Skigebieden : wat is jouw bucketlist 5 in Europa ?

De top en de flop hebben we reeds gehad! Ik ben nu is heel benieuwd naar welke gebieden bij de meeste mensen op het verlanglijstje staan. Ik zal starten !

1.kitzbuhel
2.Solden
3.Zermat
4.Chamonix
5.livigno

Schiheil ⛷🏂🎿

Bestemmingen die dit seizoen nog op de planning staan niet meegenomen…

  1. Madonna di Campiglio
  2. St. Moritz
  3. Arosa - Lenzerheide
  4. Flims-Laax
  5. Galtür

Madonna is ook wel top !
Heb jij er gedaan van mijn Bucketlist ?

Schiheil ⛷🏂🎿

Sölden en Zermatt. Laatstgenoemde staat in mijn Flop-5, eerste zou daar ook in horen… :(

1.st. anton am arlberg
2.andermatt
3.zermatt
4.val d’isere
5.Voss

*bericht bewerkt door coen20 op 18 jan 2017 15:54

#wintersport verslaafd

Eigenlijk maar één grote wens. Ergens rond Dachstein beginnen en in één seizoen de voornaamste skigebieden van Oostenrijk allemaal langs.

Een lijstje?

  1. La Grave
  2. Alpbachtal
  3. Schnalstal
  4. La Mongie
  5. Zermatt
Enjoy life, love skiing

ja La grave mag er bij mij ook wel in , maar alleen met een skigids.

@ gigi vreemd hoe iets zo populair toch kan tegen valllen voor iemand.

Aan wat moet een goed gebied voor u voldoen en waaraan heb je een hekel ?

Schiheil ⛷🏂🎿
  1. Val Thorens
  2. Obergurgl
  3. La plagne
  4. Zermatt
  5. Fiss
Sneeuw is gewoon mijn obsessie.
  1. Alpe D’Huez
  2. Ischl
  3. Portes du Soleil
  4. Solden
  5. Via Lattea

Voor mij?

Moet zeker hebben: goed, efficiënt en logisch verbonden (efficiënte plaatsing van liften, geen dorpen door hoeven lopen, etc.), diverse afdalingen van allerlei soort (blauw breed tot lekker zwart), diversiteit in oriëntatie/hellingen en afwisseling van terrein en decor (open en tussen de bomen, verschillende uitzichten ook), mogelijkheid om drukte en hossende menigten te ontlopen.

Waar ik niet zo goed tegen kan: nou ja, het tegenovergestelde dus. O ja, allerlei claims van de ‘beste dit’ of ‘de beste dat’… Bij zowat al mijn flops is dat ook het grootste probleem geweest: verwachtingen werden niet waargemaakt.

1 Sella Ronda en daaraan verbonden gebieden (voor hoever dat als 1 gebied telt natuurlijk)
2 Ski Arlberg
3 Zermatt-Cervinia
4 Espace Killy
5 Ben Nevis

❄️

@GiGi Lenzerheide ( echt Graubünden) en Galtúr ( erg kaal aan het eind van het dal) kan je op je floplijst zetten.
Wat een saaie plaatsen.

Sankt Moritz daarentegen moet je een keer geweest zijn.Makkelijke Pistes en bij weinig sneeuw soms met stenen dat dan weer wel.

Monte Rosa
Via Lattea
Sierra Nevada
Are
Jungfrau Region

Eigenlijk heb ik een heel lijstje Zwitserland, maar moet er dan toch maar één kiezen.
Dit seizoen kan ik er heel veel afstrepen in Oostenrijk… Leuk, zo’n Salzburger Superski card met Kitzbüheler alpen erbij :D

Precies toch veel mensen die eens naar Cervinia-Zermatt willen gaan. Zou wel eens willen weten waarom :)

Nou @DavidW achter Zermatt in Italië kan je heerlijk rustig skiën.
Psst niet verder vertellen Champoluc (Secret Escapes)

Nou @DavidW achter Zermatt in Italië kan je heerlijk rustig skiën.
Psst niet verder vertellen Champoluc (Secret Escapes)

Hooykaas op 18 jan 2017 22:24

Ga zelf 1-2x per jaar die kant uit, en vroeg het mij af waarom zoveel Nederlanders/Belgen die kant uit willen want veel ben ik er vooralsnog niet tegen gekomen, maar dat gaat zo te zien snel veranderen :D

*bericht bewerkt door DavidW op 18 jan 2017 22:30

Bij mij staat zermat op de lijst omdat ik de serie " Zermat" gezien heb op redbull tv. En dat sprak mij aan. En omdat het uiteraard aan de knappe Matterhorn is waar ik ook wel is op wil skiën.

Schiheil ⛷🏂🎿
  1. Zermatt
  2. Selva
  3. St Anton
    4 Kitzbühel
  4. Verbier

*bericht bewerkt door ruben4 op 18 jan 2017 22:54

  1. Whistler Blackcomb
  2. Wanaka
  3. Niseko
  4. La Grave
  5. Cortina

1 Sella Ronda en daaraan verbonden gebieden (voor hoever dat als 1 gebied telt natuurlijk)
2 Ski Arlberg
3 Zermatt-Cervinia
4 Espace Killy
5 Ben Nevis

David23 op 18 jan 2017 21:26

Ben Nevis wil ik gaan hiken vanaf Fort William!

Vraag mij af of mensen hier ook toertochten willen doen? Bijvoorbeeld de tocht skien van Chamonix naar Zermatt.

Not all who wander are lost
  1. Dolomieten (gaat over 5 weken gebeuren, mag trouwens wel eens gaan sneeuwen daar!).
  2. Revelstoke (catskiing)
  3. Hemsedal
  4. La Grave (met gids)
  5. Sierra Nevada (vriend van me is naar Almeria verhuisd dus dat moet goedkomen.
    Kan er nog wel 20 noemen, Massif Central, Andorra, Schotland enz

Ik heb er veel meer dan vijf!
1.Arosa/Lenzerheide ( gaat gebeuren in februari/maart)
2.Cervinia/Zermatt (zou dit jaar ook gaan gebeuren maar kan door omstandigheden helaas niet doorgaan)
3.St. Moritz
4.Saas-Fee
5.Monte Rosa
Maar ik wil ook graag nog naar de Schnalstaler gletscher, Schöneben, Nauders, SFL, Ski Arlberg, Davos, Sedrun-Andermatt, etc…

Ik ga meer voor een wat meer bijzonder lijstje:

1 La Grave (FR)
2 Trysil (NO)
3 Sierra Nevada (ES)
4 Are (SE)
5 Roccaraso (Abruzzo IT)

Born to Ride

Puinhoop op dit moment in de Abruzzen ! Aardbevingen, lawines.
Staat ook op mijn schaduwlijstje. Wist je dat er ook in calabrië nog een paar skiliften staan ?

Puinhoop op dit moment in de Abruzzen ! Aardbevingen, lawines.
Staat ook op mijn schaduwlijstje. Wist je dat er ook in calabrië nog een paar skiliften staan ?

Pirmin op 19 jan 2017 07:56

Het is daar helaas idd een puinhoop. Calabrie lijkt me ook wel mooi ja, net als Corsica trouwens. Half maart kan je daar soms nog verrassend goed skien, terwijl je dan je dag al zwemmend in de Middellandse Zee af kan sluiten. Ook Croatie lijkt me wel erg mooi, heerlijk eten, relaxe sfeer en mooie oude stadjes.

Born to Ride

@Mattias123 zeer mooi en speciaal lijstje ???

Schiheil ⛷🏂🎿
  1. L3V (om nu eens eindelijk te zien “what al the fuss is about” :-))
  2. Val Gardena (wil eindelijk eens die Sella Ronda doen)
  3. Flims Laax Falera (weet niet waarom maar die skikaart spreekt me gewoon aan)
  4. Zermatt (skiën onder de Matterhorn - al lees je toch ook regelmatig mindere reviews)
  5. Sierra Nevada (mijn ouders wonen aan de Costa Del Sol, is niet ver van bij hen, je kan in bv de paasvakantie een paar dagen skiën en nadien een paar dagen bij 25° aan het zwembad gaan liggen)

Er zijn er nog zoals bv de Skiwelt, Via Lattea, Ski Arlberg,… die ik wil doen, maar met meestal maar 1 weekje per jaar is er nog veel werk voor de boeg…

Niet voor de aantallen km’s maar wel vanwege de bijzondere ligging:

  • Etna, Sicilië
  • Pilion (Griekenland)
  • Corsica
  • Are Zweden
  • iets in Turkije

Bestemmingen die dit seizoen nog op de planning staan niet meegenomen…

  1. Madonna di Campiglio
  2. St. Moritz
  3. Arosa - Lenzerheide
  4. Flims-Laax
  5. Galtür
GiGi op 18 jan 2017 15:39

Madonna Di Campiglio die ik in februari :)
Hopelijk goed sneeuw en veel zon…

Is al een topic over (hoewel niet toegespitst op Europa): https://www.wintersport.nl/forum/topic/238898

Na vorig jaar kan ik Monte Rosa (en Pila) afstrepen, dus daarvoor in de plaats zet ik Belalp-Blatten (CH).

  1. Flims - Laax - Falera
  2. Arosa - Lenzerheide
  3. Zermatt - Breuil-Cervinia
  4. Val Gardena
  5. Belalp-Blatten

Veelal Zwitserse gebieden, omdat die haast onbetaalbaar zijn geworden op dit moment.

*bericht bewerkt door moderator op 19 jan 2017 15:58

Mr. Slow

Sorry @quick deze vorige topic had ik niet gezien.

Leuk om een aantal gebieden te lezen die ik niet kende. Er zijn er bij mij al een paar bijgekomen door het lezen van de reacties.

Thx all

Schiheil ⛷🏂🎿

Plaats een reactie