Atomic Hawx Ultra 130

Aangezien mijn skischoenen na zo’n 9 jaar (x 2-3 weken per jaar) langzaamaan wel aan vervanging toe zijn, ben ik gistermiddag bij een grote - niet nader bij naam te noemen wintersportwinkel - binnengelopen en heb zo’n beetje alle schoenen die ze daar hebben, gepast. De een is te wijd, de ander te slap, de ander te pijnlijk, affijn, het is lastig goede schoenen te vinden.

Er was 1 schoen die ik sowieso niet van het schap liet trekken, gewoon omdat deze mij veel te duur is: de nieuwe Atomic Hawx Ultra 130.

Maar toen ik geen passende schoen gevoeld had in ik eigenlijk al klaar was met de hele oefening, wilde ik tot slot toch de Hawx even proberen. Puur om ze van mijn lijstje te kunnen schrappen. De verkoper zei al dat het hem zou verbazen als deze schoen zou passen, maargoed, proberen kan altijd. En wat blijkt? De schoen zit meesterlijk! Precies zoals ik het wil: strak om mijn voeten, hiel heel goed ingepakt, maar verrassend ruim bij mijn tenen! Na verwarming van binnen- en evt buitenschoen zouden ze me echt perfect zitten. Ik was erg verbaasd en verheugd, maar ik baalde tegelijkertijd, want deze schoen moest maar liefst € 559,00 kosten! Ik heb de verkoper dit ook gezegd en ik moet daar echt even over nadenken.

Thuisgekomen zoek ik via internet de specs nog eens op en ik zie tot mijn verbazing dat de schoen online door diverse shops wordt aangeboden voor € 389,-. Dat scheelt gewoon € 170,- !

Wat nu? Is het mogelijk de schoen online te bestellen en dan naar een bootfitter te gaan die m dan - voor een kleine vergoeding - verder ‘afstelt’?
Hoe werkt zoiets? Zijn er bootfitters die geen onderdeel van een winkel zijn en je dus voor een vergoeding willen helpen? Of kan ik met een zelf aangekochte boot gewoon Duijvestein binnenlopen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Better people, better food... and better beer!

Anyone??

Better people, better food... and better beer!

Veel winkels in skigebieden willen tegen een vergoeding deze vaak nog wel verwarmen en afvormen. Maar veel online shops hebben ook winkels met vaak prima bootfitters.

Als ik jou was zou ik naar die winkel teruggaan en ze die internetprijs laten zien en vragen of ze je wat korting kunnen geven. Ik vind het eerlijk gezegd niet erg netjes om na “zo’n beetje alle schoenen” gepast te hebben en de winkelier veel werk bezorgd te hebben dezelfde schoenen op internet te bestellen.

Die winkelier snapt heus wel dat 170 verschil veel is dus kan er vast wel wat af maar waar je ook rekening mee moet houden is dat dat uur (?) wat je daar bezig bent geweest ook iets van 40 euro aan personeelskosten is, plus vaste kosten voor voorraad, vastgoed, etc… Daar mag je wat mij betreft ook wat voor betalen.

Even los van de discussie over in fysieke winkel kopen of online (heeft beiden zijn voordelen en de winkelier die internetdeal laten zien is hem de kans geven iets aan de prijs te doen en dus zelf de omzet te houden: een sjieke oplossing)…

Bootfitten kost ook wat (tijd vooral), dus je kan die fysieke shop eens bellen en vragen wat ze aan de prijs zouden kunnen doen. Het fitten zit als je daar de schoen koopt al bij de prijs inbegrepen, doorgaans. Maar als los product kost het 50-80 euro. Dutch Bootfitter in Amsterdam biedt dat gewoon als product: je huidige schoen aanpassen. Daarnaast verkopen ze ook schoenen (die uiteraard perfect passend afleveren). Deze Atomic trouwens niet, dacht ik.

*bericht bewerkt door GiGi op 22 jan 2017 17:09

Thuisgekomen zoek ik via internet de specs nog eens op en ik zie tot mijn verbazing dat de schoen online door diverse shops wordt aangeboden voor € 389,-. Dat scheelt gewoon € 170,- !

Spet op 14 jan 2017 11:21

@Spet, heb je wel gecheckt of je maat er nog tussen staat. Dit soort kortingen betreffen vaak laatste stuk(s).

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

mocht je na het bootfitten nog aanpassingen nodig hebben, dan vind ik het vaak wel zo makkelijk dat dat gewoon bij de winkel kan waar je ze gekocht hebt. Skischoenen zijn toch wel dingen die ik niet zo snel online zou kopen. Echter zou ik zeker die internetprijs laten zien, vaak geven ze je dan wel korting. Vind het niet meer dan normaal dat je voor de service dan iets meer betaalt dan bij de internetwinkel maar 170 euro verschil is wel veel!

Ok, morgen naar Duijvestein, kijken hoe en wat. Prijs is 1 ding, maar dat schoenen goed zitten is veel belangrijker…

Better people, better food... and better beer!

je kunt bij Duijvestein vrij makkelijk 16% korting krijgen momenteel, check even hun website voor de actie. Denk dat je dat er sowieso afkrijgt en dat scheelt al bijna 100 euro. Voor die 70 verschil kun je misschien nog een artikel naar keuze uitzoeken zodat ze de korting deels uit hun marge kunnen verkopen.

*bericht bewerkt door HN65 op 23 jan 2017 10:43

Misschien een beetje uit de buurt, maar ook in Terneuzen hebben ze bootfitting gewoon als apart product in de shop:

https://www.mountwebshop.nl/content/13-bootfitting

Thanks @GiGi.
Het scheelt inderdaad wel iets om ze online te kopen en dan naar Terneuzen te rijden om ze daar te laten fitten. Maar het scheelt alles bij elkaar niet zo heel veel. @HN65, welke actie bij Duijvestein bedoel je?

Better people, better food... and better beer!

Moest even terugzoeken @Spet maar de actie liep tot 15 januari. Maar niet getreurd, ik was er toevallig vandaag en weet zeker dat ze je tegemoet komen als je deze schoenen zou willen fitten en je verwijst naar de 16% korting actie. Ik heb dat vandaag ook gedaan in Zoetermeer. Maar ik stuur je nog even een PB

He @HN65, thanks voor je berichtje. Was vandaag bij Duijvestein in Den Haag, maar die had de Atomics niet staan. Ik ga vd week wel even langs Zoetermeer…

Better people, better food... and better beer!

Bel ze anders even? Ik heb er niet specifiek opgelet of ze dat topmodel hebben. Maar ik hoor/lees het wel als ik je kan helpen.

Lekker dan. Sta ik in Zoetermeer bij Duijvestein voor ‘mijn’ Hawx, is nét de laatste maat 28/28.5 verkocht…
Het model verkoopt zo goed dat Atomic moeite met leveren schijnt te hebben… Maar even verder neuzen dus. Overigens vertelde ik mijn idee over on-line kopen en dan laten booten door bijvoorbeeld Duijvestein aan de verkoper aldaar en hij zei dat dat geen enkel probleem was…

*bericht bewerkt door Spet op 27 jan 2017 23:55

Better people, better food... and better beer!

Plaats een reactie