Run of Fame

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

@Wunderkammer

Iedereen uit Lech stond natuurlijk op de foto in Sankt Anton, vandaar dat het in Lech zo rustig was…

Blijf erbij dat het niet past om bovengemiddeld voor een vakantie te betalen en dan dit soort dingen mee te maken.

Lech draait er niet minder om, vorige jaar beste hotelbezettingsgraad ooit (en die was al tamelijk indrukwekkend)
Lecher gasten malen niet om één lift met wat wachttijden, er staat nog steeds bovengemiddeld ander moois tegenover.

Zoals gezegd is de situatie bij de Madloch niet zo makkelijk op te lossen, agv natuurlijke omstandigheden.
Er schijnt hard over nagedacht te worden. Nieuwe pistes zijn in Oostenrijk niet zomaar mogelijk…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 23 feb 2017 15:51

Ik was er in de week van 27 januari en tegenover 5 jaar geleden is het veel drukker!! Vooral onderaan piste 100 is een knelpunt. Iedereen moet die lift hebben om terug te keren naar St anton. Eind van de middag stond daar dagelijks een rij van 20 minuten. Apres ski, restaurants, hotels, alles zat vol. Het gebied is verzadigd.

Het is een mooi gebied maar het was ons te druk.

Precies!

Dus, of prijzen fors omhoog (en de voorzieningen), of accepteren dat je geen exclusief skigebied meer bent.

Een beetje tussen Gerlos en Zermatt in.

@Drikus
Tussen Zermatt en Gerlos
Hilarisch…echte kenner
Je hebt gééén idee!
Lech staat al jaren heel wat treetjes hoger dan

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 23 feb 2017 23:14

Morgen ga ik de Run of Fame doen. Heb vandaag wat in Warth-Schröcken geskied en omdat het morgen de beste dag van de week is ga ik de Run of Fame doen. Ik hoop dat ik optijd terug in warth zal zijn maar dat weet ik jullie morgen wel te vertellen. Verder vond ik vandaag dat de Run of Fame zeer goed staat aangeven in Warth, ik weet niet hoe het in St Anton en Lech is maar als het hetzelfde is als in Warth mag het geen probleem zijn!

Morgen ga ik de Run of Fame doen. Heb vandaag wat in Warth-Schröcken geskied en omdat het morgen de beste dag van de week is ga ik de Run of Fame doen. Ik hoop dat ik optijd terug in warth zal zijn maar dat weet ik jullie morgen wel te vertellen. Verder vond ik vandaag dat de Run of Fame zeer goed staat aangeven in Warth, ik weet niet hoe het in St Anton en Lech is maar als het hetzelfde is als in Warth mag het geen probleem zijn!

Ik lees graag hoe het gaat morgen. Wij waren vorige week ook in Warth, maar ondanks dat we altijd 's ochtends om 8.45 de eerste lift (Salober) hebben, moeten we altijd nog wachten bij de andere liften, die tussen 09.00 09.15 uur opengaan (ook de Auenfeldjet om in Lech te komen). We skiën daarna altijd gelijk richting Rufikopf, maar om half 10 is het daar giga druk. Afgelopen week op een doordeweekse dag hebben we toch wel een klein half uurtje nodig gehad om boven te komen. Omdat we ook hoorden van behoorlijke drukte om later op de dag weer terug te komen richting Lech en Warth zijn we niet verder gegaan. Dus ik ben benieuwd naar je ervaring. Het zal in de Carnavalsweek ook niet bepaald rustig zijn in het skigebied.

Niet gehaald? Maar het is wel zeker te doen als je goed door skiet en optijd opstaat. De reden dat het niet gelukt is is omdat één iemand in onze groep gevallen was op zijn knie en teveel pijn had om door te skiën. Hebben daarom in St Anton de kortste weg terug naar de Flexenbahn gepakt naar Züs en dan de bus naar Lech. Vandaar naar de Auenfeldget en terug naar Warth. Maar anders had het zeker gelukt, zelfs de drukte viel nog goed mee enkel aan de Rufikopf was het overdreven druk. In St Anton is de sneeuwkwaliteit wel zeer slecht, nergens is ze goed er is daarom ook dringend verse sneeuw nodig maar in St Anton was het toch slechter. De bewijzering van de Run of Fame viel wel tegen soms werd er niets aangeven en soms wel, kan toch wel beter. Eindoordeel als je vroeg opstaat en goed doorskiet met een groep gevorderde skiërs kom je er!

Verbaasd me niets dat de sneeuw pap was! Ik de hoek van het terras was het vandaag 30 gr.

@Arlbergman wat we eigenlijk willen weten.Is de tocht intressant genoeg om te doen met al die liften.
Wat zou je de tocht voor cijfer geven van 1 tot 10.
1 uitstekend 10 slecht.

Vond het zeer leuk om te doen. Mooie zichten gezien. De zichten vanuit bepaalde liften als de Flexenbahn waren dan ook geweldig! Enige spijtige is de bewijzering, die tegenviel. Je moet je op voorhand goed voorbereiden door de kaart van de Run of Fame goed te bestuderen. Het was leuk en ik denk als je hem af maakt zal je ook wel veel voldoening hebben. Verder is het ook wel leuk dat je beloond word met een gratis cadeautje als je hem doet. Daarom als 1 uitstekend is en 10 slecht geef ik een 3.

Afgelopen Vrijdag de run geskied, in totaal 84 km. het was aanpoten. We vertrokken vanuit Lech (Ruffikopf) door naar Rendl via Zurs-Stuben-st Anton. Wij hebben ook St Christoph op de terugweg meegepakt, aangezien de bewegwijzering te wensen over laat, mis je eenmaal een lift in het rijtje, is er geen richting voor nieuwe aansluiting. Vertrek vanuit Lech rond 9:30, aankomst St Anton was rond 10:45, dus dat ging vlot :). Sneeuw in St Anton was beroerd, alsof het al 15:30 was… Rendl erg druk en de lift (Riffelbahn II) naar de skiroute stond steeds stil, dus die hebben we overgeslagen. Terug via St Christoph, even zwaaien naar de Hospiz Alp en door Zurs naar de Madloch. Toen de 172 naar beneden, dat vonden de kuiten een feestje ;). In Zug bovenin gegeten rond 14:00. Toen toch omhoog naar de Hochlicht, niet via de 200, maar dus de 235 omdat dit zo’n heerlijke racebaan is naar Warth. uiteindelijk in Warth een verkeerde afdaling gepakt en om 15:30 toch besloten dit niet te corrigeren omdat we dan wellicht niet om 1600 weer richting Lech konden. Al met al was Warth prima skiën vanwege de Noordligging.Terug in lech voldaan en exact 9000 hoogtemeters afgedaald :). Ik vond de Run leuk, vooral door de afwisseling van de pistes en met de nieuwe flexenbahn een verplicht nummer voor de doorskieers…

*bericht bewerkt door jeroenvanbemmel op 20 mrt 2017 14:44

Knap gedaan !! Ik vond het redelijk druk aan sommige liften en de sneeuw kwaliteit was niet overal even goed. Blijkbaar was je op tijd uit Rendl.

May the ski force be with you !!

we hebben niet langer dan strikt noodzakelijk op Rendl geskied, ik denk max 30 minuten. het lopen in skikleding en skies door St Anton met 13-15 graden is ook een bijzondere ervaring trouwens… pffff… ben nog klam.

@CJAHulskamp

Ook nog Albona deel bij Stuben meegepakt?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@CJAHulskamp

Ook nog Albona deel bij Stuben meegepakt?

Peter30 op 20 mrt 2017 22:12

We zijn er een middag geweest en de lunch daar gedaan. Leuk stuk !! Alleen de pistes om de tweezitter AlbonaGrat waren boterzacht.

May the ski force be with you !!

Jongens deze route moet op een rustige dag toch gewoon te doen zijn als je een beetje door beukt?
Ik ga toch maar kijken of ik een dagje die kant op kan vanaf serfaus

Gang is alles

Vanuit Lech (en Warth) gaat het -in het algemeen- veel soepeler dan vanuit St.Anton.
De massa’s die op mooie dagen vanuit St.Anton richting Lech komen verpesten vooral het mooie Zürs (in Lech/Oberlech valt het mee)
Vanuit St.Anton blijkt de Flexenbahn 's morgens vaak direct een knelpunt. De prachtige Valfagehrpiste is tegenwoordig al vanaf 10.00 omgeploegd. Ook het mittelstation Flexen/Trittkopf loopt niet goed. Capaciteit Trittkopf II is te klein.
In Zürs was het knelpunt Madloch al langer bekend (tot begin middag). Nu zijn ook Seekopfbahn en Zürserseebahn vaak problematisch.
Op hoogtij dagen ontstaan er 's middags ook rijen bij de Rüfikopfbahn in Lech (terugkeerders naar St.Anton), en soms ook bij de Valfagehrbahn.

Wij waren grote Lech-fans, maar zien de huidige ontwikkeling met lede ogen aan. Het is zeer te hopen dat het nieuwigheidje er volgend jaar een beetje af is, en dat de toekomstige verbinding naar Kappl gaat ontlasten. Daarnaast moet er iets gebeuren met de Madloch (maar wat? de route zelf kan ook niet veel meer hebben)

De volledige Run of Fame duurt -voor zeer goede skiers, met broodje in de lift- vanuit Lech minimaal 5 uur. Zodra je wat later begint, langer luncht en wachttijden hebt, begint het snel een minder relaxte onderneming te worden
Daarnaast laat je de mooiste pistes -vooral in Zürs- links liggen

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 20 mrt 2017 23:41

@Wunderkammer
" We waren in het verleden grote Lech fans maar zien de huidige ontwikkeling met leden ogen aan" Lees ik.

We hadden in het verleden samen een discussie over het feit dat ik dacht dat het de verkeerde kant op gaat met deze liften.Ik kan me herinneren dat je toen een andere mening had.
Ik ben toch blij dat je nu ziet hoe het hele gebeuren in de praktijk uitpakt.

De hele “Run of Fame” is vooral iets voor touristen.Ik ken niemand van de lokale bevolking die het vrijwillig aandurft om de hele route te doen gezien de drukte bij de liften en het snel slechter worden van de piste ijs/pap.

Er zijn tenslotte veel interessantere
Pistes te doen waar minder mensen zijn.

Ski Arlberg … lijkt tegenwoordig een gebied om te vermijden … In Lech en Zürs hadden wij in 2014 ook niet zulke beste ervaringen. lijkt alsof men teert op de naam.

Piste riderrrrr

ik kan het daar niet mee eens zijn eerlijk gezegd, het is voor oostenrijk supersneeuwzeker, groot (ik heb afgelopen week geen rijen bij de liften gehad) en st anton en lech zijn gezellig. als je niet perse de hele ronde wilt doen is er zeer veel lekkere piste tot je beschikking en kun je je makkelijk een hele week vermaken, steeds een gebied elke dag.

Afgelopen week genoeg rijen gezien bij de liften. Zowel St. Anton en Lech/Zurs. Vond het ook behoorlijk druk op sommige pistes.

May the ski force be with you !!

maar de liften hebben voldoende capaciteit. langste wachttijd voor mij was Ruffikopf gondel, 10 minuten tot hij omhoog ging ongeveer.

Vreemd dat ik toch meerdere keren 10 min heb staan wachten. Zowel in Lech/Zurs en St. Anton. Zal wel op verkeerde moment daar gestaan hebben.

May the ski force be with you !!

@Wunderkammer

Je bent overduidelijk een kenner van het gebied maar wat maakt het dat je je mening over de drukte en knelpunten hebt bijgesteld in vergelijking met een aantal weken geleden?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik ben er ondertussen weer geweest. ;-)
Was het voor de kerst nog rustig, nu begin maart was er een duidelijk verschil met voorgaande jaren (altijd 1e week maart; 15 jaar Lech)
Wij zijn nogal geschrokken. Het is te hopen dat als het ‘nieuwigheidje’ er volgend jaar af is, en het een beter seizoen wordt qua sneeuw, de situatie weer wat ontspant. Zo niet dan zouden wij wel 'ns naar andere bestemming kunnen gaan kijken.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 21 mrt 2017 22:35

Hey Guys! We sometimes read this forum (thanks to google translate) and wanted to add a bit about our experiences with Run of Fame. We completed run of fame in March 2017. It took us about 7.5 hours to go from St. Anton to Warth and all the way back. The slopes were busy at this time, so we skipped Rendl and started from Galzigbahn. We arrived to Warth after 3.5 hours (stuck for half and hour in the queqe to Madloch lift) We were rushing for the entire day and took only one - break in Warth… But it was worth it - it felt great to complete it!
Our advice for completing Run of Fame is to plan ahead and study the ski map, lifts names and routes numbers before you start (at least for those who visit Arlberg for the first time).

See you on the slopes <3

ski and mountains vacation

Op 30 maart gedaan vanuit at anton, inclusief afsluiten op rendl. Hoewel de tocht natuurlijk mooi is hadden we weinig tijd voor een paar extra pistes (3 extra liftjes gepakt onderweg) bij zeer beperkte wachttijden en vonden andere dagen veel leuker skiën. Te veel verbindingen en 2x heen en weer in liften die geen skimeters opleverden is toch wel wat veel van het goede. Leuk voor een keer maar hoeft van mij niet nog een keer, ski liever meer

Ik ga in maart naar St Anton en nou ben ik benieuwd of de skiroute(riffelscharte) bij rendl(bovenaan de riffelbahn 2) te doen is ?
Of hebben ze er gewoon een geprepareerde piste van gemaakt?

Plaats een reactie