23/12 route naar Solden via Fernpass of Bregenz ?

Beste Allemaal,

Wij gaan 23 /12 richting Obergurgl, na een stop om 15.00 in Stuttgard om iemand daar op te pikken van het vliegveld.
Welke route is aan te bevelen naar Solden ? Fernpass is altijd druk maar ook om die tijd op een vrijdag ? De route via Bregenz ken ik zelf niet, wie heeft hier ervaring mee.
kortom kunnen jullie advies geven ?

Wij kiezen, als het even kan, altijd voor Bregenz. Rijdt bijna altijd fijn door. Eigenlijk nog nooit oponthoud gehad, zomer en winter.

Ik moet de vrijdag erop (30/12) dezelfde ‘keuze’ maken, wel richting Seefeld ('s anderendaags verder naar de Dolomieten). Voor mij is de Fernpas de eerste optie tenzij er veel sneeuw gevallen is of een serieus oponthoud (ongeval o.i.d.) zich voordoet, m.i. wordt Bregenz dan pas interessant.

Naar Seefeld via Bregenz? Dat zou ik zelf nooit doen. Waarom niet gewoon via Kufstein? Of bij goede weersomstandigheden via de scharnitzpass.

Dag, Wij gaan dit jaar ook naar Obergurgl.

Vorig jaar zijn we in Solden geweest. Toen zijn we heen over de Fernpass(veel vertraging, ondanks normale weersomstandigheden en op een vrijdag) gegaan. Terug over Bregenz.

Dit jaar heb ik besloten de 1.5 uur extra reistijd voor lief te nemen en ongeacht omstandigheden gewoon over Bregenz te gaan.

Gewoon lekker snelweg, geen geouwehoer op die pas.

Dag, Wij gaan dit jaar ook naar Obergurgl.

Vorig jaar zijn we in Solden geweest. Toen zijn we heen over de Fernpass(veel vertraging, ondanks normale weersomstandigheden en op een vrijdag) gegaan. Terug over Bregenz.

Dit jaar heb ik besloten de 1.5 uur extra reistijd voor lief te nemen en ongeacht omstandigheden gewoon over Bregenz te gaan.

Gewoon lekker snelweg, geen geouwehoer op die pas.

Pim1986 op 9 dec 2016 12:15

Dit is duidelijk, dank jullie wel voor het advies. Wel balen dat het langer rijden is maar als je in de file komt is het ook niet handig . Omdat het vliegtuig pas om 14,30 aankomt in Stuttgard kunnen we pas later verder rijden :-(

Dag, Wij gaan dit jaar ook naar Obergurgl.

Vorig jaar zijn we in Solden geweest. Toen zijn we heen over de Fernpass(veel vertraging, ondanks normale weersomstandigheden en op een vrijdag) gegaan. Terug over Bregenz.

Dit jaar heb ik besloten de 1.5 uur extra reistijd voor lief te nemen en ongeacht omstandigheden gewoon over Bregenz te gaan.

Gewoon lekker snelweg, geen geouwehoer op die pas.

Pim1986 op 9 dec 2016 12:15

Dit is duidelijk, dank jullie wel voor het advies. Wel balen dat het langer rijden is maar als je in de file komt is het ook niet handig . Omdat het vliegtuig pas om 14,30 aankomt in Stuttgard kunnen we pas later verder rijden :-(

isasol op 9 dec 2016 12:34

Wel Stuttgart in de navigatie toetsen… ;-)

Piste riderrrrr

Ik kan vast verklappen dat de skigebieden de kerstweek nog bij lange na niet vol zitten. Fernpassstrasse zal dus zeker op vrijdagavond niet vast staan.
Wel heb je te maken met de vroege files rondom Stuttgart op de vrijdagmiddag, en de files rondom Ulm.

Naar Seefeld via Bregenz? Dat zou ik zelf nooit doen. Waarom niet gewoon via Kufstein? Of bij goede weersomstandigheden via de scharnitzpass.

Jst81 op 9 dec 2016 11:12

Op Kufstein is nog langer dan Bregenz. Laatste keer richting SFL ook veel oponthoud gehad en terug toch maar via Bregenz gereden, maar dat was wel een totaal andere periode (wel buiten de vakanties). Is iets langer maar rijdt lekker vlot door in ieder geval.

Naar Seefeld via Bregenz? Dat zou ik zelf nooit doen. Waarom niet gewoon via Kufstein? Of bij goede weersomstandigheden via de scharnitzpass.

Jst81 op 9 dec 2016 11:12

Op Kufstein is nog langer dan Bregenz. Laatste keer richting SFL ook veel oponthoud gehad en terug toch maar via Bregenz gereden, maar dat was wel een totaal andere periode (wel buiten de vakanties). Is iets langer maar rijdt lekker vlot door in ieder geval.

Tiny-M op 9 dec 2016 13:40

Voor ons is naar Seefeld via Kufstein toch echt sneller dan via Bregenz… Maar als wij naar Vorarlberg of west tirol gaan, rijden we sowieso altijd via bregenz, zoals ik eerder schreef

Om nog even mee te nemen in je overweging. Over Bregrenz kom je door de Arlberg tunnel en daar moet je tol voor betalen, gelukkig geen Mont Blanc bedragen maar dacht iets van 9 euro.
Ik heb twee keer de pas genomen in alle vakanties die kant op en beide keren niet bevallen, dit was dan toevallig wel in de zomer.

Nog even en we mogen weer!

Jaarlijks de beste discussie om te volgen.
De Nederlander wilt geen file maar ook niet betalen. Geen optie.
De Belg kiest gewoon Arlbergtunnel+vignet. €20 extra en vlot rijden door Voralberg, Tirol en Italië.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Jaarlijks de beste discussie om te volgen.
De Nederlander wilt geen file maar ook niet betalen. Geen optie.
De Belg kiest gewoon Arlbergtunnel+vignet. €20 extra en vlot rijden door Voralberg, Tirol en Italië.

Ischgeil op 9 dec 2016 20:58

En het moet allemaal snel, snel, snel; want als het om de reis naar de wintersport gaat, is het net als 1 1 2: Elke seconde telt

We maken ons weken van te voren al druk over de ‘beste’ (of is het de minst slegte) route, want stel je voor dat we 40km om moeten rijden, een uur later op onze bestemming zijn of een paar € tol moeten betalen.

Je hoort/leest (hier) vaak “maak je niet druk, het is vakantie” als je ageert tegen (weg)gedrag van “anderen”.
Behalve als het om de reistijd gaat …

Rob

Ik zou zeggen dat je gewoon even op je telefoon kijkt hoe de wegsituatie dan is. Als je toch op het vliegveld staat te wachten dan heb je daar best tijd voor ?

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Naar Seefeld via Bregenz? Dat zou ik zelf nooit doen. Waarom niet gewoon via Kufstein? Of bij goede weersomstandigheden via de scharnitzpass.

Jst81 op 9 dec 2016 11:12

Kufstein is volgens mij verder dan over Bregenz (vanuit BE). Scharnitzpas is idd. ook een optie, in Ulm nog even het verkeer checken.

Gewoon kijken wat voor weer het is en even naar de verkeers info luisteren , bij goed weer gewoon Fernpass . En er kan overal wat gebeuren heb zelf eens 5 uur stil gestaan voor Keulen.

En let ook even op de sluiting van de arlbergtunnel. Tot maart is hij gesloten in de nacht. Mocht je al vroeg bij de tunnel arriveren, heb je kans dat deze nog dicht is. Vanaf maart of april gaat hij helemaal dicht, dag en nacht tot 26 september geloof ik…

Jaarlijks de beste discussie om te volgen.
De Nederlander wilt geen file maar ook niet betalen. Geen optie.
De Belg kiest gewoon Arlbergtunnel+vignet. €20 extra en vlot rijden door Voralberg, Tirol en Italië.

Ischgeil op 9 dec 2016 20:58

Lekker generaliseren hoor!!! Dan ben ik volgens jou geen Nederlander maar een Belg. Mijn paspoort vertelt me wat anders ;-)

Jaarlijks de beste discussie om te volgen.
De Belg kiest gewoon Arlbergtunnel+vignet. €20 extra en vlot rijden door Voralberg, Tirol en Italië.

Ischgeil op 9 dec 2016 20:58

Ooh, je bedoelt dat volkje dat in de enige bananenrepubliek van Europa bivakkeert.

Na een uur of 17.00 is het niet druk meer op de Fernpass. De eerste week van de Kerstvakantie al helemaal niet. De meeste mensen gaan toch pas de tweede week. Vorig jaar ook gedaan en er was niets aan de hand. Het is ook een mooie route…maar goed ieder zijn smaak.( Mij gaat het trouwens niet om die paar euro tol, dat is toch niets vergeleken bij de rest van het geld dat je uitgeeft.)

Hallo allemaal,
Wij rijden midden maart naar Seefeld en hebben veel tijd, dus wil onderweg overnachten… maaaaaar we willen de allermooiste route, dus omrijden geen probleem. Wie heeft er tips vanaf Eindhoven naar Seefeld, lekker touren, natuur en veel bergen, rij graag auto ! ps 1e keer naar Oostenrijk.

*bericht bewerkt door Raffie-CT op 09 feb 2017 21:36

Routeplanner uitzetten, kaart zoeken en je route zoveel mogelijk door groene gedeelten plannen. Spreekt voor zich dat je er dan niet meer de gebruikelijke 8u over doet. Je kan beginnen met richting Ardennen te gaan en dan doorsteken naar Dld bijv.

Via de Eifel beginnen, daar loopt een B weg praktisch langs de A61, via slingerende weggetjes door de heuvels en pitoreske dorpjes.

Hallo Jst,
Dat klinkt goed, is toch wel veilig he, niet dat we straks door een onverharde weg rijden ? ?

Plaats een reactie