Soorten brillen

Hoi allemaal,

Ik zie veel dingen over soorten brillen. Naakt het nog veel uit wat voor bril je koopt? Ik heb op het moment 1 met spiegelend blauw glas. Toen gekocht omdat ik het mooi vond maar lees steeds meer over functies van kleuren van je glas. Nu heb in het probleem dat ik niets meer zie qua (sneeuw) diepte/reliëf als het bewolkt is op de piste. Heeft dat met mijn kleur te maken of is dat een algemeen probleem?

Persoonlijk vind ik het prettig om voor de bewolkte/slechtzicht dagen een bril met oranje gekleurde (lichte) glazen te dragen. Maar ook hier verschillen de meningen. Sommigen geven de voorkeur aan gele glazen. Ik kan me voorstellen dat blauwe glazen niet ideaal zijn vanwege het feit dat je al een beetje een blauwe gloed hebt vande sneeuw zelf. Mocht je oranje glazen willen aanschaffen houdt er dan rekening mee dat ze niet te donker zijn. Voor de zonnige dagen gebruik ik zelf “normaal” gekleurde donkere glazen.

U only live ones

Tik in het zoekveld op deze site even in ‘Welke goggle lens’ en er poppen tal van topics op met vragen en antwoorden over lenskleuren, categorieën, etc.

Tuurlijk dat je met een zonnelens geen steek meer ziet in mist. Deze houden teveel licht tegen.

Plaats een reactie