Hestra handschoenen

Ik ben van plan om Hestra’s te kopen (waarschijnlijk de Army Leather Wool Terry), maar hebben jullie ervaring met Hestra en zijn ze werkelijk de beste die je kan kopen?

Ja heerlijk! Heb ze wat later in het seizoen gekocht en ben er zeer tevreden mee. Geen koude handen in gehad, en als je je hand erin stopt met nog een klein beetje sneeuw dan is dat snel gesmolten en gedroogd zonder koude vingers te krijgen. Ook lekker is dat je de binnen handschoen kunt wassen. Je moet ze wel echt wekelijks insmeren met het bijbehorende spul, blijven ze mooi en soepel van

Never eat the yellow snow

Vorige jaar Hestra gekocht en was de beste koop van het jaar. Op tijd invetten en ze gaan volgens andere jaren mee.

May the ski force be with you !!

Zelf de hestra leather fall line handschoenen gekocht, ontzettend mooi materiaal. Wel belangrijk om ze goed te onderhouden. Begin seizoen en voordat ze de berging ingaan besteed ik daar voldoende aandacht aan.

Zelf heb ik de army heli ski. Of Hestra het beste is… Zelf ben ik zeer tevreden en kan kwaliteit waarderen. Kosten wat, maar dan heb je ook iets. De army heli ski hebben een lange cuff. Hier moet je van houden. Het gaat makkelijk over je mouw van je skijas en zorgt ervoor dat sneeuw buiten blijft en warmte binnen. Wil je een handschoen die in je jas valt dan is de heli ski niks voor jou. Onderhoud: heb bijenwas van Hestra zelf erbij aangeschaft. Af en toe even erin wrijven.

Let it snow, let it snow, let it snow

Ik heb er ook onlangs gekocht.
Op bergzeit krijg je nog 20%, dat maakt ze toch een pak goedkoper.

Ik heb zowel de 3 vinger als 5 vingerhandschoen. De 3 vingerhandschoen gebruik ik als het heel koud is en 5 vingerhandschoen meestal later in het seizoen. Ik wil geen andere meer. Zelf vind ik het prettig als de handschoen over mijn jas valt. Idd na elke vakantie invetten.

Zelf heb ik de Army Leather Heli Ski en uitermate tevreden mee.
Inmiddels heb ik er ongeveer 60 weken gebruik van gemaakt en pas nu begint de eerste slijtage op te treden. Voor mij niets anders meer dan Hestra, geld meer dan waard.

Thank God summer is over!

Op WePowder staat er ook een topic over en de mensen daar zijn er ook erg enthousiast over. Ik ga eerdaags ook een paar Hestra Army Leather Heli Ski wanten kopen.

Ik zou graag de volgende hebben:

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30360-ar…

Bij de Zwerver in Herentals hebben ze dit type niet, wel gaan ze navragen of ze te bestellen zijn. Ben benieuwd.

Edit: Top service daar trouwens !

*bericht bewerkt door GeensMaarten op 05 dec 2016 13:41

Toppers zijn het.
De Army leather heli.Zelfs bij -25 c
Je doet er 10 jaar mee!
Zelfs bij intensief gebruik 6 maanden +per jaar.
Heb ik gehoord.

Ik heb net een paar weken geleden de Hestra Army Leather Heli Ski handschoenen gekocht (ter vervanging van mijn verloren geraakte Peak Performance GTX handschoenen).

Thuis zitten de Hestra’s heerlijk (ook het geitenleer al behandeld) :-), nu straks zelf nog ervaren hoe ze het in de praktijk doen. Heb er hoge verwachtingen van als de diverse positieve opmerkingen leest op het internet. Voordeel is wel dat er een aparte binnenhandschoen is die je kan wassen.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Net een nieuwe set gekocht, de army leather extreme mitt. Deze koukleum heeft het niet meer koud. Hiervoor had ik de army leather heli ski mitt ook warm maar de nieuwe zouden nog warmer zijn. Overigens kun je op de NL site van bergzeit met 20% korting kopen met de code powder20

Vraagje aan de hestra gebruikers:
Zitten er in de wanten, vingerhandschoentjes ?

Vraagje aan de hestra gebruikers:
Zitten er in de wanten, vingerhandschoentjes ?

niekniek op 6 dec 2016 06:35

In het 3-vinger model alleszinds wel

Plaats een reactie