Run of Fame

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hoopvolle berichten! Once you go black…

Tijd voor een uitpakparty?!

… Nogmaals, hij viel mij echt 300% mee!..

ankiepankie op 20 feb 2018 11:18

Je had je ook goed voorbereid via dit forum:)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

… Nogmaals, hij viel mij echt 300% mee!..

ankiepankie op 20 feb 2018 11:18

Je had je ook goed voorbereid via dit forum:)

Peter30 op 20 feb 2018 13:18

Haha, het forum maakt de ijsplaten niet minder glad, de buckels niet minder hoog en al jullie enthousiaste verhalen zorgen ook niet echt voor minder skiërs op de piste! :-)

Maar misschien waren het mijn nieuwe ski’s! ;-)

*bericht bewerkt door ankiepankie op 20 feb 2018 13:35

@Gaston
Ik ben niet van het Touristmusverband St. Anton am Arlberg.
Al denken sommige van wel.
Je gaat met de Campenbahn omhoog en onder het restaurant rechts aanhouden.
150 meter boven St Anton zie je MosserWird rechts liggen iets eerder links is de crazycanguruh.

Kandahar viel me mee!!

Heb m gedaan op t eind vd dag, mierenhoop is t. Zijn die lessen in NL toch goed geweest, mn vriendin staat verbaast hoe ik vooruit gegaan ben.

Wachttijden bij sommige liften enorm (schindlergratbahn 25 minuten…)

Ik ga vandaag me lekker ammuseren bij Rendl, uit de drukte!

Tijd voor een uitpakparty?!

Kandahar viel me mee!!

Heb m gedaan op t eind vd dag, mierenhoop is t. Zijn die lessen in NL toch goed geweest, mn vriendin staat verbaast hoe ik vooruit gegaan ben.

Wachttijden bij sommige liften enorm (schindlergratbahn 25 minuten…)

Ik ga vandaag me lekker ammuseren bij Rendl, uit de drukte!

Gaston op 27 feb 2018 09:04

Goed om te horen! :-) De moeilijkheidsgraad valt inderdaad ook wel mee, het is vooral de drukte die het lastig maakt.
Rendl is leuk!

Kom er al rond de 20 jaar (zomer winter), ga deze toch ook proberen …
Vanuit warth , hopelijk op tijd terug aan Auenfeldjet .

25 minuten wachten…?! Wat een armoe zeg.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jammer van wat eens zo mooi was. Met dit soort wachttijden wordt het toch een beetje het Salou van de Alpen

Schindlergratbahn wordt deze of volgende zomer vervangen.

Wat jammer de mooiste lift die er is.
Weer wat authentieks verloren 👎

In Sankt Anton is het vrij rustig op de piste. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat iedereen met de nieuwe lift naar Zürs wil.
Dus dat is weer gunstig

@Hooykaas
Het schijnt een gondelbahn te worden, die na de Schindlerspitze (waar de lift nu nog z’n hoogste punt heeft) een stukje naar beneden gaat, naar het begin van de afdalingen naar Schindlerkar en Mattun. Daar waar ook de Valluga sleeplift eindigt.
Vermoedelijk wel met een tussenstation op de Schindlerspitze om de Schindler couloirs e.d. bereikbaar te houden.
Op deze manier omzeilen ze de smalle piste aan het begin, en kunnen ze dus een lift met een hoge capaciteit bouwen.

Het gerucht van de rustige pistes in St.Anton vanwege Zürs had ik idd ook al gehoord.
Tip: Er schijnt nu al een extra piste geprepareerd te worden rechts (van boven gezien) van de Valfagehr piste (die 's morgens al snel in een buckelfest veranderd vanwege de Flexenbahn)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 28 feb 2018 21:00

Is geen gerucht. Is echt zo op dit moment.Vandaag ook weer.

Toch erg jammer van die lift.
Moeten we voor oude liften naar Sankt Moritz 😜

Spijtig, 1 van de mooiste liften van het gebied.

null

Pistes zijn leeg ook vandaag.

Ja @hooykaas, de liften zijn dicht…

null

Pistes zijn leeg ook vandaag.

Hooykaas op 1 mrt 2018 18:00

Ik weet niet wat jij daar allemaal doet maar je jaagt de mensen weg…:)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Was vandaag ook erg rustig in Lech, Warth en Schröcken

*bericht bewerkt door Gaston op 01 mrt 2018 18:58

Tijd voor een uitpakparty?!

Hoe vond je Lech @gaston?

Hoe vond je Lech @gaston?

DrPhil op 1 mrt 2018 19:11

Dorp ben ik niet geweest, pistes rustig en niet zo lastig, breed ook.

Pistes zijn flink in kwaliteit vooruit gegaan door de 5-10cm sneeuw die gevallen is vandaag.

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gaston
Was je voor het eerst in Lech?
Want de sneeuw is in Lech bijna altijd beter dan in St.Anton; verschil hoeft niet aan de verse sneeuw gelegen te hebben.

Haha ja voor t eerst in Lech. Weer wat geleerd, dat zou zomaar kunnen. Warth is ook beter.

Pistebullies waren om half 5 al bezig met de pistes in Oberlech…wat is dat zalig om meteen daarna daaroverheen te knallen. Nog beter dan sochtends nadat t gevroren heeft. Weet alleen niet of te bullies dat zo leuk vinden 😃

*bericht bewerkt door Gaston op 01 mrt 2018 21:48

Tijd voor een uitpakparty?!

Overigens…we hadden de laatste lift gemist naar Lech…handig not. Via een langlauf pad alsnog daar geraakt. Viel achteraf nog mee. (Minuutje of 7 licht omhoog klunen).

Flauw van de liftbediende, waren 3 minuten te laat en er waren kinderen bij😉

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gaston
Probeer me voor te stellen waar dit gebeurd is…lift missen naar Lech, langlaufend, 7 minuten omhoog klunen…
???

Alweer een minpunt 😉

@Gaston
Probeer me voor te stellen waar dit gebeurd is…lift missen naar Lech, langlaufend, 7 minuten omhoog klunen…
???

Wunderkammer op 1 mrt 2018 21:59

Was naar Oberlech. We kwamen onderaan lift Petersboden. Die was net dicht. De liftbediende wees ons een langlaufpad naar Oberlech om uit te komen bij de übungslift (sleep) waarna piste 210 ons terugbracht naar de parkeerplaats. (En vanaf de Ubungslift en verder draaiden alle liften vrolijk nog een half uur…) Eigen schuld natuurlijk maarja.

Off-topic:
De pas tussen st Anton en st Christoph was ook nog een leuk uitje in de morgen met 5cm sneeuw. Scheelde een haar of ik had kettingen om moeten doen. Mja wie gaat er dan ook met een Twingo😃

*bericht bewerkt door Gaston op 02 mrt 2018 08:00

Tijd voor een uitpakparty?!

Piste door het Steissbachtal blijkbaar nog altijd gesloten…

Iemand enig idee of die überhaupt nog open gaat dit seizoen (lees: tegen volgend weekend)?

Piste door het Steissbachtal blijkbaar nog altijd gesloten…

Iemand enig idee of die überhaupt nog open gaat dit seizoen (lees: tegen volgend weekend)?

Skiwi op 2 mrt 2018 09:56

Vorig jaar midden maart was deze ook al een week dicht. Wel leuk aan het eind van de dag die zwarte 52 ;)

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie