recente ervaring gezicht met skischolen fugen en/of hochfugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Spieljoch

goedeavond,

ik heb inmiddels al heel wat rondgezocht, maar daar stuit ik met name op wat ervaringen uit het verleden die niet al te positief zijn wij zijn op zoek naar een skischool voor onze oudste, maar eigenlijk maximaal 2 uurtjes per dag, 4 uur is teveel voor m hebben we gemerkt hier in nederland waar die een paar lesjes gehad heeft, qua rijtijd maakt het elkaar niet zoveel naar kaltenbach of fugen om te gaan skien, dus in principe keus genoeg.

Dag Bastin,

is afhankelijk van de leeftijd van je kind. Voor jonge kinderen is Fügen prachtig, ook voor jezelf, boven op Spieljoch ligt het restaurant precies op het einde van een leuke heuvelige blauwe piste waar je ze vaak kunt zien. Voor oudere gevorderde kinderen is Hochfugen beter.
Heb hele goede en een slechte ervaring met de scholen in Fügen die met name te maken hadden met samenstelling van de groep. Onze kids hebben er nog steeds hele goede herinneringen aan.

groet Frank

hij is pas 5, en krijgt nu in nederland les op de band, welke school raad je aan?

Hochfugen heeft wat meer blauwe piste als kaltenbach skischool optimal en kostenzer werken beide met Nederlandse skileraren veel plezier!

Onze kinderen hebben bij Aktiv les gehad. Lieve mensen die de kinderen op een leuke manier motiveren. Wij hadden genoeg leraren waardoor de kinderen achter elkaar de oefen heuvel af konden en ze niet lang hebben hoeven wachten. Al zijn er wel leukere locaties voor kinderen zoals Kaltenbach of Hochfugen maar als je accommodatie in Fügen ligt is het daar ook prima.

Hallo hierbij onze ervaringen dit jaar:

Onze kinderen hebben ookdeze voorjaarsvakantie bij Aktiv les gehad. Kleine groepjes ookal was het misschien wel de drukste week van het jaar. Onze zoon van 7 zat in een groepje van 7 kindjes en zijn jongere twee broertjes hadden zelfs een groepje van 4 kindjes in totaal.

Wat ik een goed voorbeeld vond voor de kids is dat alle leraren een helm op hadden.

Hierbij nog een extra compliment voor de skileraar Ties waar onze oudste bij zat hij wist die de kids in zijn groep echt goed wist te motiveren en zorgde dat ze het heel leuk hadden!

dan zal ik mijn ervaring ook maar gelijk delen, helaas zat aktiv vol, dus we hebben les geboekt bij kostenzer, en dat is allemaal prima verlopen, onze zoon zat in een hele leuke klas van 7 kindjes, met een hele aardige nederlandse lerares, die er elke dag weer een klein feestje van maakte voor ze, op kantoor ook alles snel en goed geregeld, helaas was op de laatste dag de spieljochbahn kapot waardoor de wedstrijd niet door kon gaan, dus toen hebben we zelf maar een prive wedstrijdje georganiseerd op de rosenalm en terug op het kantoor bij kostenzer heeft ie alsnog zijn medaille en oorkonde op kunnen halen, waar onze zoon uiteraard heel trots op is.

Hoi,

Voor het komende seizoen zit ik met dezelfde vraag. Welke skischool heb je uiteindelijk gekozen en wat waren je ervaringen @bastin? Mijn zoontjes zijn 3,5 en 5 als we in februari gaan. Kan die van 3 ook al op les? Ik weet dat skischolen daar verschillend mee omgaan. 2 uurtjes per dag lijkt me dan ook meer dan genoeg (2 of 3 ochtenden), is die mogelijkheid er?

@maartjek:

dan zal ik mijn ervaring ook maar gelijk delen, helaas zat aktiv vol, dus we hebben les geboekt bij kostenzer, en dat is allemaal prima verlopen, onze zoon zat in een hele leuke klas van 7 kindjes, met een hele aardige nederlandse lerares, die er elke dag weer een klein feestje van maakte voor ze, op kantoor ook alles snel en goed geregeld, helaas was op de laatste dag de spieljochbahn kapot waardoor de wedstrijd niet door kon gaan, dus toen hebben we zelf maar een prive wedstrijdje georganiseerd op de rosenalm en terug op het kantoor bij kostenzer heeft ie alsnog zijn medaille en oorkonde op kunnen halen, waar onze zoon uiteraard heel trots op is.

bastin op 4 mrt 2017 19:35

oeps niet goed gelezen, sorry!

ook wij gaan weer naar Spieljoch/Kaltenbach,

onze dochter van 5 (bijna 6) gaat de week beginnen in een skiklas. we zouden het leuk vinden als ze naar boven gaat op de kleine kinderweide daar naast het restaurant/lift. Welke skischool maakt daar gebruik van?

verder nog een vraag over de skipas: op de site staat dat een pas niet incl skilessen is. De site van de Spieljochbahn zegt dat een pas nodig is voor kinderen vanaf 6 jaar. Die van ons is 5 en zou dan geen pas voor de liften nodig hebben?

Op basis van de reactie denk ik voor skischool aktiv te kiezen. Ik zit echter met een dilemma. We zitten in Fügen met wat volwassenen, 2 beginners en 2 kindjes 6(licht gevorderd) en 9(gevorderd). Spieljoch ligt qua locatie dan voor de hand maar ik ben bang dat de oudste daar snel uitgekeken zijn. Daarom denk ik er over hochfugen te kiezen voor de lessen. We zaten vorig jaar in Gerlos en dan gaan ze het hele gebied door richting Konigsleiten enz. Dat vonden ze geweldig. Dilemma is dus de mogelijkheden skigebied tov de toch 40 minuten reistijd met het spul. Ik wil ze wel allemaal op 1 locatie. Iemand die beide gebieden een beetje kent en hier wat over kan zeggen?

Ze zijn te jong om alleen in de skibus te stappen daarom liever alles in 1 gebied neem ik aan. Hochfugen is zeker groter maar maar dat is dan elke morgen in de bus. Spieljoch is voor kinderen (mijn mening) groot genoeg om zich daar te vermaken.

Voor volgende week, vanaf zaterdag 10-02 is skischool Aktiv volgeboekt…

Hochfugen is zeker wel groter en meer de moeite waard. Reistijd is echter 20 minuten ipv 40 minuten(mits je bijtijds vertrekt). De 1 gaat liever met de bus, de ander liever met de auto. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen liever niet rijden met de auto. Als je naar Hochfugen gaat met de bus, zorg dan wel dat je(vooral met kinderen) al vroeg de bus neemt.

Dank voor de reacties.
Inderdaad. Ik laat ze niet alleen gaan dus alles gaat in 1 gebied.
Sorry, met 40 min bedoelde ik heen en terug totale reistijd p.dag.
Betreft 25 feb maar ik zag inderdaad dat dit ook al vol zit. Jammer. Denk dat ik ze maar even bel om te vragen of er nog wat mogelijk is en of je kan wisselen van locatie na een paar dagen.

@floormans Wil je persé de eerste dagen op Spieljoch/Fügen verblijven en dan na een aantal dagen naar Hochfügen gaan? Als dat zo is, vrees ik dat dat moeilijk zal gaan. Maar je kan het altijd proberen😉

Mijn verblijf blijft Fügen ;-) maar ik zie dat de skischolen in beide plaatsen lesgeven. Voor de oudste is het wellicht leuk na een paar dagen te verkassen qua lessen. Ik ga het inderdaad proberen.

Kostenzer. Dramatisch slecht geregeld voor de allerkleinsten. 2 leraren op 30 kinderen… kunnen die leraren ook niets aan doen.,.
slaat nergens op die organisatie… kinderen die zelf maar het heuveltje af moeten glijden. … Ik was er snel klaar mee. Beter kies je een andere school.

Die ervaring is van recent?

@Nemrah zit jij nu ook bij Kostenzer? Want Active zat toch vol?

Aktiv was vol inderdaad. Wij zitten nu bij Zell am Ziller. Hebben bij Lechner geboekt, na vandaag een schnuppertag gaan beide meiden van ons door. De jongste van de 2 gaat dag voor dag, ze is 3,5 jaar oud. Alles wordt dag voor dag geregeld en betaald. De oudste, bijna 6, is vandaag in de beginnersklas gestart en mocht vanmiddag door naar een andere oefenpiste. Zij gaat de hele week tm donderdag. Vrijdag kunnen we eventueel bij boeken, maar plan is dan om samen te gaan.

Ik kan niet anders zeggen dan prima email contact met deze school. Ze zitten helemaal vol, maar per mail was er een plek gereserveerd. Op de piste heel goed geregeld, mooie plekken voor de verschillende groepen . Ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Moet ook wel zeggen dat de plek ook prima is. Anders skischolen, Arena en ProZell, malen hier ook gebruik van. Wij kunnen rondom de kinderweides zitten op het terras of, tov van spieljoch is dit wel beter, in dit gebied super goed skiën!!!

We hebben geen spijt dat we niet op spieljoch zitten. We zouden dan ook de gehele week zelf op spieljoch verblijven gezien de leeftijd van de kinderen. Nu de skischool en de Lokatie van Zell goed bevalt is dit wel beter voor ons. Vooraf had ik gedacht dat het kleinschalige van Spieljoch me meer zou bevallen…

Okay, goed om te horen dat het jullie zo goed bevalt in Zell. Jammer dat Spieljoch jullie slecht aanspreekt! Nu heb je er niet veel aan, maar er gaat nog een hoop veranderen in Spieljoch! Hele goede vakantie nog! Ik ben er zaterdag:)

*bericht bewerkt door Jethro op 11 feb 2018 19:28

De lift van dal naar boven is idd al flink vernieuwd… zeg maar; afgebroken en in de modernste versie weer opgebouwd! Mooi hoor! Het gebied is een beetje achter gebleven maar voor ons de afgelopen jaren altijd 2x p week een bezoek waard geweest. Verder deden we vaak Hoch-Fügen twee keer aan en Zell. Zo was de week mooi verdeeld.

Vanmorgen Zell op de foto:

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/b4ea479ed38763efa7c8c9e0...

Komt een mooie verbinding naar Kaltenbach aan. En ze zijn nog flink bezig met vernieuwen.
Ik stapte vaak bij Spieljoch in de gondel, en dan via Geolsalm laatste stukje met de bus naar Hochfügen. Terug ging ik ook op deze manier.

Zo deden, doen wij het ook… mooie afdaling is dat, alleen wel pap aan het einde vd dag…

Onze meiden gaan over drie weken lessen bij Total. Ik weet niet of dat bij de Spieljoch of in Hochfugen is. Wie kan me helpen?

Van de site van Total;

Der Unterricht findet im Familienskigebiet in Hochfügen oder am Spieljoch in Fügen statt.

Ik denk dat je dat dan even speciaal moet vermelden waar jij graag wil en of dat bevestigd is.

Ok dank je wel! Niet goed gekeken 😊. Ik wacht wel even af hoe het loopt over drie weken, het wordt de tweede keer skiën voor onze meiden, dus het zal nog niet zo heel veel uitmaken, denk ik ;).

Dat ligt er aan waar jij ze af gaat zetten… zet je ze bij spieljoch af en hebben ze les bij hochfugen dan ben je toch echt verkeerd denk ik… of andersom; zit je bij hochfugen in een huis/hotel/appartement dan wil je graag daar les hebben neem ik aan…

Ja, ik weet dat de twee gebieden niet bij elkaar liggen. Bedoelde meer dan even uitzoeken waar ze ingedeeld worden en dat het voor de meiden bij de Spieljoch de eerste dagen voldoende zal zijn :). We zitten zelf aan de rand van Fugen, dus Spieljoch is meest voor de hand liggend en het scheelt wat tijd in de ochtend, als ze voor de skiles aanwezig moeten zijn. Wij skiën uiteraard op de berg waar de meiden les hebben. We hebben er vooral zin in! Ben erg benieuwd hoe het nu in het Zillertal is. Als kind kwam ik jaren achter elkaar in Zell en dat heb ik tot 20 jaar geleden elk jaar zien veranderen. Ben ook benieuwd of ik Fugen nog herken!

Plaats een reactie