Ski-maat gezocht voor Trois-Vallées (Fr.) wk 4 maart 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Aktieve 65+er/ervaren skiër zoekt enthousiaste ski-maat (m) voor de week van 4 t/m 11 maart 2017 in Trois-Vallées (Fr.) het grootste ski-gebied van Europa.

Omdat mijn eerdere ski-maat wegens blessures moest afhaken zoek ik een sportieve vervanger met ruime ski-ervaring. Geboekt is al een gunstig geprijsd appartement/studio in Brides les Bains, van waaruit de Trois-Vallées aktief skiënd doorkruist kunnen worden. Naar keuze en mogelijkheden van de nieuwe ski-maat kunnen we ofwel vrijdagavond of zaterdag het appartement in gebruik nemen.

Een mogelijke optie is om al vrijdag 3 maart per auto te vertrekken, vervolgens 7 dagen te skiën van zaterdag t/m vrijdag en dan op zaterdag 11 maart weer terug te rijden. Reis en verblijf op basis van gedeelde kosten en enige zelfwerkzaamheid op het gebied van maaltijden en kameronderhoud. Concrete invulling uiteraard bespreekbaar.

Belangstelling gewekt? Dan zie ik je reactie graag tegemoet.

In aanvulling op het bovenstaande: het betreft een appartement in ‘Le Grand Chalet’ in het centrum van Brides les Bains en wordt particulier gehuurd à € 280,- p.w. all-in.

Dat is wel heel weinig voor een week all in.
“All in” is dt incl maaltijden?
Ik ben nog nooit in les trois vallees geweest maar eens moet de eerste keer zijn
Ik heb interesse!

Inderdaad een gunstige prijs voor het appartement in Brides les Bains, maar die € 280,- all-in betreft uitsluitend de kosten voor appartement, toeristenbelasting en parkeergarage voor een week.
Ik stel voor, dat we de vervolg-communicatie voeren per PB.

Helaas zag Sietze Frankrijk bij nader inzien toch niet zo zitten, waarmee de weg dus weer vrij is voor eventuele andere kandidaten. Ik houd me aanbevolen!

Dag Pensionado,
Ik ben een vrouw van 65+, die helaas ook genoodzaakt is om alleen te gaan skiën en vroeg mij af of u inderdaad voornemens bent uitsluitend met een mannelijke ski-maat op wintersport te gaan.
Ingeval u dat wat ruimer wilt zien dan houd ik mij aanbevolen, waarbij het mij alleen gaat om de gezelligheid en het samen reizen en skiën.

Ik verneem het graag.

Goede morgen Bets,
Met hartelijke dank voor uw reactie moet ik bevestigen, dat ik inderdaad uitsluitend zoek naar een mannelijke ski-maat. Dat heeft alles te maken met het appartement (1 woon/slaapkamer), alsook met het gegeven, dat ik het mijn echtgenote niet wil aandoen, dat ik een week lang mijn (slaap)kamer zou delen met een andere dame.
Maar ongetwijfeld zult u nog andere en beter passende mogelijkheden weten te vinden op dit forum en daarbij wens ik u dan ook heel veel succes!

Hoi Pensionado,
Mocht je niemand kunnen vinden wil ik, vrouw 52, wel het appartement van je overnemen en gaan met bijv. Bets…;-)
Ik snap je reactie volkomen overigens, als ik getrouwd zou zijn en mijn man zou met een vreemde dame eenn appartement delen … is not done. Jammer!

Hallo Armande,
Met hartelijke dank voor je medeleven moet ik je berichten, dat ik tzt in het uiterste geval alleen zal vertrekken naar Brides les Bains. Dus overname van het appartement ziet er niet in!
Ik wens je daarom veel succes met het vinden van een voor jou geschikte ski-groep op dit forum.

Hey Pensionado,
Hierbij wil ik u even laten weten, dat ik toch nog een vriendin bereid heb gevonden om samen met mij te gaan skiën en wel in Les Menuires in de week van 4 februari a.s.! Ik kijk er al naar uit!!

Waar ik mij eerder in mijn enthousiasme/wanhoop meldde in deze topic valt mij nu toch op, dat er blijkbaar maar weinig mannelijke interesse is om mee gaan skiën!?? Terwijl er toch best vaak sprake is van ‘alleengaande’ mannen! Maar misschien reageren mannen iets later dan vrouwen op dergelijke topics???

Hoe dan ook, ik wens u alsnog veel succes met het vinden van een ski-partner!

*bericht bewerkt door Bets op 17 jan 2017 11:32

Mochten er nog alleengaande vrouwen zijn. Ook ik heb nog een arrangement voor een shortski (3d ski, reis per slaapbus, all-in incl skipas voor voll 3Vallees). Ben zelf 47j vrouw uit BE op zoek naar kamergenoot voor Les menuires. Vertrek op DO avond 2/02.

*bericht bewerkt door Windsurfster op 17 jan 2017 18:32

Goede morgen Bets,
Heel goed, dat je toch nog met een vriendin naar Les Menuires kunt gaan. Ik wens jullie daar erg veel plezier!

Je opmerking over de geringe interesse van ‘alleengaande’ mannen voor mijn ski-vakantie in de wk van 4 maart moet ik helaas onderschrijven. Maar ik heb er nog alle hoop op, dat het de komende tijd nog wel zal lukken om een enigszins gelijkgestemde ski-maat te vinden.

Bij deze dan ook een appèl aan ervaren 50+ skiërs (m) zonder ski-partner om zich te melden voor een mooie ski-vakantie in Les Trois Vallées in de week van 4 t/m 11 maart a.s.!

Na een heerlijk weekje skiën in het Zillertal met absoluut ‘Kaiserwetter!’ en goede pistes richt ik me nu op de ski-vakantie in Les Trois Vallées in de week van 4 maart. Uiteraard hoop ik op één of meerdere reacties van enthousiaste en enigszins gelijkgestemde 50+ skiërs. Uiteraard kan dat via dit forum, maar uiteraard ook dmv een privé-bericht! Wie gaat er mee??

Als we de huidige weersvoorspellingen mogen geloven, dan kunnen we er bijna zeker van uit gaan, dat er in de week van 4 t/m 11 maart a.s. weer ruim voldoende sneeuw aanwezig zal zijn in Les Trois Vallées! En als het een beetje mee zit ook nog veel zon bovendien!!
Wellicht een mooie aanleiding voor een alleengaande en ervaren skiër om zich alsnog bij mij aan te sluiten voor een mooie ski-week?? Ik verneem het graag!

Inmiddels wordt het echt ‘last minute’ voor degene, die eventueel nog mee wil. Als het niet anders wordt vertrek ik a.s. donderdag, overnacht dan in de omgeving van Basel en rijdt vrijdag door naar Brides les Bains en sta dan zaterdag t/m donderdag of vrijdag op de ski’s!
Het skiën is een prettig vooruitzicht, de reis en het verblijf aldaar alleen is wat minder, maar gaat zeker lukken!!
Maar mocht er nog iemand ambitie hebben, dan laat het me maar weten!!

Hoi pensionado. Ik heb je een last minuten pb gestuurd… laatste kans!!! Tot zo.

Hey Pensionado, na een dagje skiën wil ik aan de toog hangen en de voeten onder de tafel schuiven, dus enige zelfwerkzaamheid op het gebied van maaltijden en kameronderhoud moet er van mij niet worden verwacht. Daarom ook dat ik eerstdaags nog een very last minute hotel zal boeken in Les Menuires voor de periode van 4 tot 11 maart om dan vele kilometers af te haspelen. Samen op een appartement komt niet goed :-), maar misschien kunnen we wel een dagje samen skiën? Le Grand Tour op één dag staat bij mij met stip op één :-) Ben een 49-jarige (dus net geen 50+), (tamelijk) ervaren skier die wel elke helling afgeraakt, is het niet met techniek, dan wel met durf :-) Laat maar iets weten.

Hey FreudeAmFahren,
Lijkt me zeker een mogelijkheid om een dag samen te skiën. Stuur me svp per PB je gegevens + tel.nr waarop je volgende week te bereiken bent. Na ontvangst daarvan zal ik je mijn gegevens toesturen.
Gr
Pensionado (Ton)

Ok Pensionado, heb je een pb gestuurd. Tot later!

Wij gaan met een hele groep (14 man) naar les trois vallees en verblijven in Menuires. Zeker geen probleem als je eens een dagje mee wilt of ik wil wel eens een dagje met een ervaren skiër meegaan, maar ik voldoe helaas niet aan je vereisten (te jong en te vrouwelijk). Maar altijd welkom, onze groep heeft best wel een deftig niveau.

@TinySki2, ik ga reeds een dagje skiën met Pensionado, maar wil ook best wel eens met jullie meeskiën (of jij/jullie met mij :-) ). laat maar iets weten indien interesse.

@FreudeAmFahren altijd welkom :)! Wij beginnen zondag aan onze skiweek.

@TinySki2, prima, heb je een PB gestuurd. Mijn skiweek vangt morgen aan en loopt tot en met vrijdag of zaterdag.Tot dan!!!

@TinySki2 en @FreudeAmFahren, mooi, dat mijn topic hiertoe heeft geleid! Wellicht kunnen we zelfs nog wel gedrieën gaan skiën?!
Zelf ben ik vanmiddag aangekomen en begin morgen de ski-week in Val Thorens. In principe heb ik maandag vrijgehouden voor FAF, maar we kunnen eventueel ook gezamenlijk afspreken boven in/bij het restaurant t.o. de Bruyère-lift. Ik verneem het graag en anders bellen we!

Wat leuk! Veel plezier

Gaat denk ik wel lukken, Haas! Niet toevallig ook in de buurt deze week?

@Pensionado en @TinySki2: deze middag aangekomen in Les Bruyères en de eerste km afgemaald (ook al is het weer niet zo super met de wind en de lichte sneeuwval). Bij aankomst gemerkt dat hotel aan de voet van de Bruyère 1 ligt. :-) Vandaag wel weinig liften open (wegens wind), morgen zou het beter moeten zijn. Grtz

@FreudeAmFahren en @TinySki2: Klopt helemaal! Het begon vanochtend al met veel wind en natte sneeuw. Niet iets waar men vrolijk van wordt. Vanmiddag eerst een beetje zonneschijn, maar daarna weer lichte sneeuw en wind. En men kon inderdaad niet op hoogte komen om een oversteek te maken. Rond 16.00 uur gestopt.
Morgen hopenlijk beter!

@FreudeAmFahren @Pensionado juist toegekomen in le Betaix, hopelijk morgen goed skiweer. Tocht naar hier is heel goed verlopen, gelukkig veel file kunnen vermijden, want veel ongevallen op de weg gebeurd. Tot snel!

Dag Tine,
Fijn, dat jullie reis goed is verlopen. Voor morgen schijnen de berichten ook te duiden op sneeuw e.d., maar laten we optimistisch blijven, toch? We hebben nog telefonisch kontakt of anders per pb.
Gr
Pensionado (Ton)

@pensionado, @TinySki2: fluo gele skijas met zwarte mouwen, zwarte skibroek, groen helm … that’s me… moest je me vandaag al bezig zien … geef maar een schreeuw … en anders vanaf morgen maandag … grtz

Plaats een reactie