Alternatief Sneeuwhoogte+ app?

Hallo,

Het is voor mij onmogelijk om de app sneeuwhoogte+ weer opnieuw te downloaden. Ik maak gebruik van een iPhone en ik heb ook geprobeerd om hem via iTunes er weer op te zetten maar dan krijg ik bij het openen een fout melding.

Zijn er andere mensen met dit probleem? En weet iemand goede alternatieven?

Ik vond de weerberichten van Roel, en de persoonlijke foto’s altijd top in de sneeuwhoogte+ app, en zoek dus soortgelijke functies.

Er zijn inmiddels al ongeveer 5 topics met de klacht over de app. Die is ter ziele en zal niet meer geactiveerd worden.

Welke functionaliteiten zoek je exact in een alternatief? Weerbericht? Per dorp/gebied? Een tekstueel weerbericht?

Hallo GiGi,

Bedankt voor de snelle reactie. Excuus, ik heb die topics niet zo snel kunnen vinden. Ik zoek naar een app met een tekstueel weerbericht over het hele Alpengebied. En de mogelijkheid voor mensen om foto’s van het gebied te plaatsen, zodat je niet alleen afhankelijk bent van de webcambeelden.

Sneeuwhoogte vind ik goed als alternatief

Er zijn inmiddels al ongeveer 5 topics met de klacht over de app. Die is ter ziele en zal niet meer geactiveerd worden.

Welke functionaliteiten zoek je exact in een alternatief? Weerbericht? Per dorp/gebied? Een tekstueel weerbericht?

GiGi op 18 dec 2016 14:24

Dat er zoveel klacht topics zijn heeft er misschien mee te maken dat er wel behoefte aan is.
Vind het ook een gemis, puur afhankelijk zijn van een mobiele site is niet handig.

Dat men de app mist kan heel goed. Maar dat met de zoekterm ‘sneeuwhoogte’ en ‘app’ gewoon alle relevante topics kunnen worden gevonden (waar het antwoord op deze vraag ook al meermalen is gegeven), dát was eigenlijk mijn punt.

null

Ik sluit me bij @Rogierhgv aan. Ik vind zelf Sneeuwhoogte geen goed alternatief, omdat die app veel minder leeft dan de app van wintersporters deed. Daarnaast is de UI ook veel matiger. Ik mis sneeuwhoogte+ best wel en hoop echt dat of de app nieuw leven in geblazen wordt, of er een vervanging komt op de site.

Wat is er mis met de website wintersporters.nl die je ook op je mobiel prima kunt lezen en waar de weerberichten ook uitstekend op worden weer gegeven? Of wil je voor zo min mogelijk moeite een hapklaar brokje wintersportweer ontvangen dmv een app die precies datgene weergeeft dat jij op dat moment voor ogen hebt?

Wat is er mis met de website wintersporters.nl die je ook op je mobiel prima kunt lezen en waar de weerberichten ook uitstekend op worden weer gegeven? Of wil je voor zo min mogelijk moeite een hapklaar brokje wintersportweer ontvangen dmv een app die precies datgene weergeeft dat jij op dat moment voor ogen hebt?

Marijnt op 18 dec 2016 18:00

Dat is o.a. de juiste bedoeling van een app.

Zonder alle kritieken op de TS maar gewoon zoals gevraagd een alternatief…
Naast de app van sneeuwhoogte.nl gebruik ik ook de app van bergfex ski lite. Mooie overzichtelijk app met actuele sneeuwhoogtes, weersvoorspellingen links naar webcams.

Aequilater Nubila

Skiinfo

Ik gebruik zelf meestal ook een combinatie van de Bergfex app, Sneeuwhoogte en natuurlijk de apps van de gebieden zelf waar ik heen ga (in dit geval Tignes en SFL).

Gewoon de mobiele website. De mobiele website werkt beter dan menige andere app. Het werkt snel, overzichtelijk en heeft veel directe links. Is het nu zoveel werk om 2x extra te drukken? 1x om je browser te starten en 1x om in je favorieten de website aan te klikken…

Born to Ride

Ik gebruik Bergfex Pro (een keer gratis kunnen downloaden) en sneeuwhoogte.nl
Is voor mij voldoende

Voor de iPhone gebruiker even de link naar het weerbericht of de website in je beginscherm zetten hoef je ook niet meer twee keer te klikken en heb je een app die opent in safari.
Zal ongetwijfeld bij Android ook kunnen maar daar geen ervaring mee

Plaats een reactie