Leverreizen, 1e reis naar St. Johann in Tirol

Allereerst even voorstellen natuurlijk!

Ik ben Thijs en ik werk deze winter voor Leverreizen, een bedrijf uit Nederland die groepsreizen organiseert. Ik ben 21 jaar en heb mijn änwarter 2 jaar geleden gehaald.

Vorig seizoen werkte ik bij Skischule Salvenmosser in Scheffau (SkiWelt Wildenkaiser-Brixental)
In Nederland geef ik les op de borstelbaan (Skicentrum Drechtsteden) in Dordrecht waar ik woon.

Gisteren ben ik terug gekomen uit St. Johann in Tirol na een weekje met het Wellant college uit Den Haag. 70 kids, 8 begeleiders van de school en 6 leraren van Leverreizen.

We sliepen in Gasthof Hauser (op 5 min rijden van de piste). Prima kamers en een hele aardige eigenaar. Eten was redelijk, porties waren aan de kleine kant.

null

null

Eerste dag meteen naar de piste met de skibus want onze chauffeur moest slapen ivm rijtijden wet.

We begonnen bij Eichenhof wat voor de beginnende skiër een hele goede plek is om te beginnen. 2 touw liften en 2 anker liften (waarvan 1 een behoorlijk stuk hoger gaat en naar mijn idee het zou zijn om hier een stoeltjeslift te hebben).

null
(bovenaan de korte anker lift)

Een mooie korte blauwe piste waar je prima heen kan wanneer de kinderen hun bochtjes kunnen nadat je bij de touwlift deze hebt geoefend.

Wanneer de Kids deze goed konden zijn we met de lange ankerlift naar boven gegaan (duurt ongeveer 5/7 min tot je boven bent)
Vanaf hier gaat een leuke blauwe piste naar beneden of met nog een ankerlift naar de rode piste (duurt meer dan 10 minuten)

null

De blauwe piste (4c) heeft het steilste gedeelte beneden bij de uitgang van de korte ankerlift.
Tussendoor zijn er 2 wat steile gedeelte waarvan 1 uitkomt op een lang vlak stuk (behoorlijk wat vaart nodig wil je niet hoeven lopen)

Wanneer je de 2e ankerlift naar boven neemt kom je bij de rode piste uit die weer blauw wordt waar je met de eerste lift uitstapt. Hier zit ook een heel gezellig restaurant!

null

De rode piste (4a) is met name aan het begin het steilste, wanneer meer richting het restaurant komt wordt deze wat vlakker (heerlijk om hier lange radius te knallen!).

null

Alles bij elkaar is Eichenhof een heerlijk stuk voor de beginnende skiër! Hier zijn we de eerste 3 dagen geweest.

De laatste dag naar de gondel waar je bij het middel station 2 leuke lange blauwe pistes hebt naar het dal station en een heerlijk en gezellig restaurant (Onkel Tom’s)

null

null

Vanaf de top gaan meerdere rode pistes naar de 3 dorpen van het gebied. Een leuke is de 1a die ook deels door het bos gaat en weer uitkomt op de blauwe piste naar het dal station.

Er is 1 zwarte piste (hier wordt ook de FIS wedstrijd gehouden).
In deze week helaas niet hier naar beneden geweest.

Als het gaat om lesgeven is het een prima gebied met genoeg mogelijkheden.
Verder zijn er een paar wat meer uitdagende piste voor de gevorderde skiërs.

Mijn volgende reis is naar Axamer Lizum met aansluitend Niederau.
Ook daar zal ik een verslag van maken!
Tot over 2 weken!

Plaats een reactie