Update/ sneeuwverwachting winterseizoen pds

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hopelijk word het beter weer de komende week. Morgen vertrek ik met groep vrijwilligers & gehandicapten naar Portes du Soleil.

Het valt inderdaad alles mee in de middag; veel boebels en ijsgeulen midden op de piste, maar dat maakt het ook wel weer interessant en leuk. Morgen naar Fantasticable in Chalet, eens kijken of dat ook een kick geeft. Gok zomaar eens van wel…

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Vreemd dat het 15 uur lang heeft geregend, ik kan me niet herinneren dat dat in de weerberichten van @Roel is genoemd dat het zoveel zou zijn…maja voorspellingen blijven voorspellingen he:)

Tijd voor een uitpakparty?!

Dat had ik ook niet verwacht. Wel wat maar de neerslag is langer blijven hangen. Het is trouwens wel een lokaal gebeuren geweest, waarschijnlijk door stuwing. Hier de neerslagsommen over de afgelopen 24 uur:

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Kijk, deze kaart zocht ik. En die kent onze weerman dan weer??. Leuk dat je even reageert Roel, super. Bergen kunnen dus complete micro-weertjes zijn met plenzen en een top verder de hele dag een enkel buitje

Tijd voor een uitpakparty?!

We vertrekken uit Morzine met een werkelijk heerlijk laatste dagje achter de rug: de zo gewilde zon was eindelijk daar!

Pistes zijn van harde sneeuw/ijs en boebels, maar met zo’n zonnetje klaagt niemand daarover. Oh ja, en voor € 25,- is de Fantasticable Chatel (bovenaan de Chaux Fleurie lift) wel een aanrader!

*bericht bewerkt door FBeer op 10 mrt 2017 23:10

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Ah leuk! Ik ben er nu ook enhet weer is idd schitterend. De sneeuw wordt wat zwaarder aan het eind van de dag, maar we mogen niet llagen.

Wat is de fantasticable? @FBeer?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 plat op je buik, hangend aan een kabel een stuk over het gebied zoeven!
Als je in Chatel bovenaan de Pierre Longe staat maar eens goed de lucht bestuderen.
Dan zie je een kabel met oranje ballen eraan en daaronder een losse kabel ;)

Filmpje ervan (dit ben ik niet):
https://youtu.be/nUHPcDLX7SY

*bericht bewerkt door Siard op 12 mrt 2017 18:52

Stay frosty

@Quisa2

Wat @Siard zegt. Leuke ervaring voor € 25,00 en op zonnige dagen erg mooi om de miertjes onder je op de piste te zien. Hoogste punt 240 meter ongeveer, en snelheid ligt natuurlijk aan wind en gewicht e.d., ikzelf ging 94 km/u, schoonzus ging 111 km/u (werd aangeduwd bij start). Naarmate de wind harder waait, kan het zijn dat het maximale gewicht per persoon lager wordt; donderdag was het maximale gewicht 85 kilo (harde wind), vrijdag toen wij gingen 120 kilo. Mocht je het willen doen, zorg dan dat je er op tijd bent; wij kregen de tip er rond 11:30 / 11:45 zeker te zijn. Wanneer mensen op de piste of rond de liften het zien, wordt het steeds drukker. Je ski/snowboard spullen gaan in een zaak ook van de kabel af, en je kunt weer mooi naar beneden skiën/boarden. Het weer lijkt er de komende dagen in elk geval perfect voor: zonnig! Geniet van je vakantie!

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Haha, ja heb ze toevallig ook gezien vandaag. Wat gaaf en 25 euro is niet duur. Leuk idee :)

Ik vermaak me verder prima op de pistes miss eens proberen naar les gets te komen. Vandaag rondje Zwitserland gedaan. Pistes gaan achteruit op sommige plekken, maar zijn s morgens zeker lekker.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ik kick deze maar weer terug naar boven, wat is de conditie van de sneeuw in de wat lager gelegen gebieden? is het veel slush of valt het nog wel mee

When winter is life

Wat denk je zelf @JesseH ?

Het is warm en zonnig… Gelukkig is kunstsneeuw sterk, anders waren de dalafdalingen gewoon dicht. Maar tot nu toe blijven ze draaien.

Wanneer ga jij? Ik vertrek zaterdagochtend naar Chatel voor een week. De zondag en maandag lijken in ieder geval al droog te verlopen

*bericht bewerkt door Gaston op 15 mrt 2017 17:10

Tijd voor een uitpakparty?!

@JesseH je weet dat er nog geen 2 dgn geleden nog wat geposr is he? Over ‘naar boven kicken’ gesproken… ;)

Verder hier nog steeds hetzelfde: pistes worden slechter/slushier: voor het betere werk moet je vroeg je bed uit en/of het op de noordhellingen zoeken.
Voor vrijdag stond er geloof ik sneeuw op het menu, al vraag ik me af hoe lang dat blijft liggen met 13 graden in het dal…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Gaston Ik ga zelf zondag naar Morzine, ik zou het geen probleem vinden als het door de week heen nog wat extra zou gaan sneeuwen, maar met de temperaturen die opgegeven worden zal veel van de neerslag wel regen zijn. Hopen op koude nachten met veel neerslag maar :).
@Quisa2 sorry, ik ben ongeduldig haha. Bedankt voor de update ;) Ik zal proberen komende week de eerste liften te pakken en de goede uurtjes vol te benutten.

When winter is life

Voor vrijdag stond er geloof ik sneeuw op het menu, al vraag ik me af hoe lang dat blijft liggen met 13 graden in het dal

Toen ik er een paar weken geleden was (voorjaarsvakantie Noord) gaf het bord bij Avoriaz 24 graden aan en bij Chatêl (Linga) 19 graden. Natuurlijk was het niet echt zo warm maar vol in de zon gaat het erg hard met sneeuw hebben we toen ook gemerkt. Aan het begin van de week waren de pistes no prima, aan het eind van de week kwamen er meer en meer stenen/steentjes doorheen. De sneeuw verdween letterlijk voor de zon…

*bericht bewerkt door Siard op 16 mrt 2017 12:48

Stay frosty

PdS is alweer droog nu en er komen paar heel aardige dagen aan.

Wel lijkt het hier uitermate rustig te zijn, ik kreeg niet eens een Classe 3 groepsles geboekt! Voorlopig 2 dagen een uurtje privéles geboekt, ben benieuwd of ik wat kan opsteken in zo’n korte les.

null

Tijd voor een uitpakparty?!

Gisteren in Chatel gaan skien, mensen blijf daar weg haha. Alleen maar pap, souppe, slush. Pre la Joux bovenin is stukken beter. Je komt amper meer vooruit, zoveel remt deze ‘sneeuw’.

Als in PdS niet snel iets gaat gebeuren qua sneeuw en vooral temperatuur dan gaat alles dicht richting het dal ben ik bang. De kwaliteit van de pistes was al slecht maar is nu dra-ma-tisch. Gaat dit gebied zijn sluitingsdatum wel halen vraag ik me serieus af?

Vandaag Avoriaz maar eens proberen, we vermaken ons in ieder geval prima

Tijd voor een uitpakparty?!

Gisteren en maandag heerlijk geskied in PDS!! Wel blijven bedenken dat het voorjaarskiën is hé… Dus je begint vroeg, dan waren de pistes echt goed, daarna is het een kwestie van weten waar je wanneer moet skiën. Les Crosets was bijvoorbeeld nog heel erg goed tot in de middag, omdat iedereen maar denkt dat ie alleen in Avoriaz goed kan skiën gaan ze daar dus niet heen, gevolgd is dat de pistes wel wat zachter worden, maar door de weinige mensen die er skiën vormen zich veel minder hobbels.

Daarnaast is het vaak beter in de middag om of een zwarte te skiën, de coupe de monde lag er in de namiddag nog prima bij, of je skied op blauwe pistes, minder noodzaak voor iedereen om zwaar in de ankers te gaan als op een rode piste dus ook minder hobbels.

Dus dat de kwaleit van de pistes dramatisch is, niet mee eens, je moet wel slim skiën als het voorjaar is, en vooral genieten van eenlate lunch in de zon en dan met maar 1 of 2 pistes naar huis.

Life is fun, so enjoy it

Ik snap je punt maar dit jaar is het wel erger dan andere jaren vanwege de zeer geringe hoeveelheid sneeuw en de aanhoudend te hoge temperaturen, dit is geen gemiddeld jaar wat dat betreft.

En ondertussen geniet ik ook gewoon hoor:)

Tijd voor een uitpakparty?!

wij vertrekken de 31ste voor een weekje naar Les Gets…als ik deze berichten lees, vraag ik mij af of dat wel goed komt …of moeten we gewoon hogerop gaan in PDS??

Tja, de lagere gebieden in PdS hebben het gewoon erg lastig, in Les Gets is best wel wat gesloten, net als in Chatel en Abondance. Avoriaz en Pre la Joux of verder Zwitserland in is het beter

Tijd voor een uitpakparty?!

Topic verdient wel een upje nu mijn wintersportkriebels zijn begonnen!
Begin feb zit ik in Champery, hoe ligt alles erbij? Veel sneeuw of niet?

Setting forth in the universe

Kan vanaf 20 januari updates live uit Champery geven.

Genoeg sneeuw op de pistes, die liggen er goed bij en eigenlijk is alles open. Off piste is hard, poederig of kartonsneeuw afhankelijk van hoogte en expositie en op sommige stukken liggen wat spleten van breuken in de sneeuw, nu nog goed te zien maar met de aankomende dump zullen die onder een laag sneeuw verdwijnen en kan het een gevaar opleveren. Waar er gewoon een mooie onderlaag ligt is het na/einde deze aankomende week perfect poederen.

Life is fun, so enjoy it

Thanks! Ik heb er zin in :)

Setting forth in the universe

@Tiny-M hoe ligt PdS erbij, en vooral hoe is de weersituatie? 😁

Stay frosty

Vandaag een gisteren waren vanuit Champery richting Avoriaz de verbindingen dicht. Veel sneeuw maar ook veel wind. Niet top dus. Nu hier beneden in het dal regen. Niet top dus, maar pistes boven liggen er goed bij. Hopelijk dat lawine gevaar snel naar beneden gesteld gaat worden en dan meer open. Maar wordt waarschijnlijk dinsdag pas.

Hier een update vanuit Les Gets; al de hele dag neerslag. Eerst begon de dag met natte sneeuw waarna het overging in regen en nu al weer een paar uur zeer fijne sneeuw.
Het is momenteel niet heel best maar dinsdag en woensdag wordt, afgezien van de warmte, prima dagen qua weer. Er ligt momenteel veel tot zeer veel sneeuw zowel boven als beneden. Laten we hopen dat dit blijft liggen ondanks de regen…

Fijn om te horen dat alles er goed bij ligt, kon ook haast niet anders met al die sneeuw die de afgelopen maand(en) gevallen is…
Jammer van de regen, maar na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd! ;)
Veel plezier en geniet ervan (en laat snel weer wat van jullie horen, zodat ik opnieuw jaloers wordt :P)

Stay frosty

Zijn er deze maand nog mensen in PdS om live verslag te doen?

Plaats een reactie