Extra grenscontroles Duitsland-Oostenrijk treffen wintersporters

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27166686/__Grenscontroles…

Ik kwam dit onderwerp net tegen, misschien dat het in de praktijk meevalt…

MÜNCHEN - Bij drie belangrijke grensovergangen tussen Duitsland en Oostenrijk worden vanaf 15 december de hele dag controles uitgevoerd. Vooral wintersporters zullen daar vermoedelijk hinder van ondervinden.

De minister van Binnenlandse Zaken van de deelstaat Beieren kondigde de maatregel maandag aan. Het verscherpte grenstoezicht vindt plaats op de A3 bij Passau, de A8 bij Bad Reichenhall richting Salzburg en de A93 bij Kiefersfelden richting Kufstein. De extra controles worden mogelijk doordat de Duitse mobiele eenheid de federale politie bijstand gaat verlenen.

Waarom zouden ze dit doen? Je verwacht eerder andersom Duitsland in zoals afgelopen jaar.

Dienten Die Alte schule

Ja lijkt mij ook in de andere richting…
Tenzij de landen die ze opvangen, ter integratie, ook al snoepreisjes aanbieden naar de sneeuw.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Top, een artikel met een foto van Winterberg! :P

Deze premanente grenscontroles vanaf 15 december voert Duitsland uit, wanneer je het land vanuit Oostenrijk binnenkomt. Mogelijke vertragingen zul je eventueel op de terugweg hebben. In de richting van Oostenrijk wordt niet gecontroleerd.

De controles worden overigens uitgebreid. Voorheen ging het vooral om de vluchtelingen. Nu gaat men ook meer op drugssmokkelaars, inbrekers en terrorverdachten controleren.

Nederlandse media schrijven wel vaker iets niet helemaal duidelijk uit het buitenland. Hier een Duits artikel:
http://www.n-tv.de/politik/Bayern-uebernimmt-Teil-der-Grenzk…

*bericht bewerkt door Frans op 05 dec 2016 18:40

Niks aan de hand, geen paniek. Ze plukken echt niet iedereen van de weg voor een complete doorlichting.

@Mike123 Daar zal ook (bijna) niemand zich druk om maken. Hetgene waar iedereen zich druk om maakt zijn de lange files voor de grens die dit gaat opleveren…

Born to Ride

Kerst 2015 en Zomer 2016 last gehad van grens controles op de A93 bij Kiefersfelden.

Vanuit Oostenrijk Duitsland in gaat alles op 1 baan en controlerend men alle auto’s.

Mijn ervaring, beide keren gedaan, er loopt een parallelweg langs de A93, kun je binnen door Duitsland in. Rijd prima door en is bijna niet op.

Doe er je voordeel mee.

Groeten, Harald

Kerst 2015 en Zomer 2016 last gehad van grens controles op de A93 bij Kiefersfelden.

Vanuit Oostenrijk Duitsland in gaat alles op 1 baan en controlerend men alle auto’s.

Mijn ervaring, beide keren gedaan, er loopt een parallelweg langs de A93, kun je binnen door Duitsland in. Rijd prima door en is bijna niet op.

Doe er je voordeel mee.

Harald3 op 6 dec 2016 10:14

Inderdaad over de 171 en dan bij Kiefersfelden de snelweg op. Let wel op, er staan flitspalen om het sluipverkeer een beetje uit te melken.
Ik geloof zelfs dat er verkeerslichten zijn geplaatst met camera’s om de route minder aantrekkelijk te maken.
Desondanks was het voor ons vorig jaar meer dan een uur sneller.

We werden er overigens vanzelf langs geleid toen we google maps als navigatie gebruikten.

Let wel op, er staan flitspalen om het sluipverkeer een beetje uit te melken.

1: Dat heb je zelf in de hand (of is het voet?)
2: Je wordt als automobilist niet uitgemolken, je laat je uitmelken
Verder kan ik me goed voorstellen dat ze al die vakantiegangers niet door die dorpjes willen hebben

Rob

Let wel op, er staan flitspalen om het sluipverkeer een beetje uit te melken.

1: Dat heb je zelf in de hand (of is het voet?)
2: Je wordt als automobilist niet uitgemolken, je laat je uitmelken
Verder kan ik me goed voorstellen dat ze al die vakantiegangers niet door die dorpjes willen hebben

RCGrootveld op 7 dec 2016 00:09

Dus je wilt zeggen dat je er zelf voor kiest om over de A2 in Nederland te rijden, je keurig aan de snelheid houdt, maar toch geflitst wordt doordat die dingen staan ingesteld op standje Melkkoe?

Carnas on Tour

Volgens mij zegt hij alleen dat je het zelf in de hand hebt om geflitst te worden of niet @Svennoo

Dus je wilt zeggen dat je er zelf voor kiest om over de A2 in Nederland te rijden, je keurig aan de snelheid houdt, maar toch geflitst wordt doordat die dingen staan ingesteld op standje Melkkoe?

Svennoo op 7 dec 2016 02:03

Als jij je keurig aan de snelheid houd, wordt je niet geflitst … ook niet op de A2
Ik rijd met enige regelmaat op de A2 en houd me keurig aan de snelheid en ben er nog nooit geflitst.
Daarbij is het een maximum snelheid; niemand verplicht je om die ook te rijden (of is het opzoeken).

Rob

Volgens mij zegt hij alleen dat je het zelf in de hand hebt om geflitst te worden of niet @Svennoo

Hessel op 7 dec 2016 08:02

Inderdaad …
Maar sommigen leggen de consequenties van hun gedrag nu eenmaal graag bij een ander neer …

Rob

afgelopen januari 's morgens vroeg (6 uur) de grens van Oostenrijk naar Duitsland overgegaan, hooguit een kwartiertje langzaamrijdend verkeer gehad.
Binnendoor via Kiefersfelden kan ook en scheelt je een vignet aanschaffen (als dat ook al niet is veranderd). Qua totale reistijd maakt het volgens mij niet echt veel uit.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats een reactie