Sneeuwzekerheid SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo Wintersporters,

Aangezien de kou er alweer aan zit te komen ben ik met een groep vrienden weer op zoek naar een mooie wintersport vakantie. Op het moment hebben we iets op het oog in Brixen im Thale, gelegen in SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental in begin februari. Aangezien we de afgelopen 2 jaren een beetje tegenvallende sneeuw condities hebben gehad zijn we een beetje op onze hoede voor de sneeuwzekerheid. Uiteraard valt er weinig te zeggen over wat de winter ons gaat brengen en hopen we allemaal op meters dikke sneeuw ;-). Ik ben op de hoogte van de complexiteit en de veelheid aan factoren die een rol spelen bij sneeuwzekerheid, maar toch twijfelen we vooral aan dit gebied door de relatief lage ligging. Nu hebben we eventueel een alternatief in Kaprun in dezelfde periode, wat wat hoger gelegen is en een gletsjer heeft.

We twijfelen dus een klein beetje of het het waard is om eventueel wat extra sneeuwzekerheid mee te pakken in Kaprun ipv Brixen im Thale, en dat dus in onze overweging mee te laten wegen. Wat zijn jullie ideeën hierover? Is Wilder Kaiser - Brixental in begin februari sneeuwzeker genoeg om dit niet al te zwaar te laten wegen?

Zie elders op deze website: https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/sneeuwzekerhe…

“Statistisch ligt er in het dal tussen 5 en 15 februari de meeste sneeuw.”

Nou biedt statistiek ook geen garanties, maar het zou wel een erg treurige winter worden wanneer er begin februari niet heerlijk te ski-en is in SkiWelt. Dan ga ik persoonlijk een andere hobby zoeken …

Kortom, zou gewoon lekker boeken en me geen zorgen maken voor die periode.

In februari hoef je je echt geen zorgen te maken. Dan ligt er voldoende (kunst)sneeuw. Ook in de lagere gebieden zoals bij Brixen

Geen zorgen, in Februari is het altijd goed in SkiWelt! :-)

Geen zorgen, gewoon #goan

Ik waag zelfs de gok met kerst in skiwelt (ellmau).

Bedankt voor jullie reacties! We hebben de knoop doorgehakt en inmiddels 'n weekje Brixen im Thale geboekt. Laat het aftellen maar beginnen ;).
@rmgb Fingers crossed voor een wittere kerst dan de afgelopen jaren dan!

Ik waag zelfs de gok met kerst in skiwelt (ellmau).

rmgb op 11 okt 2016 19:18

Ik duim voor je (en voor mezelf)

Na 3 mindere winters (met kerst) moet t toch x goed gaan

*bericht bewerkt door rmgb op 14 okt 2016 17:04

Ik was er eind januari echt goede condities gehad, sommige pistes wat minder maar er was genoeg goeds te doen

Plaats een reactie