Wat is je beste aankoop?

Naar aanleiding van het topic van @michelv, ‘wat is je grootste miskoop’, vroeg ik me ook af wat jullie beste wintersport aankoop is die je ooit jullie ooit gedaan hebben.
En dan niet: nieuwe skischoenen, want nu heb ik nooit meer knellende voeten! Wel iets wat je niet zo snel verwacht een topaankoop te zijn.

De mijne is een bivakmuts van de decathlon van de fietsafdeling, voor 16 euro. Voor als het net iets te koud is. Gebruik hem al jaren bijna dagelijks met skien.

Gotta go fast

Verreweg mijn neck gaiters van Aliexpress voor 0,92 cent.

Ik zag altijd hele prijzige van 15-30 euro op webshops en toen keek ik eens voor de grap op Aliexpress, kwam ik deze tegen en ik dacht voor nog geen euro kan ik het wel proberen. Ze zijn perfect voor mij mede omdat ik het snel warm heb en deze zijn niet te warm. En als er een keer eentje nat word dan pak ik een andere want ondertussen heb ik er 10+.

null

Spray skiërs

Ook weer een erg leuk topic! :-)

Click. Click. Peace

Mn Atomic Redster Edge en Elan Slx! Oh en mn Oakley Flight deck XM.

Oh en telt eigenlijk niet als aankoop, wel als investering: ski en snowboardanwärter!

Tis niet echt een aankoop, maar die paar bivakmutsen die ik heb overgehouden aan avondjes karten zijn wel heerlijk om op hele koude dagen onder je helm te dragen. Verder bevalt m’n Rossignol one Magtek wel heel erg goed.

Born to Ride

Mijn beste koop is zeker te weten mijn board.
3 jaar geleden via marktplaats de Bataleon omni + switchnack bindingen nieuwstaat voor 150 euro. Had die gene ergens gewonnen…en moest er vanaf :)

Mijn beste koop is zeker te weten mijn board.
3 jaar geleden via marktplaats de Bataleon omni + switchnack bindingen nieuwstaat voor 150 euro. Had die gene ergens gewonnen…en moest er vanaf :)

Ivo83 op 1 dec 2016 19:34

Als diegene nog eens wat win hoor ik het graag ;-)

*bericht bewerkt door Embee op 01 dec 2016 19:36

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Mijn Black Diamond Quadrants in ruil voor mijn Salomon Quest BC 120 ?

*bericht bewerkt door Alex op 01 dec 2016 19:38

When life gets too complicated.... SKI

Mn Rossignol diva en ben ook enorm dan van Mn mons royale thermo kleding. Wil niet anders meer!

Atomic SX12’s, wat een racemonsters… Ieder moment grip en controle, alsof je een paar spoorrailsen onderbindt.

Het jaarlijks lidgeld voor de training :-)

Burton AK jas en broek. Zit zo veel lekkerder en lichter dan de gewone jassen en broeken van Burton. Blijven ook lang mooi en goed. Niet te koud, niet te warm. Oh ja, in de zomer gebruik ik de jas ook in de bergen met minder weer. Dat is ook mooi meegenomen.
Ik weet dat er nog betere en duurdere jassen en broeken zijn maar dit kon mijn portemonnee net aan mits ik niet elk jaar iets nieuws nodig heb.

Mijn Kjus beanie.

Mijn julbo zebralight goggles. Wat een geweldige aankoop! Past over mijn bril en kleurt mee met de omstandigheden. Geweldig!
En mijn snowblades. Head rod. Heerlijke dingen.

*bericht bewerkt door janinevandervorst op 02 dec 2016 07:06

Voor mij is dat de Arc’Teryx Atom LT jas. In iedere omstandigheid te dragen. Het hele jaar rond. Als isolatielaag onder een hardshell of softshell, of gewoon als jas tijdens de warmere dagen. Ook perfect voor een (berg)wandeling of voor ieder ander moment waarbij je graag iets warms mee neemt voor bijvoorbeeld de avond. Hij is namelijk super klein op de pakken, in zn eigen binnenzak. Echt een aanrader als je die ergens in de uitverkoop kan krijgen. Ik heb de versie zonder muts.

Skischoenverwarmers:. nooit meer natte klamme voetjes, het scheelt ook een stuk in ‘stank’ We zitten vaak in privé-appartementen zonder voorzieningen op dit gebied, dit is een uitkomst. Met één paar ‘bedien’ je twee paar skischoenen.

Skischoenverwarmers:. nooit meer natte klamme voetjes, het scheelt ook een stuk in ‘stank’ We zitten vaak in privé-appartementen zonder voorzieningen op dit gebied, dit is een uitkomst. Met één paar ‘bedien’ je twee paar skischoenen.

SkiBeppie op 2 dec 2016 09:15

Welke heb je gekocht?

Glij blij door die brei :-)

Ahh schoenwarmers. Die dingen zijn inderdaad ook een uitkomst. We hadden al een setje liggen toen ik via een actie hier op wintersporters nog een setje won. Deze zijn als ik het goed heb van Sidas en bevallen prima.

Born to Ride

Voor mij is dat de Arc’Teryx Atom LT jas. In iedere omstandigheid te dragen. Het hele jaar rond. Als isolatielaag onder een hardshell of softshell, of gewoon als jas tijdens de warmere dagen. Ook perfect voor een (berg)wandeling of voor ieder ander moment waarbij je graag iets warms mee neemt voor bijvoorbeeld de avond. Hij is namelijk super klein op de pakken, in zn eigen binnenzak. Echt een aanrader als je die ergens in de uitverkoop kan krijgen. Ik heb de versie zonder muts.

sjorsdk op 2 dec 2016 08:49

Heb zelf de versie met hoody en het is inderdaad een van mijn beste aankopen. Zo licht en toch warm. Altijd handing om mee te hebben.

Schoenwarmers zijn idd briljant… Koop van de eeuw :)
Daarnaast mijn vorig jaar aangeschafte Fischer Motive 80 skies. Wat een fijne skies die precies voor mij lijken gemaakt!
Wat heb ik al een lol beleeft met die dingen zeg…

Ik zie al leuke dingen voorbijkomen. Blijf vooral zo doorgaan, want dit zijn natuurlijk ook erg goede tips!

Gotta go fast

Ook heel blij met mijn Fischer motives 80.
Super blij met mijn Kjuss jas. Een paar jaar geleden met flinke korting in de uitverkoop gekocht.
Echtgenoot vond hem nog veel te duur en ik was eigenlijk zelf ook een beetje bang dat ik vooral voor de looks en de marketing had betaald. Het is echter al jaren een superjas waarin ik het nooit koud of te warm heb. Gebruik in januari en eind maart. Hij heeft een paar weken hardcore apres ski meegemaakt en nog steeds mooi om te zien.

Fun Lovin' Skier

In februari voor het eerst Julbo zebralight cat. 1t/m3 goggles gekocht, wat heerlijk om een skibril te hebben die altijd goed voelt! Bij dikke mist vind ik ze door de kleur veel fijner dan mijn gele lens goggles en bij sterke zon zijn ze ook helemaal prima. Beste koop van de laatste jaren! Ook mijn Stöckli Stormrider ski’s zijn een topaankoop geweest vorig jaar. Portemonnee deed pijn maar ik heb nog nooit zulke fijne ski’s gehad! ?

*bericht bewerkt door MiTi op 02 dec 2016 19:52

Winter is coming

De Stöckli Laser SL.

Ooit een paar dectahlon handschoenen gehad die 10jaar meegingen, geen dag kou in gehad. Nadien altijd kou gehad in schoenen.

Mijn Spyder outfit, de jas voor 50% en de broek voor 70% korting. Hierdoor zitten ze nog lekkerder ?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Een Kjus Formula-jas en mijn Salomon x-pro 100’s

Mijn Hestra Army handschoenen! Lekkere warme en zachte binnenhandschoen met 5 vingers, en een buitenhandschoen met 3 vingers. Nooit koude/natte/zweterige handen gehad daarin.

Never eat the yellow snow

Ik zie opvallend veel Kjus producten voorbijkomen. zelf geen ervaring met dit merk, maar moet zo te lezen maar eens verandering in gaan komen

Gotta go fast

Een ijskrabber voor de autoruiten. Dan denk je: “ja man, die heeft toch iedereen?” Ongetwijfeld (of anders: zeker ff kopen!). Maar de versie die ik heb gekocht (voor € 5,95 bij een tankstation in Sölden), is ideaal: een stalen schraapstaal-ding en aan de andere kan een van rubber (voor condens) aan de andere kant. En heel belangrijk: een steel van een centimeter of 20, waardoor je veel effectiever kracht kan zetten en je handen niet onder het schraapsel komen. Niet onbelangrijk, want ook in Nederland moet ik regelmatig krabben en - anders dan op wintersport - heb ik hier meestal geen handschoenen aan of bij de hand. Maar het allerbeste: met 1 schraap heb je ook meteen een hele baan ijsvrij. Niet dat eeuwige gebik, maar gewoon effectief en eenvoudig.

*bericht bewerkt door GiGi op 06 dec 2016 17:47

Plaats een reactie