verhaal maar ik denk dat ik deze week een nieuwe ervaring rijker ben als ik zie dat het van wit naar bruin gaat hier ligt namelijk buiten de piste in het dal hooguit 15 cm

Heb je trouwens nog last gehad van file onderweg stond een heeeele lange files toen wij er reden en ik heb zelf ook 1 uur vertraging bij de tol kassa opgelopen

*bericht bewerkt door Freerider op 29 jan 2017 06:01

@Freerider. Nergens oponthoud gehad. Ik heb wel een abonnement voor de payage en ook bij de tolpoorten daardoor geen oponthoud. Dat scheelt al met al op het hele traject ook snel een half uur. Doe het wel rustig aan deze keer en vertrek zo vanuit Nancy laatste 400 km naar huis. Veel plezier en geluk met het weer.

Hen48

Na 6 dagen onthouding zijn we weer terug in L3V. De pistes zijn prima geprepareerd maar zijn inmiddels wel een stuk harder geworden als vorige week. Niet vreemd als je beseft dat er in het hele winterseizoen nog geen meter verse sneeuw is gevallen.
Wij hebben vandaag het rondje Mt de la Chambre – Roc des 3 Marches – Roc de Fer – Saulire – Loze – Roc de 3 Marches geskied.
Piste Roc de Fer (gedeeltelijk dicht ivm Engelse legerkampioenschappen):

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Ik ben inmiddels weer thuis. Skifan nauwelijs terug en de wind is weg en tegelijk krijgen ze de pistes weer op orde. Onderschijd moet er zijn.

Hen48

Even domme fout herstellen “onderscheid”. Nog niet hersteld van de reis.

Hen48

@Hulst
Gisteren was er nog veel wind en matig zicht daarom zijn we pas vandaag gaan skiën. Wat de pistes betreft denk dat we hetzelfde vinden hard (en soms ijzig) maar vooral in de ochtend is te merken hoe goed er steeds weer wordt geprepareerd.
De fijnste pistes zijn die pistes waar geen kunstsneeuw ligt maar echte sneeuw, deze zijn minder hard en hier is de grip veel beter dan op de kunstmatig besneeuwde pistes.

bon ski

De meteo ziet er heel goed uit. Er komt volgende week weer veel sneeuw. En de pistes zullen dan ook heel wat beter ligen. We kunnen hier te minste rekenen op de geprepareerde pistes. in les deux alp trek op niks. ik was heel kwaad. Sommige piste’s waren blauw die Donker rood waren. in 3 vallées kom ik heel graag skiën.

De meteo ziet er heel goed uit. Er komt volgende week weer veel sneeuw. En de pistes zullen dan ook heel wat beter ligen. We kunnen hier te minste rekenen op de geprepareerde pistes. in les deux alp trek op niks. ik was heel kwaad. Sommige piste’s waren blauw die Donker rood waren. in 3 vallées kom ik heel graag skiën.

Een grijze dag. Wij hebben ons omgekleed toen de zon begon te schijnen, maar eenmaal buiten was de zon alweer weg. Afhankelijk van de invalshoek van het licht zag je weinig of niets. Zaterdag beginnen in Frankrijk de schoolvakanties. Nu gaat de kwaliteit van de pistes al snel achteruit ben benieuwd wat dat volgende week gaat worden, veel drukte en weinig sneeuw.

Op de Vallon is veel sneeuw weggewaaid:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

http://www.ledauphine.com//savoie/2017/01/27/des-loups-sur-l…
Nog nooit bij stil gestaan dat er wolven in de 3V voorkomen.
Gaaf hoor!

Winter is coming

prachtig history!!!

Vannacht in Menuires 2 cm. sneeuw en in Val Tho 5 cm. Daarna van vroeg in de ochtend tot ver in de middag miezerregen in Menuires. Onze buurman, skileraar kwam doorweekt thuis.
Hoewel het in Val Thorens en op de toppen zeker wat gesneeuwd heeft zijn wij thuis gebleven. Morgen wordt het weer beter…
Geen foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Laten we hopen dat de sneeuw verwachting uitkomt.
Weet iemand eigenlijk of chalet Emma iets is?
ik kan er weinig recenties over vinden.

Als ik het Google zie ik dat het. Inde wijk Preyerand moet liggen, vlakbij het appartementencomplex waar ikzelf al een aantal jaren verblijf. De ligging is zonder meer goed omdat je via de ter plaatse gelegen piste in een enkele minuut naar beneden kunt skien en vervolgens met de lift Tortollet in enkele minuten omhoog naar het centrum Croisette. Van daaruit kun je alle kanten uit. Nabij het chalet kunt u ook de personen annex skilift nemen richting Croisette. Die lift gaat de hele dag tot 's avonds laat. Het chalet ken ik zelf niet. Mijn reactie heeft dus hoofdzakelijk betrekking op de goede ligging.

Hen48

@skifan vanaf basisstation plan de l’eau stond je in de regen. Hogerop heel de dag sneeuw

Voorjaarskiën. Temperaturen boven nul graden. Mooie pistes (David Douillet, Bartavelle, Becca, Teppes, Aigle,4 Vents), maar ook keiharde verijsde pistes (Lièvre, Creux Bas) en zelfs een piste die zo ijzig was dat hij eigenlijk dicht zou moeten: de Bouc Blanc Piste in Courchevel.

Door het mooie weer voor het eerst gepicknickt bij de Pralong lift:

null

Meer foto’s van vandaag maar groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums
@jeandeflamand: dank je

*bericht bewerkt door skifan op 01 feb 2017 17:19

bon ski

Wat me opvalt is dat het zo rustig lijkt op de pistes, terwijl het de afgelopen week best druk was. De drukte was toen deels wel een gevolg van het feit dat we donderdag en vrijdag nauwelijks de Vallee de Belleville uitkonden. Het skiseizoen lijkt nu wel erg kort te worden.

Hen48

Het was inderdaad een schitterende dag, volop zon; maar de pistes hebben echt sneeuw nodig, ben het mer @skifan eens die bout blanc was heftig, maar de Roc Mugnier was killing. Je picnic plekje zijn we ook nog gepasseerd. Enorm genoten van dit weer.

Pas op met blauwe pistes

Wij zijn vorige week terug gekomen. Was vanaf vrijdag eigenlijk al niet meer te doen als snowboarder. Hoop voor de gene die er nu zitten dat er snel een pak sneeuw bij valt.

We hebben genoten toen het nog goed was. Nagenoeg alle dorpen aan gedaan in de dagen dat we er waren.

Het blijft een geweldig gebied om heerlijke tochten door te maken.
Jammer dat het met het weer nog niet helemaal goed zit.

Ben vandaag in meribel geweest waar het super rustig was en had het idee dat iedereen de hoogte opzocht in valtho daar was het denk ik mega maar dan ook mega druk.
Hogerop waren er heerlijke pistes en bij meribel ging het opzicht ook maar het was wel apart halverwege ijzige pistes waar het opletten was maar weer lager werd het papsneeuw die nog niet eens zo erg was in tegenstelling tot de ijzige pistes
Al met al een prima dag gezien de omstandigheden!
De zon was mijn grootste vriend vandaag maar het weer van gisteren en de warmte van vandaag heeft de pistes behoorlijk aangetast en veranderd is ijzige pistes

*bericht bewerkt door Freerider op 01 feb 2017 17:50

In Val Thorens was het genieten vandaag. Een dun laagje verse sneeuw op harde strakke pistes. We zijn vandaag de zon achterna gegaan. Dus begonnen op Boismint en via de liften Fond en Portrette naar Orelle afgedaald.

Op de terugweg vanuit Orelle weer via de lift Fond in Val Thorens uitgekomen.

In de middag hebben we de pistes van de liften de Peclet, Moraine, Col en Portette gedaan.

Om 16.00 uur geindigd in een strandstoel bij Chalet Marine om daar onder het genot van relaxte muziek het laatste zonnetje achter de berg te zien verdwijnen.

We hebben echt genoten. De pistes waren goed. Sommige wat harder maar allemaal mooi strak. Dus lekker kunnen knallen.

De komende dagen worden wat wisselvalliger dus hopen dat het zicht goed blijft. Dat was de afgelopen dagen niet altijd het geval.

Plaats een reactie