Hoe laat vertrek vanuit oostenrijk naar huis?

@Ivo4 je bent er nog niet en je wil weten wanneer je best kan vertrekken. Ik zou zeggen, stap niet uit of beter in de boot (of ben je met de tram, te voet, de bus, liftend, …?) en blijf thuis. Scheelt een hoop ellende.

monoskito op 30 okt 2016 13:54

huh?

Hoe wil jij dit dan noemen?? Mijn routeplanner zegt dat dit 840km is en je er op dit moment zonder tussenstops 8 uur over doet. Dat zou uitkomen op een gemiddelde van 105 per uur. Als je met meerdere personen bent en je 2 of 3 x stopt voor een korte pauze om van chauffeur te wisselen is dit volgens mij prima haalbaar.

Heb je kennelijk een andere routeplanner dan ik, want de mijn geeft 870 resp. 930 aan voor St Anton (am Arlberg) naar Gent (daar waar ik op reageerde). En uitgaande van een gemiddelde afstand van 900 kom je dus op 900 / 7.5 = 120 gemiddeld
Trek er totaal een uur stops van af, kom je op een gemiddelde van 900/6.5 = bijna 140 uit.

En met 40 jaar rijervaring met een jaargemiddelde van 40000/jaar durf ik te stellen dat je om zo’n gemiddelde te halen met je verstand op nul, je blik op de Dom Dom asociaal en onverantwoord moet jakkeren en alle regels aan je laars moet lappen.

Rob

Zaterdagochtend de auto inpakken. Tot een uur of 15/16 skiën en dan een hotel in zuid Duitsland. Lekker eten en de volgende dag in de middag weer thuis.

Je moet een beetje geluk hebben, wat het weer en files betreft.
Wij vertrekken altijd tussen 4.00 en 5.00 uur, en moeten ongeveer 850km. Meestal zijn we rond 13.00 thuis ( mits geen files, of sneeuw). Ik denk dat, je of heel vroeg, of s’ middags rond 15.00 uur het beste kunt vertrekken.

Buiten het hoogseizoen een keer op zaterdag lekker nog op het terras gezeten en om 13 uur gaan rijden. Toen waren we met volwassenen en rond middernacht thuis. Prima, geen drukte op de weg.

Met mijn gezin in de krokusvakantie gaan we wel vroeg weg op zaterdag, maar ik sta pas op bij een 7 in de klok. Ik heb wel vakantie!
Als ik maar voor 22 uur thuis ben vind ik het prima.
We zijn nu 2x met vrienden geweest en zij zijn 2x ruim eerder vertrokken, maar hebben in het begin minder goed de knelpunten omzeild waardoor wij voor kwamen. Vervolgens hebben ze ons weer ingehaald doordat zij de 61 namen en wij de 3.
Uit Italië waren we om 21:00 thuis, Uit tirol voor het avondeten.

We hebben dus 2x de drukte in het begin wel kunnen omzeilen, maar de drukte op de 3 doe je weinig aan. Vooral omdat ze ook rustig de berm gaan maaien op dat soort dagen en een paar rijstroken afzetten.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat uit Frankrijk is. Daar ben ik alleen nog buiten het hoogseizoen geweest, maar dan merk je weinig van drukte.

Ik ga buiten het hoogseizoen, dat scheelt. Maar meestal gewoon vlot ontbijten (spullen al ingepakt de avond er voor) en dus rond 8:30 / 9:00 weg. Files vallen heel erg mee en meestal zo rond 18:00 wel thuis… Vorig jaar alleen wat vertraging gehad bij Mönchengladbach, waar de plaatselijke FC net klaar was met een wedstrijd, en ook wel eens in het ruhrgebied wat drukte, maar nooit iets schokkends.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie