Les 3 Vallees vandaag (winter 2016-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

De auto naar de garage gebracht in Moutiers, vervolgens met 3 liften in 45 minuten terug naar Les Menuires (probeer dat maar eens in NL). Menuires lijkt klaar voor de opening morgen (Roc 1, Dorons en Menuires lift). Zaterdag gaat 3V open.

Blv de la Masse:

null

Het Plan de l’Eau is nog groen/bruin:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@Skifan. Ik moet nog steeds met de personenlift vanaf Croisette naar Preyrand zie ik op een van de foto’s. Hoe dan ook nog een aanvaardbaar alternatief als het er echt op aankomt. Gisteren had je het over 10 graden in Les Menuires. Welke invloed heeft dat op de kunstsneeuw?

Hen48

Jooooo die foto van de piste over de grote brug heen wat een genot om te zien! :D
Dat is de piste die ik elke dag moet nemen om bij het appartement te komen hij ziet er heerlijk uit zo met die ribbels!

@Freerider. Ik denk dat je eens goed naar de voorlaatste foto moet kijken. Volgens mij moet je daar “grasboarden” om je appartement te kunnen bereiken. Misschien moeten we half januari alvast vertrekken en met een kruiwagen sneeuw gaan vervoeren.

Hen48

@Hulst ik dacht dat de piste helemaal naar beneden liep naar de tortollet maar dan ga ik er van uit dat hij na de brug linksaf gaat naar de andere 4 skiliften?
Ik ga er vanuit dat er begin januari toch echt wel weer sneeuw zal zijn gevallen maar ik ben blij dat ik een keer 3 weken later ga dan normaal!
Ik ga wellicht 7 januari naar La Plagne maar ik laat het gewoon op me afkomen, invloed uitoefenen heeft geen zin :)

[quote]De auto naar de garage gebracht in Moutiers, vervolgens met 3 liften in 45 minuten terug naar Les Menuires (probeer dat maar eens in NL). Menuires lijkt klaar voor de opening morgen …
Wij gaan 16 december naar valthorens.
Maar een vroege afdaling la masse…gaat hem nie worren als ik het zo zie!!!wel geweldig al de fotos die je deelt!!

[quote]De auto naar de garage gebracht in Moutiers, vervolgens met 3 liften in 45 minuten terug naar Les Menuires (probeer dat maar eens in NL). Menuires lijkt klaar voor de opening morgen …
Wij gaan 16 december naar valthorens.
Maar een vroege afdaling la masse…gaat hem nie worren als ik het zo zie!!!wel geweldig al de fotos die je deelt!!

Sjersje op 8 dec 2016 20:22

2

Vandaag 3 liften open in Les Menuires ivm de RMC (Radio Monte Carlo) Games. De Doron lift, de Menuires lift en de Roc 1 gondel.We hebben ze allemaal tot vervelens toe genomen.
Morgen gaan de verbindingen met de andere valleien open en hopen we meer te kunnen skién

Panorama van de afdaling naar Menuires:

null

De start vanochten, achter ons appartement naar de Doron lift:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Mooi om de opening zo min of meer van dichtbij te kunnen zien door je updates, nu nog een flink pak sneeuw en dan kunnen we gaan genieten!

Skifan, allereerst bedankt voor je updates! :)

Dit jaar helaas niet in de gelegenheid om een hele week naar Val Thorens te gaan. Hotels in Val Thorens die voor minder dan een week verhuren zijn helaas nauwelijks te vinden.

Dit jaar wordt het Les Menuires. Voor mij nieuw. Ik heb een hotel geboekt (Isatis) in de wijk Les Bruyeres. @skifan hoe is de ligging van het hotel en ken je dit toevallig?

Daarnaast; enig idee hoelang het duurt om vanuit hier in Val Thorens te komen? En andersom?

Thanks!

De wijk Bruyeres is perfect gelegen om met de Bruyeres 1 en 2 (je hoeft niet over te stappen)de hoogte van de Mont de la Chambre te bereiken. Vanaf dat punt kunt je rechtsaf via de pistes Pluviometre of Monr se la Chambre naar Val Thorens skien/boarden. Voor boarders is se Mont de lan Chambre in mijn beleving beter omdat daar vrijwel geen vlakke gedeelten in zitten. Ik denk dat de hele operatie binnen 40 min. tot 3 kwartier kan plaatsvinden. En…Les Menuires is bij winderige of anderszins mindere omstandigheden een beter uitgangspunt voor de hele Trois Vallees dan Val Thorens. Ik zou 's morgens in elk geval vanuit Bruyeres bij zonnig weer beginnen met de zijde van La Masse. Een van de mooiste afdalingen in Trois Vallees met alle kleuren pistes om weer beneden te komen.

Hen48

Nog even ter aanvulling. Retour vanuit Val Thorens kun je altijd via de blauwe piste be. Cumin zowat rechtstreeks naar Bruyeres skien. Alternatieven zijn vanuit het centrum van Valtho met de Plein Sud en vervolgens de 2 aansluitende mogelijkheden richting de hoogte van de Mont de la Chambre en met de piste Mont de la Chambre en aansluitende pistes richting Bruyeres.

Hen48

Vandaag de opening van Les 3 Vallées. Wij zijn via de Mt. de la Chambre naar Méribel Mottaret geskied. De Piste Venturon was prima, de afdaling naar Mottaret goed. Na de warme chocolademelk (ivm de opening) in Mottaret via de Saulire door naar Courchevel Moriond. De afdaling Creux was goed maar verder dan het vertrek van de TSD Sinal konden we niet ivm gebrek aan sneeuw. Hier is wel een nieuwe Zone Zen aangelegd met 2 tapis:

null

Vervolgens via de Piste Mugnier (keihard) naar de Aguille du Fruit en de Suisses, daarna de Saulire (goed) af naar Courchevel:

null

De terugweg weer via de Saulire naar Mottaret, het laatste stuk verplicht met gondel wegens sneeuwgebrek via de TSD Cote Brune en de afdaling Mont de la Chambre (beste piste van de dag) terug naar Les Menuires.

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 10 dec 2016 17:16

bon ski

Als het zo blijft gaat val thorens mega druk worden

@FredBij
Hotel Isatis is één van de laatste constructies in de wijk Les Bruyères. Zoals anderen al noemden, het ligt direct bij de Bruyères gondel. Zowel vertrekken als terugkomen leveren geen problemen op. Je kunt na één lift (met tussenstation) kiezen: afdalen naar Menuires, Val Thorens of Méribel-Mottaret.
Het hotel zelf ken ik niet dus daarover verder geen info.

bon ski

@fredBij over het hotel zelf, ik ben een paar jaar terug in Isatis geweest. Was prima! En de jacuzzi op het balkon is natuurlijk fijn. Eten is ook prima. Wij zitten meestal in Val Thorens maar zoals gezegd is de ligging van Isatis ook goed en je bent binnen no time in Val Thorens of aan de andere kant van het gebied.

@Hulst @skifan en @Linda4 , bedankt voor jullie reacties!

We zijn al een week hierboven en vandaag maar eens niet geskied. We zijn gaan wandelen en met TC Cairn, TC Caron en TF Caron naar Cime Caron geweest. Vanaf Cime Caron is goed te zien hoe weinig sneeuw er lager dan Val Thorens ligt. Ik hoop dat daar spoedig verandering in komt. En natuurlijk mag de sneeuw alleen 's nachts vallen want overdag moet de zon schijnen.

null

De foto in groot formaat: https://flic.kr/p/Q3R3qU

Volg mij op Twitter @SkieurVT

@skieur , valt de drukte mee in val thorens, nu ze al naar boven komen die van Meribel en les Menuires

@Pieter230976 Het is nog relatief rustig. Maar het is niet te hopen dat de sneeuw lang wegblijft anders wordt het in de vakantieweken erg druk hierboven in Val Thorens.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Prachtige pistes in Les Menuires (Mt de la Chambre, David Douillet, Grand Lac, Becca) en Méribel-Mottaret (Venturon, Mouflon, Alouette)
De Piste Alouette met natuursneeuw:

null

In Val Thorens veel te druk en een aantal harde afgeskiede pistes.
De Big Air ligt nu net onder Hotel Altapura:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Misschien één geluk , de nieuwjaarsweek zijn de meeste vakanties gedaan in Frankrijk

oef ,alleen belgie heeft verlof na nieuwjaar ,gaat al pak minder zijn op de piste

oef ,alleen belgie heeft verlof na nieuwjaar ,gaat al pak minder zijn op de piste

Pieter230976 op 11 dec 2016 21:05

en Nederland heeft na nieuw jaar ook nog vakantie…

@
Pieter230976
In de week van 31/12 tot 7/1 hebben NL, D, B, E, GB, CH, DK en I vakantie. Omdat FR geen vakantie heeft zal het aanmerkelijk rustiger zijn dan de week ervoor.

bon ski

Prachtig weer, met in de middag vanuit de Maurienne de bewolking voor morgen.
De Venturon en Alouette pistes(echte sneeuw) waren nog steeds perfect evenals de Saulire piste in Courchevel.
Zelfs de afdaling naar La Tania (door het bos) was goed hoewel er veel opgespoten hopen kunstsneeuw lagen, die verraderlijk glad kunnen zijn.
Daarna via Méribel naar huis. Het gedeelte tussen het middenstation van de Sauire en de aankomst van de Rhodos was een ramp: smal, keihard en vaak spekglad, lager was de piste weliswaar smal maar goed te skiën.

De bewolking voor morgen:

null

De Piste Alouette:
null

La Tania :
null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het is nog steeds mooi weer met volop zon. Wij zijn eerst naar Val Tho geweest en hebben daarna nog wat in Menuires geskied. In Val Tho was het veel rustiger dan het weekend en de pistes lagen er veel beter bij. Alleen de Croissant piste was slecht: te weinig sneeuw en teveel stenen.
De Toboggan gaat voortaan over de skipiste heen:

null

Meer foto’s van vandaag op: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Al de 19 dag ( !!) met volop zon en helaas dus geen sneeuw. Onder de 2000 meter is deze hard nodig, de afdaling naar Méribel ligt er maar zielig bij:

null

Hogere pistes daarentegen houden zich nog goed in afwachting van de Franse schoolvakanties die zaterdag beginnen. De Moraine piste is nog prima:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 14 dec 2016 17:16

bon ski

Het was kouder dan de andere dagen. Voor het eerst sinds lange tijd hebben de sneeuwkanonnen ook in de middag aangestaan. Veel, vooral hogere pistes zijn klaar om dit weekend open te gaan. Toch blijf ik me afvragen of deze sneeuw (hoeveelheid en kwaliteit) geen garantie is voor lange wachttijden en veel ongelukken als de kerstvakanties in Frankrijk zaterdag beginnen.
De Piste Aigle (terug naar Mottaret) is open maar er wordt voor ijs gewaarschuwd:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Vandaag dagje Val Thorens gedaan. Sommige pistes prima, andere een drama en ontzettend ijzig. @skifan hoe is de piste kwaliteit rondom Les Menuires? Aangezien we daar verblijven is het net zo makkelijk ipv naar boven rijden.

Plaats een reactie