VLOG: Spåtind skisenter: Mijn real life Skiresort Tycoon!

Mooi man! Hoe moet ik dat laatste deel van die skikaart op de top nou bekijken, bij die gestreepte lijn. Is dat nog een lift, of?
De route naar Noorwegen heb ik dit jaar nog gereden (Oslo), maar man wat een saai eind is dat zeg. Dan kun je beter naar midden Italië rijden, dat is een stuk gevarieerder. Noorwegen zelf is wel schitterend!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Mooi man! Hoe moet ik dat laatste deel van die skikaart op de top nou bekijken, bij die gestreepte lijn. Is dat nog een lift, of?
De route naar Noorwegen heb ik dit jaar nog gereden (Oslo), maar man wat een saai eind is dat zeg. Dan kun je beter naar midden Italië rijden, dat is een stuk gevarieerder. Noorwegen zelf is wel schitterend!

Thomas op 25 nov 2016 10:35

Dat is een skiroute. Dat laatste gedeelte moet je lopen, dus eigenlijk een soort toerskiën. Nieuwe uitdaging voor @Rogier? ;)
Misschien is nu een vermelding op Wintersporters-skigebieden wel waardig?

*bericht bewerkt door Svennoo op 25 nov 2016 12:48

Carnas on Tour

@martijn… Stuur even een PM dan kunnen je skigebiedje aanmaken op de site ;-)

Click. Click. Peace

@HN65 Nee die ga ik niet aanschaffen. Zo’n pistebully is echt een geldput. Alleen rendabel als je er continubedrijf mee hebt. Die machines slijten nogal: motorsysteem, hydrauliek, koelsysteem e.d. Dat kost handenvol met geld. en je hebt een garage nodig+ mensen betalen die het repareren. Gelukkig kan ik pistepreparering inhuren!

*bericht bewerkt door martijn.. op 25 nov 2016 18:31

Aha, fair enough. Maar wel jammer, moet toch fantastisch zijn om met zo een hok vol pk’s te rijden. Succes!!

Op welke dagen ga je openen? want ik kan me zo voor stellen dat naast de locals er door de week niet zo veel behoefte aan is, of vergis ik me daar in? En ik zag dat er in de buurt van Lillehammer nog een behoorlijk aantal andere skigebieden is, hoe wil je daar mee concurreren?

@HN65 Ik zal af en toe wel meerijden! ik zal wel wat filmen. @DaanJansema,

klopt ik ben ook alleen vrijdag t/m zondag open. Overigens in bijna in alle skigebieden, op de meest grote en bekende na kun je doordeweeks een kanon afschieten. (tenminste dat is mijn ervaring) Daarom ben ik ook dan dicht. Ik heb niet de uiterste noodzaak om te concurreren omdat mijn klandizie 90% bestaat uit de mensen die hier een hut in eigendom hebben. (zitten hier ca. 1000 hutten). Daarnaast zijn de andere gebieden allround gericht en zijn vooral in de weekenden al massaal geworden. Wij gaan ons enkel op kinderen richten. Maw. wil je kleinschalig met je gezin een leuke dag hebben waar iedereen kan doen wat ie wil, zit je bij ons goed.

Omdat er zoveel hutten zijn (klanten basis), maar de faciliteiten nog niet zijn uitontwikkeld in tegenstelling van andere plaatsen, was voor ons een hele grote + om dit te gaan doen. Daarnaast is er een duidelijke vraag van de huidige gasten een vraag naar alpineskien.

De reden waarom dit nog niet zo ver is, is omdat dit resort een tijd heeft stil gestaan toen het in eigendom was van een een investeringsmaatschappij. Nu is het weer in handen van private die geëngageerd zijn om het verder uit te bouwen en dat nu ook al een aantal jaar flink geïnvesteerd hebben. Alleen hadden zij niet de capaciteit om alles alleen te doen dus het bedrijf is geherstructureerd en zijn er wat extra ondernemers aangetrokken om delen op te pakken, waar wij er dus nu 1 van zijn. Met de nieuwe samenstelling moeten we dus goed samenwerken om dit resort op de kaart te zetten. Ik hoop dat dat lukt!

*bericht bewerkt door martijn.. op 25 nov 2016 22:41

100% jaloezie, heel veel succes! en ik ben erg benieuwd naar je vlogs en updates!

*bericht bewerkt door PimBressers op 25 nov 2016 23:04

Dat is behoorlijk duidelijk? kunnen deze hutten gekocht en verkocht worden door de klanten, en plegen die dan zelf onderhoud?

Beste mensen aflevering 4!

*bericht bewerkt door martijn.. op 28 nov 2016 23:24

En aflevering 5 is klaar!
https://youtu.be/Ll7JDIXWQZI

Mooi man! Alles klaar dus nu om de wintersporters te verwelkomen?
Wel leuk dat “rental pistebully service”!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

wat tof! Voor welk deel bij jij verantwoordelijk? En ben je ondernemer dwz risicodragend of werk jij in opdracht?

@wintersportenvliegen, tis mijn eigen ding!

Dit weekend gaan we open. Dat is natuurlijk erg spannend omdat ik echt niet weet wat ik kan gaan verwachten. Ik hoop dat alles goed gaat maar de spanning bouwt zich langzaam op in mijn hoofd. Maar goed, dat is nou juist het leuke!

Bij deze aflevering 6!
https://youtu.be/CaYOVHplYMI

Toch nog best een lange sleeplift. Spannend ook de opening, ben heel benieuwd!

Is het nou enkel het skigebied dat je runt of doe je er nog meer bij??

Übung macht den meister!!!

Blijft interessant om te zien hoe je zo je eigen avontuur aangaat en ik wens je als mede wintersportliefhebber alle succes!
Enige puntje van kritiek dat ik krijg als ik de beelden zie is dat ik de kwaliteit van de grond bij de sleepjeslift en vooral bij de piste er dramatisch uit vind zien, overal takken en vlekken/plekken ik zou er niet blij van worden maar wellicht kun je hier weinig aan doen i.v.m. met sneeuwhoeveelheden. Zou in de zomer “iets” met de piste doen zodat hij er in de winter goed bijligt.
Wil niet bashen maar het is positief bedoeld want ik gun je alle succes oprecht! het viel me gewoon heel erg op :)

@Freerider,
klopt er is gewoon nog ietje te weinig sneeuw. Ik heb het ook zo over gekregen. En het was al veel beter schijnt dan de jaren ervoor, ze hadden al heel veel gesnoeid. Toen wachtte ze in de winter gewoon op een meter sneeuw. De ondergrond is niet gras maar rotsen en moeras achtige vegetatie. daarvoor hebben we meer sneeuw nodig dan gras. Ze hebben al veel maatregelen genomen om eerder open te kunnen. In de zomer ga ik me focussen op de drainering van de piste, dan zijn de plekken ook minder zwak.

Als ondernemer weet ik dat iedereen het anders zou doen. Iedereen heeft zijn mening. Vind ik niet erg, de vraag is of ik er iets mee doe ja of nee ;)

@martijn…

Ik blijf het met interesse volgen. Die sleeplift is trouwens verrekte lang zeg! Geen lullig ding. Loopt die op diesel, of elektrisch? Ik zie nu ook waarom je boven nog verder naar boven kunt lopen. Jammer dat de lift daar nooit naar toe is doorgetrokken! Had een mooi stuk piste op geleverd plus wat meer snelheid in het nu bovenste vlakke stuk.

Gaaf avontuur, succes!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Thomas
Hij is elektrisch en maar 27KW dus nog best zuinig…Een restaurantkeuken verbruikt meer stroom. Klopt de lift is bijna een kilometer lang. We zijn nu ook al bezig om geld proberen te krijgen voor een nieuwe lift. We zijn allerlei constructies aan het voorbereiden. De mensen zelf hier willen ook heel graag, want als die lift er is kun je eigenlijk al meteen op 3 flanken skien.

Dat hij niet is doorgetrokken heeft 2 redenen: geld en een aantal mensen waren voorheen tegen. Maar zo’n 5 jaar geleden is dat stuk gereguleerd tot skigebied en inmiddels ook in eigendom. Dus op dat vlak kan niemand meer iets tussen krijgen.

Dus het is een kwestie van tijd dat we die lift krijgen. Nu gewoon een goed seizoen draaien, dat praat een stuk makkelijker met investeerders!

*bericht bewerkt door martijn.. op 09 dec 2016 20:58

Als je ergens een leuke 2e hands 4-zitter met evt een forderband ofzo op de kop kan tikken en je kan die in 1x naar de top laten gaan en je kan daar inderdaad dan in 1x 3 flanken mee bedienen die weer op hetzelfde punt uitkomen dan heb je gelijk best een heel aardig gebied. In de alpen worden zulk soort liften bij bosjes vervangen… Miss dat je dan de huidige lift op een wat steilere helling/flank in evt een verkorte uitvoering terug kan plaatsen om het gebrek aan vermogen op een steilere helling te compenseren. Al besef ik me wel dat je die dan sowieso niet in hetzelfde jaar weer ergens anders zou kunnen terugplaatsen ivm met de kosten.

Born to Ride

ik vind het echt allemaal fantastisch! Ik ben geabonneerd op jouw youtube vlogs en kan nu al niet wachten naar de volgende!

@Wintersportenvliegen bedankt voor je toffe reactie. Nou dan bij deze nog maar een aflevering!

Aflevering 7:
https://youtu.be/19qgAPskya0

@martijn… is hij al een keer voor publiek geopend?

@DaanJansma

Ja we zjin al n weekend open geweest! Maar ik heb daar alleen maar een paar beelden van en die zijn niet echt goed/bruikbaar. komend weekend hopelijk beter!

@martijn… wanneer komt de nieuwe vlog? ben benieuwd hoe het er nu voor staat!

ik draag dus een pet

@Bob0
Komt er snel aan ik denk binnen een paar dagen, maar zit midden in de kerstdrukte!
vandaar…moet mensen skiles geven, eten maken, ski’s verhuren, lift fixen etc…

@Martijn… Hopelijk nog niet teveel problemen gehad?

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 30 dec 2016 19:08

@martijn dan wachten we nog even rustig af!

ik draag dus een pet

Geweldig! Wat een toffe baan heb je!
Succes met alle drukte & de toekomst plannen!

Dit topic ga ik volgen!

Alvast fijne jaarwisseling voor iedereen!

Plaats een reactie