Run of Fame

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ik kwam net bij de pistekaarten van Ski Arlberg een kaart met de “Run of Fame” tegen

null

Kan iemand mij vertellen hoe lang je ongeveer bezig bent zowel de gele als paarse route (dus de hele ronde) af te leggen? Uitgaande van een stevig tempo…

*bericht bewerkt door RonnyBravo op 11 jan 2017 09:33

Run of Fame is dit jaar nieuw zoals je weet.Niet veel mensen hebben hem nog gedaan.In verband met de slechte sneeuw condities.
Als ik het zo zie trek er maar een uurtje of 5 voor uit.Ik weet ook helemaal niet of het een mooie Piste is.Kan zijn dat juist daar veel wind staat en er veel stenen liggen. @RonnyBravo
We horen graag wat je bevindingen zijn.

Daar was ik al bang voor… Ik ga 'm volgende week proberen en dan laat ik weten of het te doen is.
Mijn inschatting is dat 5u wat krap wordt. 21 liften / 20 min. per lift kom ik op 7u, vandaar dat ik beniewd was of het in 1 dag te doen is.

Is er eventueel een busverbinding tussen Warth en st. Anton?

Je moet van Warth met de lift naar Lech (Op de berg en dan ski je naar Lech dorp naar beneden) Daar zijn bussen naar Sankt Anton.Of je pakt een Taxi voor 90 euro.Er zijn altijd mensen aan het eind van de dag die met je mee willen.Er kunnen er 7 in.Dan ben je voor een paar tientjes thuis.
Tip:
Ik zou eigenlijk helemaal niet naar Warh gaan (kost een hoop tijd ) en is absoluut niet de moeite waard.
Kan je beter in Lech nog wat Extra Pistes nemen.En vergeet niet aan het eind van de dag bij Hotel Krone op het terras ( midden in het dorp bij de rivier ) een biertje te nemen waar iedereen zich treft met muziek.

PS Ik zag dat je snowboard .
Er is in Lech een intresante afdaling off-Piste.Je neemt de Kriegerhornbahn (2400 meter geloof ik.)Aan het einde iets naar beneden en dan rechts ligt een stijle Off- Piste afdaling.
Wel voorzichtig zijn ( niet bij lawine gevaar doen aub) want daar heeft onze prins het noodlot getard helaas.

Thanks voor de tips!

Ik wou 'm wel helemaal t/m Warth pakken. Aan de kaart te zien komt de echte “fame” je dan pas toe… En daar doe ik het uiteraard voor ;)
Helaas moet ik vanuit Lech nog weer terug naar St. Anton en dan wordt het een prijzig biertje aan het eind van de dag. Maar mocht ik stranden dan hou ik het in mn achterhoofd.
Zelfde geld voor de off-piste. Ik ga namelijk alleen op pad, dus de off piste sla ik denk ik maar even over…

Ik ga namelijk alleen op pad, dus de off piste sla ik denk ik maar even over…

RonnyBravo op 11 jan 2017 12:41

Wijs!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ja wijs!
Je bent zowiezo een held dat je dat allemaal alleen doet ?

Thuis blijven is geen optie.

Thuis blijven is geen optie.

Hooykaas op 11 jan 2017 13:19

Precies dat!

Daar was ik al bang voor… Ik ga 'm volgende week proberen en dan laat ik weten of het te doen is.
Mijn inschatting is dat 5u wat krap wordt. 21 liften / 20 min. per lift kom ik op 7u, vandaar dat ik beniewd was of het in 1 dag te doen is.

Is er eventueel een busverbinding tussen Warth en st. Anton?

RonnyBravo op 11 jan 2017 11:10

Wij gaan 1 februari richting Warth.
Ik ben ook van plan deze te proberen te doen.
Was wel al aant uitkijken naar punten om de toer in te korten (in Zurs of Stuben terug richting Warth te gaan)
Ik zou het tof vinden om jouw ervaring te horen.
Ik ben zelf een snowboarder met een kleine 10 jaar ervaring (darvoor 5 jaar geskied)

Groetjes

Je moet van Warth met de lift naar Lech (Op de berg en dan ski je naar Lech dorp naar beneden) Daar zijn bussen naar Sankt Anton.Of je pakt een Taxi voor 90 euro.Er zijn altijd mensen aan het eind van de dag die met je mee willen.Er kunnen er 7 in.Dan ben je voor een paar tientjes thuis.
.

Hooykaas op 11 jan 2017 11:35

@Hooykaas

Geen bussen of taxi’s meer nodig met nieuwe liftverbinding! Tenzij je te lang in de Mooserwirt blijft hangen natuurlijk…?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Dat bedoel ik @Peter30
MooserWirt of terras Hotel Krone in Lech.
Maak er wat moois van Peter ?

@ ronnybravo

Ben heel benieuwd! Vertrek zelf aanstaande donderdag 19/1 naar Lech. Dus lees graag je ervaringen terug!

Ik hou jullie op de hoogte!
Morgen ff dagje warming up en dan dinsdag maar eens kijken hoe ver ik kom…

@RonnyBravo
Misschien met wat foto’s erbij van strategische punten zodat het voor iedereen wat makkelijker/herkenbaarder wordt om ook de nieuwe route te doen.
Hartelijk dank alvast voor de extra moeite ??

@RonnyBravo
Misschien met wat foto’s erbij van strategische punten zodat het voor iedereen wat makkelijker/herkenbaarder wordt om ook de nieuwe route te doen.
Hartelijk dank alvast voor de extra moeite ??

Hooykaas op 15 jan 2017 17:29

Als de bewijzering net zo goed is als voor der Weisse Ring komt het wel goed!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik heb de Run of Fame een paar jaar terug al gedaan, dus met de bus/taxi pendel. Ja, je moet een beetje door skiën en niet uitgebreid gaan lunchen. Het kan dus nu nog makkelijker.

En RonnyBravo?

Genoten? Hoeveel tijd heeft het je gekost?
Ben benieuwd!

Morgenvroeg vertrek naar Lech. Kan niet wachten…

In Schoppernau, dus ook wel ff benieuwd naar dit avontuur.
Ik denk niet dat we er dit jaar aan toe komen, maar aangezien we waarschijnlijk de komende jaren hier honkvast zitten is wat afwisseling van spijs wel fijn om te kennen…

Made it! (Na de tijd was de apresski ook gezellig dus daarom vandaag pas de update.)

Is prima te doen in een dag. Ben zelf vanuit Anton eerst naar Warth gegaan en op het laatst pas rendl gepakt, mocht ik het niet halen was ik in ieder geval nog weer in Anton.

Heb in Warth in de mist/sneeuw ook nog 2 keer een afslag gemist zodat ik daar 2 liften extra heb moeten pakken. En ook ben ik vanaf de nassereinbahn gestart. Dus kan prima.

Qua bewegwijzering is het niet best… Alleen in Warth en Rendl (en her en der in Lech) staat het op de borden. Ook op het pistekaartje staat ie niet… dus zelf ff een marker meenemen ;)

Verder moet je er niet te veel van verwachten… het is voornamelijk traversen via vaak slecht aansluitende pistes, dus veel lopen… Misschien met ski’s niet zo’n probleem maar met snowboard vond ik het niet wat.

Ook heb ik een paar keer een iets andere piste gepakt omdat de skiroute nog niet was uitgezet of er een rood alternatief was voor een blauw pad…

Rest mij nog het bewijs;

null

null

Viel spaß!

Zo, lekker bezig geweest!

? Klasse RonnyBravo!

We gaan het beleven ?

Proficiat in elk geval met het volbrengen van deze queeste! Op naar de volgende (2x op 1 dag? :) )

Vraagje, ik start in Warth tegen een normaal redelijk tempo en vroeg me af of er tijd is om in Rendl te gaan eten en op tijd terug te zijn. Of zou ik beter mijn boterhammen meenemen? Alvast bedankt! ?

Oo ja ik ben wel van plan om heel de run of Fame te doen en nergens in te korten ?

@RonnyBravo weet jij misschien het antwoord?

@arlbergman Ik denk niet dat het kan.
Ik zou je boterham maar meenemen en doorskiën.
Liften zijn open tussen 9.30 uur en 15.30 uur.

PS veiligheid voorop! Het heeft geen zin om als een dolle tekeer te gaan alleen om de “The Run Of Fame” in 1 dag te doen.

Dan krijgt “The Run Of Fame” misschien een heel andere betekenis namelijk in het ziekenhuis!

@Arlbergman je hebt voldoende tijd om even te lunchen. Een half uurtje zitten voor de lunch kan prima. Liften zijn van 8.45 tot 16u open. Helemaal als je al aangeeft een stuk in te korten.
Echter de route van Warth naar Rendl ging voor mijn gevoel (of het echt zo is durf ik niet te zeggen) sneller dan andersom. Dus ik zou niet specifiek in Rendl gaan eten, maar gewoon een lunchtentje pakken zodra je honger hebt / het lunchtijd is.

Ik kwam er 2 dagen later trouwens wel achter dat ik geluk had met de liften. Als je in de “volksverhuizing” van St. Anton naar Lech terechtkomt kun je bij de bottlenecks (m.n. de 2pers liften in Zurs en Zug) wel eens wat vertraging bij de liften oplopen. De grote trek vind m.n. plaats tussen 10 en 12 tussen Anton en Lech, maar als je vanuit Warth vertrek ga je waarschijnlijk precies tegen het drukke verkeer in…

Enjoy!

[…
Echter de route van Warth naar Rendl ging voor mijn gevoel (of het echt zo is durf ik niet te zeggen) sneller dan andersom…

Enjoy!

RonnyBravo op 29 jan 2017 15:32

Wellicht relatief minder lift km’s…? Ik ga het over 1,5 week zelf maar eens uitproberen.?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik lees juist iets dat wel interessant is voor degenen die de Run Of Fame nog moeten doen, als je de ski arlberg app download en je trackt jezelf met de app dan krijg je gratis een cadeautje dat je kunt afhalen bij The Hall Of Fame of het middenstation van de Flexenbahn. Ik weet wel niet wat dit cadeautje kan zijn maar het is misschien wel iets leuks als herinnering. @Peter30 misschien ook iets voor jou als jij gaat over 1,5 week?

Plaats een reactie