Rugbescherming, wie wel, wie niet?

Mompelt iets van skiers die met hun skies over mijn board heen gaan, tegen de binding aan snijden en met de stokken prikken op het board ;)
Right back at ya! :)

Ik draag altijd een back protector, ik ben er zo aan gewend dat het zelfs een beetje onbeschermd voelt als ik hem niet aanheb.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

ik heb ook een backprotector en crashpants maar gebruik hem enkel voor het snowboarden. Heb deze gekocht nadat ik op een ijzige piste op mijn rug gevallen was. Heeft mij ondertussen toch al meerdere keren beschermd ;)
Heb verder ooit eens een meisje zien afgevoerd worden die terwijl ze neerzat met haar board een skiër vol in de rug gekregen had.
Sindsdien denk ik ook wel 2x na waar ik mij neerzet op de piste.

Hier ook een drager van een backprotector. Gebruik zo’n POC Spine vest. Ook een chrashpant en kniebeschermers van POC. Het zit me niet in de weg - zo’n vest is op warme dagen misschien wat aan de warme kant - en heb er toch al een paar keer profijt van gehad.

Wellicht dat het voor skiërs een andere overweging is, maar als snowboarder geeft het mij een goed gevoel. En weet inmiddels uit eigen ervaring dat het me ook een paar keer heeft behoed voor erger;)

Ik draag er wel altijd een bij het snowboarden, just to be on the safe side. Niet dat ik zozeer te vinden ben in het funpark maar je hoeft maar een keer een klapper te maken. Ik gebruik trouwens een vest met rugbeschermer, die gaat niet zo schuiven.

Pray for Snow!

Kwam deze discussie toevallig tegen. Eigenlijk is een rugprotector wel een goed idee. Ik ben wel eens een buckelpiste afgestuiterd met een volle Camelbak. Die leek toen als een soort airbag te fungeren 😁. Wonderbaarlijk genoeg was hij niet lek.
Een crashpant heb ik jaren maar die gebruik(te) ik eigenlijk nooit. Had me net voorgenomen om die toch maar weer te gaan dragen. Als je verkeerd op je heup valt, kun je de hele week niet meer fatsoenlijk slapen.

Niet over nadenken en gewoon doen, ik merk er weinig van en heb de rugzak van Camelbak ook nog aan. Ik heb er een van Dainese. De kinderen gaan waarschijnlijk dit jaar uit het kinderland en de piste op en voor hun ga ik er ook een aanschaffen.

Ik draag altijd een backprotector (en helm + crashpant). Totaal geen last van bij het dragen, zoals ik hierboven ook al las: zodra je hem niet om hebt voel je je onbeschermd. Vind het eigenlijk wel fijn om dat ding om te hebben. De beschermer is van Dainese en is zo’n variant met diverse “schubben” zeg maar. Met snelheden van rond de 80 tot 90 km/u wil je er toch niet aan denken dat je keihard op je rug landt zonder bescherming?

Is dat een losse Dainese, of een vest? Ik ben overigens nog nooit op mijn rug gevallen. Ik zou eigenlijk ook niet goed weten hoe ik op mijn rug zou moeten vallen. Bij een sprong misschien? Ik ben wel een keer hard op mijn achterhoofd gevallen. Volgens sommige mensen heb ik daar nog steeds last van.
Vallen snowboarders makkelijker op hun rug?

Je moet de diverse protectors gewoon passen om te kijken wat het beste zit. De Dainese die ik heb heeft inderdaad schubben.

Ik weet niet of snowboarders makkelijker op hun rug vallen, maar als je valt en een heel eind doorglijdt op je rug is een protector uiterst effectief. Vergelijk het maar met motorrijders die op een circuit onderuit gaan en op hun rug over kerbstones (gewoon dikke betonnen ribbels) en door de grindbak glijden. Als ze niet stuiteren of rollen staan ze vaak meteen weer op en is er niet zoveel aan de hand.

Een rugprotector is ook ideaal voor als je van achter geraakt word.

Übung macht den meister!!!

Heb ook al 5 jaar een poc spine vest. Zit perfect, lekker warm en je merkt het niet eens. Ski nooit meer zonder. Ook al meerdere keren blij geweest dat ik hem om had. Zoals hierboven gezegd, als je van achter geraakt wordt ben je heel blij ermee.

Draag je het POC-vest onder je skipully, of erover? Wat weegt zoiets? En ventileert het goed?

Oke, ook overstag gegaan, Komperdell rugprotector, zo’n bodywarmer model. Valt me eigenlijk niet tegen hoe het zit!

*bericht bewerkt door moderator op 14 jul 2017 20:48

Het vest mag over de pully/thermo ivm de isolerende werking van die onderkleding. Gewicht is vergelijkbaar met een dikker vest. Heb je het sowieso snel warm, draag er dan geen al te dikke laag overheen.

Ik zal altijd een bescherming gebruiken,
Rug,ellebogen,knieën,en goede helm…
Ook zal het indoors zijn om mij goed te beschermen…

Vr Gr Renée

Positive additude to live,with Respect

Inmiddels ook een back protector gekocht (slytech in een vest). Bevalt goed, heb je helemaal geen last van met skiën.

Is dat een losse Dainese, of een vest? Ik ben overigens nog nooit op mijn rug gevallen. Ik zou eigenlijk ook niet goed weten hoe ik op mijn rug zou moeten vallen. Bij een sprong misschien? Ik ben wel een keer hard op mijn achterhoofd gevallen. Volgens sommige mensen heb ik daar nog steeds last van.
Vallen snowboarders makkelijker op hun rug?

berrie2 op 13 jul 2017 16:34

De Dainese is een losse. En inderdaad, gewoon passen. Dit jaar ben ik bijvoorbeeld op mijn rug gevallen toen ik een hobbel in de piste niet meer goed kon opvangen. Airtime en plat op de rug, was blij met dat ding.

Plaats een reactie