Elektrisch verwarmde zooltjes

Voor mijn dochter ben ik op zoek naar elektrisch verwarmde zooltjes. Ik heb al wel gezien dat deze zooltjes redelijk duur zijn in aanschaf ik zou dan ook graag ervaringen van mensen horen voordat ik overga tot aanschaf.

@Jeannet Deze zooltjes werken geweldig goed! Mijn vrouw Sandra heeft ze en ze heeft als ze aanstaan echt geen koude voeten meer. Koop wel echt goede (Sandra heeft die van Therm-ic), en het liefst met een batterij met verschillende standen. Je voeten worden niet ‘heet’ maar ze worden gewoon niet meer koud.

Vandaag nog geprobeerd in Val Tho waar het 's morgens -23 was en Sandra had geen koude voeten (ik wel… ;-) )

De prijs is inderdaad even slikken, dat vonden Sandra ook, maar ze heeft er nooit spijt van gehad. En als de batterij ooit kapot is/op is dan koopt ze meteen een nieuwe.

Click. Click. Peace

@Rogier,
Mijn dochter heeft last van wintertenen en door de kou kan ze soms niet meer skiën. Daarom ondanks de prijs toch maar op zoek naar zooltjes.
Ik heb even gekeken naar de Therm-ic ik zie dat je de zolen los van de batterij koopt. Welke batterij heeft Sandra? Gaat deze batterij de hele dag mee?

@Jeannet de batterijen zijn al een aantal jaar oud (still going strong ;-) ) dus zijn nu niet meer dezelfde. Toen was het het topmodel, met drie standen. De warmste stand gaat nauwelijks een ochtend mee, maar deze heeft Sandra nooit nodig gehad. De twee andere standen gaan prima een dag op de pistes mee.

Ik verwacht dat de batterijen die je nu kunt kopen nog beter zullen zijn.

Click. Click. Peace

@Jeannet, ik weet niks van wintertenen, maar op dokterdokter.nl lees ik bij de algemene adviezen: “Kleding en schoeisel mag vooral niet knellen”. Misschien helpt het dus ook om perfect passende schoenen aan te schaffen. Of heeft ze die al?

Even dit topic bumpen.

Ik ga volgende week voor het eerst met mijn vriendin skiën in Mayrhofen. Momenteel voorspellen ze echter temperaturen tot -21°C… Sowieso heeft ze heel snel last van de koude (misselijkheid en stekende pijn enz), dus we zijn aan het rondkijken hoe we dit toch zo comfortabel mogelijk kunnen maken voor haar.

Ik keek net naar de Therm-Ic zooltjes die @Rogier aanraadde, maar de battery packs daarvoor kosten al gauw €200, wat voor een beginner nogal een serieuze kost is.

Weet iemand een goedkoper alternatief?

Soms heeft de Lidl ze ook. Ik heb ze dit jaar nog niet voorbij zien komen. Uiteraard is alles waar voor je geld.

Internet kan je vriend zijn … afgelopen najaar Thermic batterijen gekocht voor 125 euro voor 2 stuks incl. oplader. Blijft ff een uitgave maar ze kunnen weer jaren mee (hoop ik). Mijn vrouw heeft al 10 jaar die verwarmde zooltjes en is uitermate tevreden. Na 9 jaar waren de batterijen gewoon op.

lijkt redelijk geprijsd setje bij ekosport
http://www.ekosport.nl/therm-ic-set-heat-flat-pack-1300-18-p…

Edwin van Riel

Zouden die Therm-ic beter zijn dan deze van Alpenheat? Iemand ervaring?

https://www.bol.com/nl/p/alpenheat-trend-schoen-verwarming/9…

Kent iemand verwarmingselementen die ik kan installeren op mijn aangepaste steunzolen? Ik heb wat zitten zoeken op internet maar het lijken me allemaal stuk voor stuk volwaardige zolen.

Ik heb therm-ic elementen die onder mijn aangepaste zolen zijn geplakt! Laatst was de draad kapot gegaan, gratis vervangen maar wel wat gedoe. Ik laat daarom die zolen voortaan in binnenschoen en droog ze met schoenenwarmers. Wel checken of je zolen tegen warmte kunnen. Ik heb ze meestal op 1, bij extreme kou 2 en nog nooit op 3 gehad (soms om te drogen…)

Iemand ervaringen met dergelijke zooltjes van Aliexpress?

zeker eens de moeite om te bekijken:

30SEVEN HEATING SOKKEN + BATTERIJ

(kan geen link plaatsen?)

greetz

*bericht bewerkt door KOTH op 24 feb 2018 09:22

kijk ook eens bij Gerbing of verwarmdehandschoen.nl. Succes!!

Plaats een reactie