Snowboardkeuze camber of flying v

Hoi Allemaal,

Na een aantal jaren op een Burton Clash snowboard te hebben gereden, wil ik me dit jaar een nieuw board kopen. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op de Burton Process, alleen nu is de vraag neem ik een flying v of de camber. Zelf ben ik voornamelijk op de piste te vinden, met af en toe wat jumps en ook af en toe wat off piste. In het park ben ik nauwelijks te vinden, wel kan ik tijdens een afdaling een stuk park meepakken om een box glijden en/of springen, maar geen pipes, rails of halfpipe. Na één en ander op een neer geemailed te hebben met Burton zelf was hun advies the camber versie, maar ik wou jullie toch ook nog vragen om wat advies?

Ben zelf 1.73CM, 63KG en ervaring 6/7 jaar. Qua lengte snowboard neem ik de 152CM met de Burton Malavita EST binding. Alleen zoals gezegd de keuze die ik nog moet maken is flying v of camber.

Alvast bedankt voor jullie advies!!

Ik heb ongeveer precies hetzelfde.
Heb ook een burton Clash gehad en heb dit jaar een nieuw board gekocht.
Het is de Burton custom twin flying V geworden.
Rede hiervoor dat ik ook ‘tekort’ kwam met mijn oude board en dus graag wat nieuws wilde.
Ik wilde ook niet af van het Rocker. en de Flying V zou dat toch stukken beter zijn dan een gewone rocker.

succes met de keuze.

Ben zelf een enorme liefhebber van camber, maar kan me voorstellen dat als je van flat/rocker afkomt de flying v een betere optie kan zijn (persoonlijk vind ik het niks).

Heb je toevallig ook nog gekeken naar wat boards die wel camber onder de voet hebben en wat rocker in de tip & tail? Dan heb je wel wat vergevingsgezindheid maar ook het camber gevoel wat heerlijk is op de pistes.

O ja: je kan evt ook kijken of je het board kan testen. Volgens mij moeten ze hem bij Duijvestein wel hebben.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 nov 2016 08:39

Buiten de naam van het board verschilt een flying-V profiel dusdanig veel van een traditioneel camber profiel, dat als je echt weet wat voor soort board goed bij je past, de uiteindelijke keuze nooit een strijd tussen deze twee varianten zou mogen zijn.

Gezien je wensen en je oude plank vind ik het advies van Burton opmerkelijk. Ik zou dan veel eerder bij de Flying-V versie uitkomen. Waarom ook eigenlijk een Burton en je bovendien laten adviseren door Burton zelf?! Er is zó veel meer moois op de markt als je je merkvoorkeur los laat en je eens laat adviseren in een ‘onafhankelijke’ shop.

Van een rocker overstappen op een full-camber, zonder zo’n plank eens onder je voeten te hebben gehad, lijkt me in ieder geval zeer onverstandig.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Er zijn binnenkort testdagen bij Snowworld Zoetermeer waar meerdere snowboardmerken klaar staan, dan kun je wat verschillende boards uitproberen en weet je wellicht beter wat je kan kiezen. Ik weet ook dat 1 vd 3 testdagen de mensen van Cellblock Utrecht aanwezig zullen zijn, kom al jaren in die winkel en wordt er altijd uitstekend geholpen. Vroeger Burton gehad, tegenwoordig een Bataleon (vloeken in de kerk voor @Sneeuwbaard) en Jones. Succes met je keuze in elk geval!

In dit geval wil ik zelfs van m’n geloof afstappen en gaan vloeken in de kerk door in dit geval een Bataleon zeker niet uit te sluiten als de voorkeur uit gaat naar een camberboard, die voor iemand met een rocker-verleden een goed alternatief kan zijn omdat deze veel minder snel af zal straffen. Dan is het wel zaak zo’n plank eens te gaan testen, omdat er nogal uiteenlopende ervaringen (haat-liefde) zijn.

Als ik één technologie moet noemen die ik nog minder prettig aan vond voelen dan het ‘knikpunt’ van een Bataleon, was het wel het veel te losse gevoel van de in mijn ogen iets te nadrukkelijk aanwezige rocker tussen de voeten bij een plank met flying-V :). Iemand die van een camberplank ‘terug’ wil naar een flying-V zou ik dat op voorhand afraden. Kom je van een rocker, dan is de kans dat zo’n plank bevalt een stuk groter.

Doe wat met het advies van @marijnt. Op die manier heb je de grootste kans dat je ‘de ware’ tegen gaat komen. Wedden dat het dan niet het board is waar je van te voren aan dacht?! ;)

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 15 nov 2016 14:02

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie