Waar kun je eind april nog leuk skiën?

Hallo,

Waarschijnlijk hebben jullie ook geen glazen bol maar toch wil ik jullie vragen waar je -normaal gesproken- eind april (meivakantie) nog prima kunt skiën? Ik weet dat 22 t/m 29 april de Dutchweek in VT is maar aangezien ik van plan ben om met kinderen te gaan, is dat feest er omheen niet een must.
Zijn er andere gebieden zoals Tignes, Les Arcs of misschien in Zwitserland waar de sneeuw normaal gesproken wel lang blijft liggen of moet ik me alleen richten op de gletsjergebieden?

Bedankt voor jullie ervaringen!

Tignes heeft dan de Family Jam. Een erg leuk evenement voor gezinnen. Les Arcs/La Plagne loopt op zijn einde of is dan al gesloten.
Cervinia-Zermatt is dan ook nog open, net zoals Ischgl. Wel open maar geen aanrader is Obertauern.
De rest zijn bij mijn weten de gletschergebieden inderdaad.

Hallo,

Waarschijnlijk hebben jullie ook geen glazen bol maar toch wil ik jullie vragen waar je -normaal gesproken- eind april (meivakantie) nog prima kunt skiën? Ik weet dat 22 t/m 29 april de Dutchweek in VT is maar aangezien ik van plan ben om met kinderen te gaan, is dat feest er omheen niet een must.
Zijn er andere gebieden zoals Tignes, Les Arcs of misschien in Zwitserland waar de sneeuw normaal gesproken wel lang blijft liggen of moet ik me alleen richten op de gletsjergebieden?

Bedankt voor jullie ervaringen!

kapitein op 5 dec 2016 11:15

Is niet alleen maar feesten die week. Wij gaan dit jaar met 3 families met kinderen in de leeftijd van 10 tot 15 jaar.

May the ski force be with you !!

Ik zou inderdaad ook Tignes adviseren. Ze hebben in die periode nog erg veel pistes open onder vaak goede omstandigheden. Dutchweek in VT is niet echt handig met kinderen. Je heb dan vaak bezopen mensen op de pistes en dat komt de veiligheid niet ten goede.

Born to Ride

Plaats een reactie