Maat ski's en type (iets beter dan bginner)

Hallo

Ik ben 2 x een week wezen skiën op gehuurde ski’s en denk er nu over tweedehands ski’s te gaan aanschaffen. Ik ben 1,70m, 70 kg, vrouw. Welke lengte ski’s zou ik kunnen nemen, ik denk aan 1,56-1,60. Is dit wat?
Moet ik verder nog ergens op letten. Ik kan de piste af komen, bochten maken en laatste vakantie veel geoefend op geen pizzapunt, maar parallel skiën, dit ging best goed al zeg ik t zelf. Doe blauwe pistes en sommige rode.

Groetjes Kim

Ik zou een piste ski nemen, tenzij je veel off piste gaat , lijkt me niet vanwege je niveau Ik heb ongeveer hetzelfde niveau kan alleen nog geen parallel bochten. Als je veel off piste gaat zou ik een all moutain ski nemen. Je kan ook nog enkele jaren huren en wachten tot je iets beter bent. Je kan er dan langer meedoen en ski’s zijn toch best duur. Ik zou niet op mijn advies uitgaan want ben pas 12 jaar.

Ski you later!

Ik zou bovendien eerst een helm met goeie bril kopen en daarna schoenen. Dat is de basis zeggen ze.

Ski you later!

Bedankt voor je reactie. Helm, bril etc heb ik allemaal. Heb mooie ski’s maart 155 cm van Fischer gezien. Iemand idee of dat ok is qua maat?

Bedankt voor je reactie. Helm, bril etc heb ik allemaal. Heb mooie ski’s maart 155 cm van Fischer gezien. Iemand idee of dat ok is qua maat?

Kymz op 16 jan 2017 18:46

Lengte van een ski is maar 1 aspect. Weet je welke ski het betreft?

Head 400i
En
Fischer superrace sc

*bericht bewerkt door Kymz op 16 jan 2017 19:31

dat zijn geen geschikte ski’s voor jou, daar ga je geen plezier op beleven. Ik denk dat je beter af bent nog eens te gaan huren en dan kijken wat je prettig vindt. Een lengte van rond de 1.60 is wel prima voor je maar het gaat er vooral om dat het type ski bij je niveau past. In jouw geval een ski die je mee gaat helpen. Stevig genoeg maar wel vergevingsgezind. Piste georienteerd. De keuze is reuze is dit segment dus vandaar dat ik niet zomaar zou kopen. Eerst lekker uitproberen op locatie!

Bedankt voor je uitgebreide reactie. De keuze is inderdaad reuze!
Ik wil eigenlijk toch ski’s kopen en als t helaas niks blijkt huur ik ter plekke anderen en verkoop ik ze weer. Ik heb nog verder gekeken en heb nu gevonden:

Salomon x-wing 4 van 162cm.
Als ik zoek op deze ski dan klinkt f allemaal wel positief, wat denken jullie als experts??

Lengte 1,70, gewicht 70
Moet ik speciaal naar vrouwen ski’s kijken?

*bericht bewerkt door Kymz op 16 jan 2017 21:48

nee dat is het andere uiterste. Deze ski is te slap voor jou (composite kern), je wil liever een houten kern. De tip heeft geen rocker (waarbij de neus van de ski een fractie omhoog staat, zodat deze gemakkelijker indraait). Is ook een wat oudere ski. Heb je een budget?

Nee, je hoeft niet naar een vrouwen ski te kijken.

Ik heb bijvoorbeeld deze ski geskied een paar jaar geleden, zou heel geschikt voor jou: K2 Superific, heette ook wel K2 76, in dit geval de dames versie. Zomaar een idee.
http://www.skis.com/K2-Superific-76-Womens-Skis-with-K2-Mark…

edit:
hier staat ie nog te koop voor 200 euro, lengte 1.67 kun jij prima hebben met dit type ski. http://www.ebay.de/itm/K2-Potion-76X-LTD-Damen-All-Terrain-R…

Qua niveau is die ski misschien wel ok. Maar ga je tweedehands of nieuw kopen? Bij gebruikte ski’s met foam kern is de spanning er waarschijnlijk wel een beetje uit na een aantal jaar.

Misschien kan @GiGi er meer over zeggen?

Edit: @elisabeth101, die ski heeft toch ook een composiet kern? Niet dat dat fout is, maar toch.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 16 jan 2017 22:40

Jullie zeggen alles al. Als je voor tweedehands gaat, neem dan een ski met een houten kern. kan je ook verder op door groeien.

Dank je voor de links! Ziet er goed uit :-) en weer bedankt voor de tips, goede dingen om op te letten!
Als ik jullie zo hoor is t misschien toch handig naar een winkel te gaan. En dan bijv een iets ouder model. Er komt meer bij kijken dan ik dacht. Of ik ga toch op vakantie ski’s huren en ze dan kopen. Budget ongeveer 200-250 euro of wat meer als ze niet tweedehands zijn.

Edit: @elisabeth101, die ski heeft toch ook een composiet kern? Niet dat dat fout is, maar toch.

Martin7182 op 16 jan 2017 22:28

@martin7182 die superific die ik had heeft een houten kern. Heb die toen gekocht oa om die reden. Ski is al n paar jaar oud. De nieuwere modellen van dat type hebben geen hout meer inderdaad. Vond dat echt n superskietje voor beginner-intermediate. Een vriendin van mij skiet er nu nog met veel plezier op.

Misschien is de Salomon Astra, model 2015-2016, iets voor je! Ik heb deze getest en ik vond 'm erg goed. Houten kern, veel rebound en is echt een doorgroei ski voor een lichtgevorderde skiester. Hij houdt wel iets meer van gesneden bochten, maar rutschen gaat ook helemaal prima. Ik vind 'm super stabiel op snelheid maar hij is op een lagere snelheid ook heel fijn te skiën en makkelijk in te draaien.

@Kymz ik zou eens wat modellen gaan testen op de baan in Zoetermeer. Bij Duijvestein dar hebben ze best wat dames ski’s in het testrek hangen. En nog mooie deals op overjarige, maar ongebruikte modellen ook, o.a. de damesski’s van K2, die echt top zijn voor iemand van jouw niveau: goed gebouwd (houten kern, sidewall), maar zeker niet moeilijk om te skiën. En stabiliteit genoeg om op door te groeien.

Bedankt voor de tips! Ga zaterdag naar een winkel waar ze nieuwe en gebruikte ski’s verkopen. Heb interesse in volkl rtm 73

Plaats een reactie