Nieuwe snowboard met lage flex

Beste

Sinds een tiental jaar heb ik mijn eigen snowboardmateriaal (scott voltage board, flow bindingen en burton botten). Ik was hier eigenlijk tevreden mee, alhoewel ik me wat beperkt voelde op vlak van kleine jumps, 180°, 360°, butters,… Ik ga altijd met een groepje mee waar het tempo niet zo hoog ligt en ik amuseer me te pletter met draaien en kleine sprongetjes. Ook rails in het snowpark test ik wel eens uit. Grote jumps zijn niet weggelegd voor mij. Ik ga ook wel eens enkele meters naast een piste, maar écht de diepsneeuw in doe ik ook niet.

Afgelopen winter wisselde ik voor 1 dag van board met die van een vriendin (nl. Drake Charm: http://snowboards.gearsuite.com/l/2959/2015-Drake-Charm#s=24… = board met betere flex en een pak kleiner, nl. 146cm) Op dat moment ging er een nieuwe wereld voor mij open: plotseling lukten de 180°s en 360° veel beter, net zoals de butters. Ik amuseerde me te pletter. Sindsdien ben ik op zoek naar een plank die perfect voor mij zou zijn.

Zou de Bataleon Disaster bijvoorbeeld iets voor mij zijn? Of is dit enkel weggelegd voor pro’s die de hele winter in een park zitten? Hebben jullie aanraders?

Misschien niet oninteressant: ik ga slechts 1x per winter gaan snowboarden (maar doe dit ondertussen wel al 17 jaar lang). Ik ben 171cm klein en weeg 83kg. Omdat ik slechts 1x per jaar op snowboardreis ga, zou ik graag mijn budget beperken tot max. 400 euro.

Bedankt voor jullie tips!

Groeten
Thomas

Signal Park series

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Kan niet veel vinden over dat board, maar gezien hij ruim 10 jaar oud is gok ik dat het een camber board is. Om echt een beetje te spelen is het wel fijn om meer rocker in je board te hebben (wat die drake bijv. heeft). Dit is veel vergevingsgezinder. Er zijn echt heel veel modellen boards door dat hebben, lib tech skate banana denk ik bijvoorbeeld aan. Maar ga vooral lekker testen met verschillende boardjes tijdens test events.

@RFKANGOO? @Sneeuwbaard?

GiGi op 27 nov 2016 16:53

Ik ben geen freestyle expert hoor. ;)

Übung macht den meister!!!

Ik ben geen freestyle expert hoor. ;)

RFKANGOO op 27 nov 2016 17:04

Ah joh, een snowboard is een snowboard… ;)

Ik ben geen freestyle expert hoor. ;)

RFKANGOO op 27 nov 2016 17:04

Ah joh, een snowboard is een snowboard… ;)

GiGi op 27 nov 2016 17:05

Nou geef jij dan maar eens een kundig advies. :P

Übung macht den meister!!!

Wat is de minimum lengte dat ik zou nemen? Nogmaals: hoe kleiner de plank, hoe liever ik ermee snowboard… (al ben ik er wel van bewust dat mijn gewicht niet in mijn voordeel spreekt :-) )
@Tiny-M @Jeroen6 en de rest bedankt voor de tips! Meer aanraders zijn altijd welkom :-)

PS: mijn oude snowboard is inderdaad een camber

*bericht bewerkt door Thomsas op 27 nov 2016 17:48

Ten opzichte van je oude plank is bijna elke moderne plank een verbetering. Ik zou eens wat meer gaan proberen van vrienden of eens een paar boardjes gaan testen om te kijken wat je bevalt. Op voorhand denk ik dat je een freestyle-plank zoekt die ook wat controle geeft op de piste. Probeer bijvoorbeeld eens een plank van K2.

Houd je niet van tevoren al vast aan een lengte. Een rockerboard voelt al véél korter aan dan een camberplank van dezelfde lengte. Te kort is ook niet prettig.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 27 nov 2016 19:38

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bedankt voor de info! Zopas in Ice Mountain (Komen) gaan testen en daar kwam de Bataleon Fun.Kink (154) er het beste uit. In combinatie met bindingen van Switchback kost dit me 450 euro. Denken jullie dat dit een goeie keuze zou zijn?

https://www.bataleon.com/shop/fun-kink-set-376

*bericht bewerkt door Thomsas op 04 dec 2016 20:15

Ik heb een bataleon evil twin 154 heerlijk board alleen beetje been spieren voor nodig.

evil twin is iets stijvere plank als fun kink. Switchback bindingen zijn er prijzig vind ik zelf.
ik ga zelf voor de ride revolt of union flite pro of contact dat zijn bindingen waar de baseplate niet zo stijf van is. en ze zijn iets goedkoper als Switchback bindingen en die andere twee hebben de minidisk schijf ( flite pro niet)

triple sry

*bericht bewerkt door Kiyamizio op 04 dec 2016 20:40

dubbel

*bericht bewerkt door Kiyamizio op 04 dec 2016 20:39

Bedankt voor de info! Zopas in Ice Mountain (Komen) gaan testen en daar kwam de Bataleon Fun.Kink (154) er het beste uit. In combinatie met bindingen van Switchback kost dit me 450 euro. Denken jullie dat dit een goeie keuze zou zijn?

https://www.bataleon.com/shop/fun-kink-set-376

Thomsas op 4 dec 2016 20:14

Als de plank beviel, dan is het een prima keuze. Ik ben zelf geen groot fan van switchback bindingen. Er zijn in mijn ogen betere en goedkopere bindingen, maar als dit onderdeel van de deal is, of ze jou wel goed bevielen kunnen die prima voor hetgeen je ermee van plan bent.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb nog een Flow Era met Flow The Five SE bindingen op zolder liggen welke erg flexibel is (model 12-13, 15 dagen sneeuw gezien, verkeerd geadviseerd dus nooit een kicker, box of rail gezien!). Erg leuk om mee te spelen maar het is geen carve plank. Zodanig dat ik naar een stijvere plank op zoek ging maar weer bij de ski’s uit kwam. Sinds ik ben overgestapt op de ski’s ligt deze te verstoffen. Wellicht iets voor jou? Uiteraard zit er wat gebruikersschade op maar het belag en de kanten zijn nog in erg goede staat. Ik zou thuis even naar de lengte moeten kijken als je geïnteresseerd bent, dacht 153 cm. Prijs komen we wel uit.

Plaats een reactie