Muziek in de apresskibar

Hoi allemaal,

Mijn naam is Rom en ik ben komend seizoen werkzaam in een apresskibar in Oostenrijk.
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat de muziek wens is van de gemiddelde Nederlandse bezoeker in de apresskihut.
En ook wat jullie denken welke liedjes het goed gaan doen voor het komende winter seizoen.

Ik probeer altijd een mix te maken van Duitse liedjes gecombineerd met Tiroler kneiters en Nederlandstalig (als er veel Nederlanders zijn.)
maar meestal probeer ik er ook veel rock, top40 en house doorheen te draaien.

Wat leeft er bij jullie?

Groetjes en tot in de sneeuw! :-)

*bericht bewerkt door Rom1973 op 16 okt 2016 15:00

De soort muziek zal me een … zijn, zolang de Decibellen maar van een dermate niveau zijn, dat ik een normaal gesprek kan voeren zonder elke 30 seconden mijn keel te moeten smeren.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 16 okt 2016 18:43

Rob

De soort muziek zal me een … zijn, zolang de Decibellen maar van een dermate niveau zijn, dat ik een normaal gesprek kan voeren zonder elke 30 seconden mijn keel te moeten smeren.

RCGrootveld op 16 okt 2016 18:42

En dat is nou net de bedoeling van een après-ski bar. Weinig lullen en veel zuipen.

Ben bang dat jij niet tot de doelgroep hoort van de gemiddelde après-ski tent. ;)

Übung macht den meister!!!

Persoonlijk wil ik als Nederlander juist Duitse/internationale hits horen. Een apres ski tent die louter Nederlands draait mijd ik liever.

De hits van afgelopen jaar wat mij betreft:

-Die immer lacht
-Hulapalu
-Biste Braun kriegste fraun
-Ham kummst

De soort muziek zal me een … zijn, zolang de Decibellen maar van een dermate niveau zijn, dat ik een normaal gesprek kan voeren zonder elke 30 seconden mijn keel te moeten smeren.

RCGrootveld op 16 okt 2016 18:42

En dat is nou net de bedoeling van een après-ski bar. Weinig lullen en veel zuipen.

Ben bang dat jij niet tot de doelgroep hoort van de gemiddelde après-ski tent. ;)

RFKANGOO op 16 okt 2016 19:17

Klopt …

Om me zelf lam te zuipen, hoef ik niet naar de Alpen (of waar dan ook), dan kan ik in de kroeg op de hoek, thuis op de bank, in de tuin of op mijn achterdek ook.

Ik ga op wintersport om te skiën en te genieten van de bergen en vooral de rust en stilte …
Maar vooral die laatste twee schijnt de huidige generatie “jongeren” angst in te boezemen …
Die moeten altijd “herrie” om zich heen, het liefst nog in hun ski-helm ook …

Ieder zijn lol, jullie met de herrie in (vooral) Oostenrijk en je helm, ik met de rust en gastvriendelijkheid van Italie en Zwitserland

Geniet er van zou ik zeggen, doe ik ook…

Rob

Genieten van de stilte, de natuur, de sneeuw, de inspanning, de snelheid, het zitje in de lift en het slap geouwehoer met vrienden in de apresskibar met Duitstalige muziek (geen NL aub) pak ik von Freitag auf Montag allemaal mee in mijn Geiles Leben.

Hulapalu en soortgelijke muziek kan ik met een halve liter in de zon en met die ‘Arsch im Schnee’ wel waarderen.

Let it snow, let it snow, let it snow

Persoonlijk wil ik als Nederlander juist Duitse/internationale hits horen. Een apres ski tent die louter Nederlands draait mijd ik liever.

De hits van afgelopen jaar wat mij betreft:

-Die immer lacht
-Hulapalu
-Biste Braun kriegste fraun
-Ham kummst

robbertvanwinsen op 16 okt 2016 19:40

Jup, dit dus. Geen nederlandstalige nummers, dan kan ik net zo goed thuis blijven.

Pray for Snow!

Hoi Rom,

Wat tof wat je gaat doen! Waar ga je draaien? Of moet je dat nog geheim houden? ;-)

Je maakt mij blij met:
Peter Wackel - Scheiss drauf
Helee Fischer - Atemlos durch die Nacht
Sound convoy - Hey wir wollem die Eisbaern sehn
Der Partybär feat. Conny Dachs - Jagertee
Ikke Huftgold - Dicke Titten, Kartoffelsalat
Peter Wackel - Ladioo
Annina - Jetzt geht’s auf die Piste
Glasperlenspiel - Geiles Leben
Almklausi - Hoch die Tassen
Jack Gelee - Zicke Zacke, Prost ihr Saecke
Jorg & Dragan - Eisgekuhlter Bommerlunder
DJ Charly - Rodeln, jodeln und apres Ski
DJ Charly - Das ist apres Ski

En dat soort leuke foute plaatjes!

Veel plezier met draaien!

Svp niet van die slechte NL apres ski muziek, of nog beter helemaal geen NL nummers. Voor de rest wat afwisseling is wel fijn. Vlotte rock , house nummertje , en veel duitse apres ski, en andere foute duitse nummers!

Vooral ook disco pogo ! ???

Ja, die Atzen! Ook altijd leuk!

Helemaal met Dennis,Robbert en Nickcolaris eens.
Lekkere duitse feest muziek!!!
Hier nog een paar nummertjes.

Hoch die hande ,wochenende.
Aua im kopf Tobee.
Lotusblume Tobee

peet3972

ik denk dat jij prima weet wat je moet draaien :)

Maar voor komend seizoen zal Rene Karst het wel goed doen en natuurlijk veel nummers van Pater Moeskroen (al dan niet in Lawineboys-jasje) en vergeet het clublied van Helmond Sport niet!

Persoonlijk hoor ik als Nederlander graag wat Duitse muziek, anders kan je net zo goed in de plaatselijke dorpskroeg gaan hangen ;-)

Als er de keuze is tussen een tent met Duitse muziek en een tent met Nederlandse muziek, zullen we altijd de Duitse tent kiezen.

Maargoed, uit ervaring kan ik wel zeggen dat ongeacht welke muziek er gedraaid wordt, de gemiddelde Nederland met veel bier in zn kraag lalt op alles mee.

Helemaal met Dennis,Robbert en Nickcolaris eens.
Lekkere duitse feest muziek!!!
Hier nog een paar nummertjes.

Hoch die hande ,wochenende.
Aua im kopf Tobee.
Lotusblume Tobee

peet3972 op 18 okt 2016 09:26

Die nummers van Tobee klinken ook geinig!!!

ik denk dat jij prima weet wat je moet draaien :)

Maar voor komend seizoen zal Rene Karst het wel goed doen en natuurlijk veel nummers van Pater Moeskroen (al dan niet in Lawineboys-jasje) en vergeet het clublied van Helmond Sport niet!

Daffie op 18 okt 2016 10:53

Pater is top!!!

Als ik maar mee kan zingen :D

De nummers uit deze playlist gebruiken en je zit geramd:
https://open.spotify.com/user/1165260285/playlist/042gxTEaCf…

Veel plezier!

De soort muziek zal me een … zijn, zolang de Decibellen maar van een dermate niveau zijn, dat ik een normaal gesprek kan voeren zonder elke 30 seconden mijn keel te moeten smeren.

RCGrootveld op 16 okt 2016 18:42

En dat is nou net de bedoeling van een après-ski bar. Weinig lullen en veel zuipen.

Ben bang dat jij niet tot de doelgroep hoort van de gemiddelde après-ski tent. ;)

RFKANGOO op 16 okt 2016 19:17

Klopt …

Om me zelf lam te zuipen, hoef ik niet naar de Alpen (of waar dan ook), dan kan ik in de kroeg op de hoek, thuis op de bank, in de tuin of op mijn achterdek ook.

Ik ga op wintersport om te skiën en te genieten van de bergen en vooral de rust en stilte …
Maar vooral die laatste twee schijnt de huidige generatie “jongeren” angst in te boezemen …
Die moeten altijd “herrie” om zich heen, het liefst nog in hun ski-helm ook …

Ieder zijn lol, jullie met de herrie in (vooral) Oostenrijk en je helm, ik met de rust en gastvriendelijkheid van Italie en Zwitserland

Geniet er van zou ik zeggen, doe ik ook…

RCGrootveld op 16 okt 2016 21:21

Dus jij kunt wel genieten? Dat klinkt me nieuw in de oren!

Board or go home.

Hoi Rom,

Wat tof wat je gaat doen! Waar ga je draaien? Of moet je dat nog geheim houden? ;-)

Je maakt mij blij met:
Peter Wackel - Scheiss drauf
Helee Fischer - Atemlos durch die Nacht
Sound convoy - Hey wir wollem die Eisbaern sehn
Der Partybär feat. Conny Dachs - Jagertee
Ikke Huftgold - Dicke Titten, Kartoffelsalat
Peter Wackel - Ladioo
Annina - Jetzt geht’s auf die Piste
Glasperlenspiel - Geiles Leben
Almklausi - Hoch die Tassen
Jack Gelee - Zicke Zacke, Prost ihr Saecke
Jorg & Dragan - Eisgekuhlter Bommerlunder
DJ Charly - Rodeln, jodeln und apres Ski
DJ Charly - Das ist apres Ski

En dat soort leuke foute plaatjes!

Veel plezier met draaien!

Dennis12 op 17 okt 2016 16:49

Ik draai in Sölden en ja hoor dat mag bekend worden en volgens mij is het ook al wel een beetje bekend. Ik doe het al een tijdje.
Waar ik vaak tegenaan loop is dat er veel NLers zijn die bijna pissed off worden als ik te weinig Nederlandstalig draai, Ik vertel ze vaak dan ook dat ze beter een wintersportje in Snowplanet moeten boeken.

De liedjes die hier worden genoemd ben ik ook voorstander van. Natuurlijk draai ik ook wel NL muziek tussendoor, soms meer dan me lief is.

*bericht bewerkt door moderator op 24 okt 2016 18:49

Kijk daar heb ik iets aan en ja Daffie :-) ! Ik weet indd ongeveer wel wat ik moet draaien maar ben gewoon benieuwd wat er leeft.
Het gebeurd wel eens dat er NLers bij me komen en bijna pissed off worden als ik net een Duits/Tiroler blokje draai, wat ik erg graag doe.
Vaak vertel ik ze dan ook of ze al door hebben dat ze niet meer in NL maar in Oostenrijk zijn en of ze dan niet beter een wintersportje in Amsterdam kunnen boeken ;-)

Ik ben zelf ook van de faute Duitse Schlager en de Tiroler kneiters. Ik draai uiteraart ook NL muziek tussendoor want de bar waar ik sta komen nou eenmaal veel NLers
De nummers die jullie opnoemen heb ik iets aan, de meeste doe ik dan ook meestal al wel, maar die ik niet ken ga ik even onderzoeken :-) Ik ga ze allemaal checken

Ook een fijn lijstje dit met een mix van NL en Duits.

https://open.spotify.com/user/112109999/playlist/5EjIUbvbnML…

*bericht bewerkt door moderator op 24 okt 2016 19:13

Ook een fijn lijstje dit met een mix van NL en Duits.

https://open.spotify.com/user/112109999/playlist/5EjIUbvbnML…

Hoi Rom,

Wat tof wat je gaat doen! Waar ga je draaien? Of moet je dat nog geheim houden? ;-)

Je maakt mij blij met:
Peter Wackel - Scheiss drauf
Helee Fischer - Atemlos durch die Nacht
Sound convoy - Hey wir wollem die Eisbaern sehn
Der Partybär feat. Conny Dachs - Jagertee
Ikke Huftgold - Dicke Titten, Kartoffelsalat
Peter Wackel - Ladioo
Annina - Jetzt geht’s auf die Piste
Glasperlenspiel - Geiles Leben
Almklausi - Hoch die Tassen
Jack Gelee - Zicke Zacke, Prost ihr Saecke
Jorg & Dragan - Eisgekuhlter Bommerlunder
DJ Charly - Rodeln, jodeln und apres Ski
DJ Charly - Das ist apres Ski

En dat soort leuke foute plaatjes!

Veel plezier met draaien!

Dennis12 op 17 okt 2016 16:49

Thanks! Nee hoor, dat is geen geheim. Ik werk in Sölden (Ötztal) al een aantal jaar in een klein Apresski barretje welke ook een beetje NL georienteerd is. Thanks voor je input!

Hoi Rom,

Wat tof wat je gaat doen! Waar ga je draaien? Of moet je dat nog geheim houden? ;-)

Je maakt mij blij met:
Peter Wackel - Scheiss drauf
Helee Fischer - Atemlos durch die Nacht
Sound convoy - Hey wir wollem die Eisbaern sehn
Der Partybär feat. Conny Dachs - Jagertee
Ikke Huftgold - Dicke Titten, Kartoffelsalat
Peter Wackel - Ladioo
Annina - Jetzt geht’s auf die Piste
Glasperlenspiel - Geiles Leben
Almklausi - Hoch die Tassen
Jack Gelee - Zicke Zacke, Prost ihr Saecke
Jorg & Dragan - Eisgekuhlter Bommerlunder
DJ Charly - Rodeln, jodeln und apres Ski
DJ Charly - Das ist apres Ski

En dat soort leuke foute plaatjes!

Veel plezier met draaien!

Dennis12 op 17 okt 2016 16:49

Thanks! Nee hoor, dat is geen geheim. Ik werk in Sölden (Ötztal) al een aantal jaar in een klein Apresski barretje welke ook een beetje NL georienteerd is. Thanks voor je input!

Doe Toontje, Geertje en Ruud de groeten :-)

Doe Toontje, Geertje en Ruud de groeten :-)

Doe Toontje, Geertje en Ruud de groeten :-)

Zjanke op 24 okt 2016 19:35

haha komt goed!

Wat mij betreft ook liever Duitstalig…! En flink wat decibellen… Voor een goed gesprek ga ik nier naar een après ski kroeg…!! (En nee, ik ben niet zo’n jong gastje)
Elk jaar weer op zoek naar de nieuwste, leukste Apres-ski muziek, ik heb al het een en ander voorbij zien komen in dit topic. Nog een paar nummers ter aanvulling, niet perse de nieuwste…
Toten Hosen - Tage wie diese
Axel Fischer - Amsterdam (iets ‘hollands’ op z’n Duits…!)
Bernd Stelter - Ich hab’ drei Haare auf der Brust, ich bin ein Bar
Blockhouse Gang - The boxer (la la la la)
Brings - Superjeilezick
Dennie Christian - Rosamunde
DJ Otzi, Nik P. - Ein Stern (Party Mix)
Dorfrocker - diverse nrs, zoals Auf der Alm, Vogelbeerbaum
Hohner - Schenk Mir Dein Herz
Leo Colonia - 75 D (oud… maar nog steeds leuk!)
Lollies - Wahnsinn (…Holle, Holle, Holle)-VonVorneUndVonHintenTiefhineinMix
Lorenz Buffel & Ikke Huftgold - Ich will Sex mit Dir Carmen, melodie van sex met die kale, ook prima voor je nederlandse duitse kroeg…
Mickie Krause - Schatzi Schenk Mir Ein Foto, idem commentaar
Peter Wackel - Schwarze Natascha
Rednex - Cotton Eye Joe, of de party mix hiervan… Engelstalig, maar wel kneiter van meezinger.
Seeed - Ab in den Suden
Sportfreunde Stiller - Ein Kompliment (hoor ik eigenlijk te weinig!)
Supreme - Westerland
Tobee - Lotusblume
Udo Jurgens - Griechischer Wein (maar dat is eigenlijk heel persoonlijk…)
Wencke Myhre - Er hat ein knallrotes Gummiboot
Zillertaler Schurzenjager - Zillertaler hochzeitsmarsch en Sierra Madre
Oktoberfest XXL - Furstenfeld
Jurgen Drews - Fur Einen Tag
voXXclub - Rock mi
Die Troglauer Buam - Der Haberfeldtreiber
Matty Valentino - Schnaps das war sein letztes Wort 2014
Rabaue - Ich Liebe Das Leben
Brings - Kolsche Jung
Satzy (Man of the Alps) - Wenn schon daneben (Is een collega van je…)
Culcha Candela - Von Allein
Rabaue - Lass mich dein Skilehrer sein
Lollies - Hintertux find ich gut … Maar dat lijkt me niets voor Solden … ha ha

Ik hoor graag in dit topic wat er dit jaar weer helemaal gaat worden…! Met Hintertux, Obertaueren en Tignes in het vooruitzicht moet ik natuurlijk wel op de hoogte zijn!! :-)

Wim

Ben zelf ook meer fan van juist de Duitse apres-ski muziek. Een paar Nederlandse nummers is oke, maar zeker het grootste deel

Wat mij betreft ook liever Duitstalig…! En flink wat decibellen… Voor een goed gesprek ga ik nier naar een après ski kroeg…!! (En nee, ik ben niet zo’n jong gastje)
Elk jaar weer op zoek naar de nieuwste, leukste Apres-ski muziek, ik heb al het een en ander voorbij zien komen in dit topic. Nog een paar nummers ter aanvulling, niet perse de nieuwste…
Toten Hosen - Tage wie diese
Axel Fischer - Amsterdam (iets ‘hollands’ op z’n Duits…!)
Bernd Stelter - Ich hab’ drei Haare auf der Brust, ich bin ein Bar
Blockhouse Gang - The boxer (la la la la)
Brings - Superjeilezick
Dennie Christian - Rosamunde
DJ Otzi, Nik P. - Ein Stern (Party Mix)
Dorfrocker - diverse nrs, zoals Auf der Alm, Vogelbeerbaum
Hohner - Schenk Mir Dein Herz
Leo Colonia - 75 D (oud… maar nog steeds leuk!)
Lollies - Wahnsinn (…Holle, Holle, Holle)-VonVorneUndVonHintenTiefhineinMix
Lorenz Buffel & Ikke Huftgold - Ich will Sex mit Dir Carmen, melodie van sex met die kale, ook prima voor je nederlandse duitse kroeg…
Mickie Krause - Schatzi Schenk Mir Ein Foto, idem commentaar
Peter Wackel - Schwarze Natascha
Rednex - Cotton Eye Joe, of de party mix hiervan… Engelstalig, maar wel kneiter van meezinger.
Seeed - Ab in den Suden
Sportfreunde Stiller - Ein Kompliment (hoor ik eigenlijk te weinig!)
Supreme - Westerland
Tobee - Lotusblume
Udo Jurgens - Griechischer Wein (maar dat is eigenlijk heel persoonlijk…)
Wencke Myhre - Er hat ein knallrotes Gummiboot
Zillertaler Schurzenjager - Zillertaler hochzeitsmarsch en Sierra Madre
Oktoberfest XXL - Furstenfeld
Jurgen Drews - Fur Einen Tag
voXXclub - Rock mi
Die Troglauer Buam - Der Haberfeldtreiber
Matty Valentino - Schnaps das war sein letztes Wort 2014
Rabaue - Ich Liebe Das Leben
Brings - Kolsche Jung
Satzy (Man of the Alps) - Wenn schon daneben (Is een collega van je…)
Culcha Candela - Von Allein
Rabaue - Lass mich dein Skilehrer sein
Lollies - Hintertux find ich gut … Maar dat lijkt me niets voor Solden … ha ha

Ik hoor graag in dit topic wat er dit jaar weer helemaal gaat worden…! Met Hintertux, Obertaueren en Tignes in het vooruitzicht moet ik natuurlijk wel op de hoogte zijn!! :-)

Wim

DJWim op 29 okt 2016 19:09

Kijk dit zijn de leuke lijsten en nog van een collegea ook, draai je ook in een apresski bar?
Ik heb inmiddels ook alweer heel veel leuke nieuwe duitstalige liedjes waarvan ik denk dat ze het dit seizoen wel vol zullen houden:
257ers - Holland
257ers - Holz
Seiler und Speer - wü ned
Dj ötzi - A Mann für Amore

en zo nog een stuk of wat…

Hier nog 1: Johnny Däpp van Lorenz Büffel, deze is op dit moment een knaller in de alpen…

Groetjes, DJRom

Plaats een reactie