skiles in Nederland

Ik ski al meer dan 20 jaar maar heb maar 1 week les gehad. Ik ben altijd met goede skiërs naar beneden gekomen. Ik kom bijna alle pistes af (alleen zwarte die ik niet vooraf kan zien sla ik over…). Ik komt alleen niet zo van de donkerrode of zwarte piste af zoals ik zou willen. Ik heb zelf het idee dat ik te veel moet remmen omdat ik vind dat ik dan te hard ga. Dit is niet bevorderlijk voor mijn manier van skiën. Nu zou ik wel eens les willen hebben om dit ‘‘probleem’’ aan te pakken. In Oostenrijk gaan wij met het gezin skiën en elke dag naar een ander gebied dus ik wil een informeren of jullie tips hebben waar je in Nederland les zou kunnen volgen en waar jullie positieve ervaringen mee hebben. Ik woon in het Westland (ten westen van Den Haag en Rotterdam) dus het zou bv Uithof Den Haag, Snowworld Zoetermeer kunnen zijn. In Den Hoorn heb ik ooit eens 4 lessen gevolgd, dat is op zo’n rollerbaan. Dus wie o wie heeft er tips voor skiles in Zuid Holland?

Zou voor een rollerband gaan, heb zelf goed ervaringen met Skidiscovery in Den Haag.
Rollerband vereist skien op techniek, dus snelle en goede ontwikking hiervan. Plus de leraar dichtbij en spiegels waar je jezelf in kunt zien tijdens het skien maken dat je je sneller ontwikkelt dan op een indoorskibaan als Snowworld en De Uithof.

Jou “probleem” zoals je zelf zegt is dat je te hard gaat.
Bocht afmaken en naar de berg draaien voordat je de tweede bocht maakt.Bovenlichaam naar het dal gekeerd.Dalski belasten en kanten.
Probleem opgelost ?
Ik zou in Oostenrijk een paar dagen les nemen eindelijk na 20 jaar.Dan zal je zien hoeveel je leert mits je een goede leraar hebt.Maar daar ga ik vanuit.
Dan laat je de familie maar even voor wat het is.Kies deze vakantie even voor je techniek en voor jezelf ?
Dat mag best na 20 jaar.Vindt je zelf ook niet!

Ik dacht dat ik ook fatsoenlijk kon skiën. Zwart was niet een probleem voor mij, deed ze bijna allemaal (behalve eentje die vol stond met waarschuwing borden, half afgezet en ‘vertical experience’ heet). Nauw mijn ego werd even gecorrigeerd toen ik een off-piste cursus deed. Alle slechte gewoontes werden direct afgestraft. Ben nu bezig om alles weer netjes correct te krijgen op de borstelbaan in Nederland, voordat ik weer naar de alpen ga.

*bericht bewerkt door PC2K op 17 jan 2017 09:55

1 tip: Ski Experience ! Ook ik heb nooit les gehad in de afgelopen 30 jaar en kan ook overal goed vanaf komen. Afgelopen vrijdag de Ski Experience gedaan… en ontzettend veel geleerd!

Piste riderrrrr

Je kan ook de laatste twee maanden voordat je op wintersport elke week een les in de sneeuw nemen bijv. Snowworld Zoetermeer. Je leert in 8 lessen denk ik best veel. Ik weet niet waar je aan moet denken met de prijzen. Als je zelf ski’s e.d. Hebt scheelt het denk ik wel maar niet heel veel. Ik zou zelf voor de zondagochtend gaan. Dan heb je (lijkt mij geen werk) en is het denk ik niet zo druk.

Ski you later!

Mijn advies, een indoor sneeuwbaan of een borstelbaan. Probeer naast de les ook vrij te gaan skiën waarbij je de oefeningen nog eens herhaald. De manier van skiën die je in de afgelopen 20 jaar hebt aangeleerd zul je waarschijnlijk op een aantal onderdelen moeten aanpassen. Dat gaat alleen door er serieus mee bezig te zijn, een keertje proberen is niet genoeg.
Succes en veel plezier.

*bericht bewerkt door Rob64 op 17 jan 2017 22:13

in leidschendam zit rollerbaan. ik heb nu les in utrecht op de rollerbaan en ik kan je vertellen dat ik meteen werd afstraft… in de loop der jaren zijn er toch wel foutjes in gesloopt. dus ik zou lekker voor een aantal lesjes op de rollerbaan gaan.

Er valt veel te zeggen voor lessen in Nederland. Ik zou persoonlijk dan voor een borstelbaan of rollerbaan gaan. Maar ik denk dat ik in jouw geval zou kiezen voor privelessen van een ouwe bok in Oostenrijk (of ander alpenland). Zeker omdat je uitdaging op donker rode/zwarte pistes ligt. Dat oefen je naar mijn mening beter op… rode en zwarte pistes met oneffenheden in het terrein. Bij mijn weten liggen die niet in Nederland.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 18 jan 2017 16:35

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Bedankt allemaal, ik heb uiteindelijk 2 uur prive les genomen in Zoetermeer. Tips gekregen zoals boven genoemd, meer kanten en houding verbeteren. Ik ga volgende week mijn best doen! Mee eens dat de steilere pistes alleen maar in Oostenrijk te oefenen zijn en nergens in Nederland.

Veel plezier volgende week!

Ik heb een week of wat geleden ook meegedaan aan de skiexperience (ook topic van gemaakt). Daar was het niveau van de deelnemers erg hoog en toch leerde iedereen veel.

Volgens mij gaat skien echt voor een heel groot deel over je houding, en dat leer je indoor ook wel, maar echt rood en zwart is er natuurlijk niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie