verhuren van je materiaal.

Beste Forumleden,

Voor een school opdracht onderzoek ben ik bezig met een inventarisatie van het volgende:

  1. Wat is jullie voornaamste reden om te kopen?
  2. Hoe vaak gaan jullie?
  3. Zijn jullie bereid je materiaal te verhuren om je dure aankoop terug te verdienen (uiteraard geheel verzekerd)
  4. In welke prijs range kopen jullie je materialen?
  5. Wat is jullie ski ervaring?

Alvast hartelijk dank allemaal,

Gr,
Tom

Momenteel alles van Fischer. Heb de worldcup SC in 1.70m uitvoering. Schoenen zijn van type Hybrid 10+. Een heerlijke sportieve combinatie.

Wat is jullie voornaamste reden eigenlijk voor het kopen van je eigen materiaal? Verhuren jullie ook je spullen via de lokale winkel? Ik hoorde laatst zoiets dat je op die manier geld kan verdienen als je je materiaal niet gebruikt. Daarnaast is alles ook nog eens allrisk verzekerd.
Leuk idee lijkt het me.
Gr,
Tom

tom1265 op 4 dec 2016 22:20

Voor school of een businesscaseje aan het opzetten ;)

Mijn materiaal zit in een financiële en emotionele prijsklasse dat ik daar geen huurders mee over de straatstenen laat skiën (bijvoorbeeld het oversteekje in Arabba maar ook vele pistes die uitkomen bij een parking en waar huurskiërs echt tot de allerlaatste sneeuwvlok doorgaan), de ski’s in de avond nat en aan elkaar gebonden in het hok kieperen, de schnallen van mijn schoenen niet sluiten, de boel niet afdrogen, bij de lift over andere huurski’s rossen, etc…
Om daarna te gaan soebatten of de ontstane schade wel onder de dekking valt van die verzekering (sorry, da’s gebruikersschade…)

Dus ik betwijfel of daar echt een markt voor is…:D

*bericht bewerkt door Hessel op 05 dec 2016 17:35

Hoi Hessel,

Dank voor je reactie.
Dat soort mensen heb je er zeker ook tussen! Zeker gelijk in.
Maar er bestaat ook een fatsoenlijke gedeelte.
Tegen alles kun je je tegenwoordig verzekeren. Eigen risico hou je altijd

*bericht bewerkt door tom1265 op 05 dec 2016 17:50

Mijn materiaal zit ook in de emotionele prijsklasse.
Kras & win doe ik alleen met krasloten.
niet met mijn ski’s Bitte.
De lucht van stinkdieren van een ander in mijn schoenen.Geen optie.
Kromme stokken ook niet.
@tom1265 Er is geen markt voor.

waarom zou je dan nog eigen materiaal aankopen?
je koopt dit net om materiaal te hebben waar niet meer gekl**t wordt , geen zweetvoeten in de skischoenen (tenzij je zelf zweetvoeten hebt natuurlijk ;-) )
Ik hou mijn ski’s en skischoenen voor eigen gebruik! Ik leen dit zelfs niet uit aan vrienden…

  1. Wat is jullie voornaamste reden om te kopen?
  2. Hoe vaak gaan jullie?
  3. Zijn jullie bereid je materiaal te verhuren om je dure aankoop terug te verdienen (uiteraard geheel verzekerd)
  4. In welke prijs range kopen jullie je materialen?
  5. Wat is jullie ski ervaring?

Ad 1:
Dan weet ik wat ik heb en in welke conditie het is
Ad 2:
2x/jaar, excl. indoorbanen
Ad 3:
Nee, als ik kijk hoe het grote publiek met huurski’s (en de mijne!) omgaat … no-way
Verzekeren? Ik denk dat dat nauwelijks te verzekeren is.
Ad 4:
Geen richtbudget, koop wat me aanstaat
Ad 5:
Een jaar of 25, met gemiddeld 10 skidagen /jaar

Rob
  1. Omdat ik dan precies krijg wat ik wil (en ik weet precies wat ik wil), omdat het over langere termijn goedkoper is, omdat ik dan zelf in de hand heb hoe het wordt gebruikt;
  2. Een aantal keer per jaar, gemiddeld 25 skidagen n de Alpen (en nog heel wat dagen en avonden op indoor banen);
  3. Nee, zie laatste reden vraag 1;
  4. Wat het kost - geen vaste range;
  5. Jaar of 6, skiweek of 25 schat ik.

Dacht dat men hier niet aan enquêtes deed?
Verzekeren gaat een dingetje worden, logistiek ook en waarom zou ik jouw ski’s willen huren, als ik daar ter plekke ook iets kan huren? Dan heb je als huurder alle nadelen van eigen materiaal zonder dat het eigen materiaal is en als verhuurder alle nadelen van huurmateriaal, zonder dat het huurmateriaal is. Wie schiet daar iets mee op?

  1. Wat is jullie voornaamste reden om te kopen?
    Schoenen passen perfect, en qua ski’s weet ik wat ik wil en heb dus.

  2. Hoe vaak gaan jullie?
    Een skidag of 17 in de bergen en nog een enkele keer indoor.

  3. Zijn jullie bereid je materiaal te verhuren om je dure aankoop terug te verdienen (uiteraard geheel verzekerd)
    No way. Ik ging nog redelijk respectvol om met huurlatten en zo mogen mijn (emotioneel) kostbare latten door niemand behandeld worden, laat staan nog erger…
    Mijn schoenen zijn gebootfitt en dus perfect voor mijn gekke voeten. Hier past niemand anders in.

  4. In welke prijs range kopen jullie je materialen?
    Een stuk duurder dan het gemiddelde huurmateriaal.

  5. Wat is jullie ski ervaring?
    ± 30 weken.

  1. Wat is jullie voornaamste reden om te kopen?
  • Dan weet ik wat ik koop
  • Met eigen materiaal kan jejezelf veel meer verbeteren
  • Ik vind het prettig om met vertrouwd materiaal te skiën
  • Last but not least, ik huiver van de gedachte om met mijn voeten in andermans zweet te moeten baden…
  1. Hoe vaak gaan jullie?
  • 4x op een jaar toch zeker
  1. Zijn jullie bereid je materiaal te verhuren om je dure aankoop terug te verdienen (uiteraard geheel verzekerd)
  • Nee
  1. In welke prijs range kopen jullie je materialen?
  • Wat mij bevalt. Duurder dan die Stöckli’s van overlaatst moet het toch niet worden.
  1. Wat is jullie ski ervaring?
  • Weekje of 70, dan nog tal van shortski’s erbij.

*bericht bewerkt door DavidW op 06 dec 2016 10:38

En zoals (al heel vaak) eerder gezegd geld voor enquetes en dergelijken, eerst even vragen voor je post. Deze komt niet door de ballotagecommissie en gaat dus op slot.

MAND!

Plaats een reactie