Wedze Boost 500

Hallo,

ik wil mijn eerste paar ski’s aanschaffen. Ik ben een gevorderde skiër die op de piste blijft en geen nood heeft aan snelheid maar wil genieten van de omgeving terwijl ik ski. Ik heb in de Decathlon winkel de Wedze Boost 500 gezien en deze beviel me enorm. Voo de looks en voor de prijs.
Heeft er misschien iemand ervaring met deze ski of met skies van Wedze algemeen.
Ik ben zeer tevreden over Wedze voor mijn skijassen, -broeken…

Ik zou ze NOOIT kopen.
Ze zijn waarschijnlijk met foam van binnen.(erg zwak)
Beetje ski moet wel hout van binnen hebben wil je er een paar jaar plezier van hebben en je gewicht kunnen dragen en wat energie kunnen terug geven.
De bindingen vindt ik ook van erg goedkoop kunststof.
koop liever een ski en bindingen van de bekende merken.Atomic,Fischer,Salomon etc.in een speciaalzaak.Of beter nog vraag @GiGi of hij je helpt met de juiste keuze.Heb je veel meer aan.

@Hooykaas, hij/zij wil een ski om lekker rustig mee naar beneden te glijden en dan vooral heerlijk van de omgeving genietend!
Wie weet is dus die ski wel goed genoeg voor hem/haar.
Ikzelf zou ook verder kijken naar een andere ski, maar er zijn toch meer mensen die die ski kopen en er waarschijnlijk ook gelukkig mee zijn.
Alleen zal je die mensen hier naar alle waarschijnlijkheid niet vinden!
De enigste manier voor @Supersix3 om voordat er een ski gekocht word een beter idee te krijgen wat voor een ski gewenst is om onder te klikken zal zijn om eens indoor wat ski’s te proberen.

LA NORMA😍☃️

Daar kan je ook gelijk in hebben @Piefke

Ik ben het niet vaak met @Hooykaas eens, maar in deze heeft hij wel gelijk. Ondanks het feit dat Decathlon voor veel producten een goede prijs / kwaliteit heeft is dit goedkoop spul met discutabele kwaliteit.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex en @Hooykaas
Of de kwaliteit niet goed is weet ik niet, vergeet niet dat veel grote merken ook nog steeds ski’s met schuimkern verkopen…

Het lijkt me een ski geschikt voor maximaal lichtgevorderden voor wie skiën meer een manier van vakantievermaak is dan sport.
Maar daar is de prijs ook naar.
Echter voor net wat meer budget zijn er ook ski’s overjarig te krijgen met houtkern en die wat meer aankunnen qua skiniveau en ook qua levensduur.

Hmm ja als je dan toch een goedkope degelijke ski wilt, zou ik eerder kijken naar de Wed’ze boost 700. Deze heeft volgens mij wel een houten kern. Is eerder het ‘topmodel’ voor de wat meer ervaren skiërs binnen het wedze merk. Betaal je wel ietsje meer (280), maar ga je ook meer en langer plezier van hebben denk ik

Voor die prijs zit je ook aan een paar aardige overjarige Motives of Progressors van Fischer. En diverse andere aardige ski’s. En dan is er nog de 2e hands markt. Daarvan zijn er rond deze tijd ook meerdere bij de sport(speciaal)zaken in de lage landen.
Probeer eens een testevent in een indoorhal. Geen verplichting tot koop, en je krijgt een beter idee van wat bij je past.

Voor die prijs zit je ook aan een paar aardige overjarige Motives of Progressors van Fischer. En diverse andere aardige ski’s. En dan is er nog de 2e hands markt. Daarvan zijn er rond deze tijd ook meerdere bij de sport(speciaal)zaken in de lage landen.
Probeer eens een testevent in een indoorhal. Geen verplichting tot koop, en je krijgt een beter idee van wat bij je past.

Bennie op 5 dec 2016 09:18

Ja heb je ook gelijk in. En testen is sowieso een must!

Inderdaad als beginner kan het wel, maar als gevorderde zou ik toch ook naar houtkern gaan.
Qua kledij heeft decathlon soms leuke spullen, maar hun eigen sportmateriaal daar zit toch vaak wel rommel bij hoor.
Dan geef je inderdaad beter soms iets meer uit.
Eén ding, koop je ski’s niet voor de looks…eenmaal op wintersport is er niemand anders die naar jouw ski’s kijkt :-)

Oh ja, ik was afgelopen zaterdag even in Decathlon en ik ging met mijn nagel langs een paar Wedze 300 ski’s. Man, wat waren die kanten bot…zelfs ski’s waar al een week mee geskied zijn en die ik voor onderhoud binnen krijg, zijn nog scherper.
Dan zie ik op de decathlon site staan dat hun ski’s gewaxt en geslepen zijn, is dat een lachertje…

Glij blij door die brei :-)

Iedereen al hartelijk dank voorde vele reacties.
Dan zal ik maar gaan voor een ander merk dan Decathlon. Ik geeft ook liever iets meer uit voor een paar skies waar ik enkele jaren mee kan skiën dan een paar dat na 3 maal te zijn gebruikt, op zijn.
Welk type ski koop je dan best als je een gevorderde skiër bent die nog veel progressie kan/wil maken? Ik wil ook geen paar skies kopen die dan na enkele jaren niet goed genoeg meer zijn voor mijn niveau. Of merk je daar niet veel van? Stel je bent een beginner en koopt dan beginner skies. Merk je dan na ± 5x 1 week skiën dat je skies niet meer voldoen?
Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Dat vraag je best aan @gigi :-)

Glij blij door die brei :-)

Op de lange termijn.Een verstandig besluit @Supetsix3
Bekijk eens een model van vorig jaar in een webshop in Duitsland nadat je precies weet wat je wilt hebben uiteraard.

Plaats een reactie