Spekgladde wegen in Montreal

Zelfs de sneeuwschuiver houdt het niet… Hebben die dan geen spijkerbanden zoals in de Alpen vraag ik me dan af…

https://www.facebook.com/nos/videos/1545906725424880/…

Click. Click. Peace

Wat ik me elke weer afvraag is waarom iedereen z’n poot op de rem blijft houden. Zo kan je toch niet sturen/corrigeren en ben je kansloos overgeleverd?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@michelv Ik vroeg me dat ookal af… Misschien houden ze gewoon van het sleeën?

Click. Click. Peace

Ik heb het idee dat ze in de usa en/of Canada nog nooit gehoord hebben van winterbanden. Niet dat die veel helpen bij ijs maar ook bij andere beelden vanuit de usa word het 1 grote puinhoop als er sneeuw valt.
Wie weet hier meer over??

Übung macht den meister!!!

Veel auto’s in de US en Canada komen standaard met all-wheel drive of een winter-drive. Deze doen echt heel veel meer dan de winterbanden die in Europa in de sneeuwgebieden verplicht zijn. Maar met, of zonder all-wheel drive, winterbanden or whatever, in sneeuw gewoon altijd rustig rijden en afstand houden.

@Flicka Je bedoelt vier-wielaangedreven? Als deze geen winterbanden hebben kom je er op sneeuw toch echt niet ver mee.
@RFKANGOO Dat idee heb ik ook. Mijn broer woonde ooit in Pittsburg voor een paar jaar toen hij daar bij de bandenboer ging vragen om winterbanden, zei deze: ‘we wonen hier och niet in Alaska…’

Click. Click. Peace

Mooi om toch even het verschil tussen een auto mét ABS (taxi? met groen dak), en een auto zonder (Witte pickup met ladder) te zien. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Later in het filmpje zie je dat deze straat wel flink helling afloopt… en ik vermoed dat de voertuigen nog niet allemaal voorzien zijn van winterbanden of zou er ijzel in het spel zijn?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn Zelfs met ijzel kun je met goede winterbanden op een goede 4x4 alles beter onder controle houden. Ik zeg niet dat je dan niet glijdt, maar zo hopeloos glijden dan echt niet.

Click. Click. Peace

@Rogier, dat vermoed ik ook. Zo hopeloos glijden op winterbanden (er ligt ook gewoon sneeuw en dus niet een zuivere ijsbaan) lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

En ik heb met mijn oude Rav4 (nog niet met de dacia Duster, maar verwacht hier geen problemen) wel eens een bevroren rivier opgereden en met beleid gaat dat best. Zolang je je wielen laat rollen en niet blokeert gaat het ongekend lang goed. Zelfs naar beneden

*bericht bewerkt door Rogier op 08 dec 2016 16:27

Click. Click. Peace

een bevroren rivier naar beneden rijden … Zo steil als in dat filmpje zal dat dan wel niet zij n :-) …
Heb zelf al 2 x toe (slip/behendigheids) cursus gehad (bedrijsfpolicy) en 1 maal het “geluk” gehad dit op sneeuw te doen en kan je verzekeren dat je zelfs mét winterbanden er van versteld zou staan hoe snel een wagen (on)controleerbaar aan het slippen kan gaan …

@evert Er is natuurlijk een heel verschil tussen moeten remmen of kunnen laten rollen. Maar echt met goede behendigheid, een hele lage snelheid en een auto die er geschikt voor is, kan er zo ontzettend veel. En in dit geval zijn er winterbanden en winterbanden…

Click. Click. Peace

Vandaag dit op en af gereden. Met beleid gaf de auto geen kik:

null

Click. Click. Peace

Plaats een reactie